Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:11:37 GMT

عوامل اصلي حملات قلبي

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۲۳۶۶۸

عوامل اصلي حملات قلبي

خبرگزاري آريا - روزنامه آرمان امروز: سواي علل مشخصي از جمله مصرف غذاهاي فراوري شده و چرب، استرس، استعمال سيگار، ابتلا به ديابت، و کم تحرکي، مجرمان کمتر شناخته شده‌اي هم وجود دارند که مي‌توانند در نهايت منجربه حمله قلبي شوند.

آنتي بيوتيک‌ها
اين دسته داروها هنوز هم براي درمان طيف گسترده‌اي از مشکلات سلامتي ناشي از عفونت‌هاي باکتريايي تجويز مي‌شوند با اين حال اگر شما در معرض خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي هستيد، و يا سابقه ابتلا به اين بيماري‌ها را در خانواده داريد، بايد از دريافت آنتي‌بيوتيک‌هايي مانند آزيترومايسين اجتناب کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشک مي‌تواند داروهاي جايگزين را براي شما تجويز کند.
غذاهاي کنسرو
ماده سمي بيسفنول‌آ در اين غذاها علت افزايش بلوغ زودرس در کودکان و ديگر شرايط فيزيکي و عصبي است. در بزرگسالان مصرف غذاهاي کنسرو سبب آريتمي و افزايش استرس بر روي قلب مي‌شود.
عفونت‌هاي طولاني
عفونت‌هاي سينوسي مکرر و يا آنفلوآنزا و ساير عفونت‌هاي دستگاه تنفسي فوقاني از جمله سرماخوردگي مي‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبي يا سکته مغزي را افزايش دهد. دليل اين است که اين بيماري‌ها سبب ايجاد واکنش‌هاي التهابي در سيستم‌ايمني بدن و افزايش استرس بر روي قلب مي‌شود. پيشگيري از ابتلا به عفونت‌هاي اينچنيني، گام موثري براي حفاظت از سلامت قلب است.
آلودگي هوا
فکر نکنيد که آلودگي فقط آلودگي ناشي از اگزوز اتومبيل‌هاست، دود کارخانه‌ها، گردوغبار معلق در هوا، ذرات شن و حتي ذرات معلق ناشي از آتش و هيزم، مي‌توانند قلب را با مشکل روبه‌رو کنند.
ترافيک
فرقي نمي‌کند شما راننده وسيله نقليه باشيد يا مسافر آن، يا حتي دوچرخه‌سواري که در خيابان در لابه‌لاي اتومبيل‌ها گير افتاده است. مطالعات متعددي در اين زمينه انجام شده است تا مشخص شود آلودگي هواي ناشي از ازدحام ماشين‌ها، استرس ماندن در ترافيک و دير رسيدن به مقصد يا ترکيبي از اين دو، عامل اين حمله‌هاي قلبي است اما هنوز دقيقا اين مساله مشخص نشده است اما آنچه مشخص شده و بسيار هم بر آن تاکيد شده، اين است که اگر سابقه مشکلات قلبي يا ريسک‌هاي ابتلا سکته قلبي داريد، نبايد در ساعات اوج ترافيک و شلوغي در ازدحام ماشين‌ها بمانيد.
مکمل‌هاي کلسيم
مطالعات حاکي از آنند افرادي که مکمل‌هاي کلسيم مصرف مي‌کنند نسبت به ديگران بيشتر در معرض خطر حمله قلبي قرار دارند. براي دريافت کلسيم، پزشکان مصرف ماهي چرب هفته‌اي 2 بار و مواد غذايي حاوي کلسيم و براي دريافت ويتامين D قرار گرفتن در معرض نور خورشيد را توصيه مي‌کنند.
بيماري‌هاي لثه
مطالعات حاکي از آنند که افراد مبتلا به بيماري‌هاي پريودنتال ذاتا 25‌درصد بيشتر از ساير افراد، در معرض خطر ابتلا به حمله قلبي هستند. باکتري‌هاي موجود در لثه‌ها به‌عوامل عفوني اين اجازه را مي‌دهند که به‌طور عميق‌تري وارد بدن شوند و با عملکرد رگ‌هاي خوني مهم و سيستم گردش خون تداخل ايجاد کنند.
محصولات ضد باکتري
بسياري از صابون‌هاي ضد باکتري و ضد ميکروبي بعلاوه پاک کننده‌ها و خميردندان‌ها، حاوي تريکلوزان هستند؛ يک ماده شيميايي که منجر به توليد و پرورش ميکروب‌هاي مقاوم در برابر آنتي بيوتيک مي‌شود. اين ميکروب‌ها مي‌توانند خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي را افزايش دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری

به گزارش مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل خون ۲۰۰ زن سفیدپوست بریتانیایی که نیمی از آن ها به آرتروز زانو مبتلا بودند و نیمی دیگر مبتلا به این بیماری نبودند، محققان دریافتند که وجود برخی از نشانگرهای زیستی زنان مبتلا به آرتروز زانو را از زنان بدون این بیماری متمایز می‌کند.

دکتر «ویرجینیا بایرز کراوس»، نویسنده ارشد این مطالعه و جراح ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «ما دریافتیم که می‌توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلا به آرتروز زانو هستند شناسایی کنیم، اما چیزی که هیجان‌انگیز بود این بود که هشت سال قبل از اینکه آن ها تغییراتی در اشعه ایکس داشته باشند، توانستیم آن را شناسایی کنیم.»

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که در آن آزمایش خون ۷۴ درصد دقت در پیش‌بینی پیشرفت آرتریت زانو و دقت ۸۵ درصد در تشخیص آرتریت زانو را نشان داد.

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروز زانو وجود ندارد، موفقیت درمان‌های جدید می‌تواند به شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش سرعت پیشرفت آن بستگی داشته باشد.

محققان تاکید کردند که درست مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری آلزایمر، آرتروز زانو نیز یک اختلال مزمن است که معمولاً در اواخر بیماری تشخیص داده می‌شود. به گفته محققان، با شناسایی زودتر آن، پزشکان به طور بالقوه می‌توانند این بیماری را قبل از اینکه ناتوان کننده شود، متوقف کنند.

کراوس گفت: «در واقع با شناسایی زودتر آن، می‌توانیم از ناتوانی، درد و بدتر شدن کیفیت زندگی جلوگیری کنیم.»

به گفته کراوس، اگر بیماران از طریق آزمایش خون متوجه شوند که در معرض خطر بالای آرتروز زانو هستند، می‌توانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که شامل کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم یا حتی تزریق استروئید می‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آرتروز زانو برای بیماران چیزی بیش از دردناک است: همچنین در بیشتر موارد منجر به تعویض مفصل می‌شود و بار اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟