Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:09:28 GMT

لاریجانی وارد سن پترزبورگ شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۲۳۵۴۷

لاریجانی وارد سن پترزبورگ شد

علی لاریجانی رییس مجلس شورای إسلامی در صدر یک هیات عصر پنجشنبه برای شرکت در صد و سی و هفتمین نشست بین المجالس و مذاکره با همتایان وارد شهر سن پترزبورگ روسیه شد.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای إسلامی هنگام ورود به فرودگاه سن پترزبورگ ازسوی مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و نماینده دوما مورد استقبال قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی در چارچوب این سفر امروز جمعه با رییسان دوما و شورای فدراسیون روسیه (سنا) دیدار و در نشست مجالس سازمان منطقه ای امنیت دسته جمعی نیز شرکت خواهد کرد. نشست پنج روزه اتحادیه بین المجالس با شرکت هیات های پارلمانی بیش از 150 کشور هم از روز شنبه در سن پترزبورگ آغاز می شود. بیش از 100 رییس پارلمان و حدود 70 معاون مجالس کشورهای مختلف همراه هیات های پارلمانی در این اجلاس شرکت دارند. تقویت همکاری های پارلمانی در عرصه بین المللی، مبارزه با تروریسم، مقابله با چالش های امنیتی فراروی کشورها و نیز موضوعات اقتصادی و مالی، مباحث حقوق بشر و دمکراسی از دستورهای کار اجلاس اتحادیه بین المجالس اعلام شده است. سخنرانی و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه های پارلمانی و بین المللی و همچنین دیدار با روسای مجالس شرکت کننده در این اجلاس از برنامه های سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه است. کاظم جلالی، یوناتن بت کلیا، مصطفی کواکبیان، اسماعیلی، اسدالله عباسی، مهدی فرشادان، کوروش کرم‌پور و سیده فاطمه حسینی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای هیأت ایران هستند.

پسندیدم 0 برچسب ها علی لاریجانی رئیس مجلس سفر به روسیه سفر به سن پترزبورگ نشست بین المجالس

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی آیین آغازین این اجلاس با تاکید بر قطع روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونسیتی گفت: ادعای صادرات بنزین از سوی ترکیه به هواپیماهای رژیم صهیونسیتی دروغ محض است و ما این ادعا را به شدت رد می کنیم.
اردوغان با اشاره به میزبانی و حمایت ترکیه از رهبران حماس بار دیگر به مواضع کشورش درباره حماس تاکید کرد و گفت : حماس یک گروه مقاومت ملی است و هیچ وقت آنها را تروریست نمی خوانیم.
وی افزود: تروریست واقعی نتانیاهو جنایتکار است که به او لقب قصاب غزه داده ایم.
رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به ادعاهایی درباره انتقال اطلاعات حمله موشکی ایران بر علیه رژیم صهیونسیتی از سوی پایگاه راداری کورجیک در جنوب شرق ترکیه به رژیم صهیونسیتی افزود : این ادعاها یک دروغ محض است و پایگاه کورجیک در اختیار نیروهای ترکیه است و به هیچ وجه اطلاعاتی به سایر کشورها نداده ایم.
مهدی زاهدی نماینده جمهوری اسلامی ایران در راس هیئت پارلمانی کشورمان در این اجلاس با اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم های غیر عادلانه و تلاشهای مزورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزشهای بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که این اقدامات دولتهای غربی و در راس آن امریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته و موجب موج بیداری مردم غرب شده است که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.
نایب رئیس کمیته فلسطین در مجمع مجالس آسیایی در سخنرانی خود، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیتها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها شد.
اجلاس بین المجالس قدس به مدت سه روز در استانبول ترکیه ادامه دارد.

 

 

 

اظهارات:
رجب طیب اردوغان: رییس جمهور ترکیه
مهدی زاهدی: نمایندۀ مجلس 

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد