Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > تجسمی - گالری و نگارخانه‌های تهران در حالی ۲۱ مهر ماه به استقبال مخاطبان خود می‌روند که این جمعه با روز ملی خوشنویسی همزمان شده است. همچنین اختتامیه هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی هم جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سومین جمعه مهرماه، گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران با افتتاح 26 نمایشگاه‌ به استقبال علاقه‌مندان می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد افتتاحیه‌ها این جمعه در مقایسه با هفته گذشته بسیار کم است که دلیل آن را می توان طولانی بودن روزهای برگزاری نمایشگاه های هفته قبل دانست که مانع از افتتاح نمایشگاه جدیدی در برخی از گالری‌ها شده است.

21مهر در مقایسه 14 مهر که روز بسیار پرتنوعی بود، از رنگارنگی خاصی برخوردار نیست اما همچنان عکاسان به حضور فعال و پر تعداد خود را در افتتاحیه‌ها ادامه دادند.

این جمعه تفاوت دیگری هم دارد و آن هم همزمانی اش با روز ملی خوشنویسی در تقویم ایران است، انجمن خوشنویسان در این هفته برنامه های متعدد و متنوعی را تدارک دیده است و با این وجود در میان 26 نمایشگاهی که امروز افتتاح می شوند تنها یک نمایشگاه به این هنر اختصاص دارد.

نقاشی، عکس، مجسمه، نقاشیخط و خوشنویسی و حجم گونه‌های هنری مورد توجه هنرمندان در این هفته هستند که طبق روال گذشته، نقاشی صاحب بیشترین تعداد نمایشگاه است.

رویداد هنری دیگری که در این روز شاهد آن هستیم، اختتامیه هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی است که در موزه هنرهای معاصر تهران با تقدیر از ویکتور دارش برگزار می‌شود.

در ادامه با جزییات افتتاحیه‌های امروز، هنرمندان و آثارشان بیشتر آشنا خواهید شد.

گالری کبیری: نمایشگاه نقاشی سپیده مدرسی با عنوان «ماه در رنگ افتاد» از 21 تا 26 مهرماه برپا می‌شود.

گالری شکوه: بیتا محبی نقاشی‌ها و مجسمه‌های خود را با عنوان «انعکاس» در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این نمایشگاه از 21 مهرماه مراجعه کنند. این نمایشگاه تا 26 مهر ادامه دارد.

گالری گلستان: مرجان نعمتی نقاش‌های خود را با عنوان «یادآورها» روز جمعه 21 مهرماه برپا می‌کند. این نمایشگاه تا 26 مهرماه میزبان هنردوستان است.

گالری کافه عکس: فرزان شمس عکس‌های خود را با عنوان «در راه ماندگی» از 21 مهر تا چهارم آبان به نمایش می‌گذارد.

گالری شمیده: نمایشگاه نقاشی ملیحه رستمی و هنگانه نجارباشی با عنوان «بر بال‌های اثیری» 21 تا 26 مهر بر پا می‌شود.

گالری شیرین: نمایشگاه نقاشی فرزان سجادی با عنوان «پایرومینیا» 21 مهر تا سوم آبان برگزار می‌شود.

گالری ایوان: نمایشگاه گروهی «نوزده پنج» با آثار نقاشی، عکس، حجم و چیدمان از 21 مهر تا پنجم آبان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از بـابک اطمینانـی، رامیـن اعتمـادی بزرگ، فـاطمه امدادیـان، مهدی حسینی، زروان روح‌بخشان، نصرت‌الله مسلمیـان، معـصومه مظفری و مینا نـادری به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری کاوه: آبرنگ‌های حجمی امیر حصاری از 21 تا 26 مهر به نمایش درمی‌آید.

گالری بهنام دهش‌پور: نمایشگاه نقاشی کمال‌الدین قطب 21 تا 27 مهر برگزار می‌شود.

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی نقاشی و تصویرسازی هنرمندان معاصر 21 تا 27 مهر برگزار می‌شود.

نگارخانه نقش‌جهان: نمایشگاه نقاشی تارا احمدی، سارا شیرازی پیام و فاطمه حسین‌پور با عنوان «نقش‌های نامیرا» از 23 تا 28 مهر برگزار می‌شود.

گالری فرهنگسرای اندیشه: نمایشگاه عکس شادن عظیمی با عنوان «طبیعت بی‌جان‌های نقاشی در قاب عکاسی» 22 تا 28 مهر برگزار می‌شود.

گالری سهراب: نمایشگاه نقاشی رضا سمیعی با عنوان «فواصل نامطبوع» 21 مهر تا دوم آبان برگزار می‌شود.

گالری هپتا: مجموعه‌ای از نقاشی‌های آذر شریفی با عنوان «وارونگی» به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه روز جمعه 21 مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح و تا 26 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

گالری محسن: نمایشگاه «پورتفولیو 02» با آثاری از بهنام صدیقی، شهریار توکلی، گوهر دشتی، مهرداد افسری، مهدی وثوق‌نیا، و علی و رامیار از 21 مهر تا 10 آبان برگزار می‌شود.

گالری فردا: این گالری از 21 تا 27 مهر میزبان نمایشگاه نقاشی افسانه غفوری با عنوان «سیناپس» خواهد بود.

گالری خاک: آثار میرمولا ثریا با عنوان «صوف» که شامل نقاشی و طراحی با فرش معاصر ایرانی است جمعه 21 مهرماه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا هشتم آبان ادامه دارد.




گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه گرافیک به انتخاب اشکان قازانچایی با عنوان «اعلانِ گفتگو» از 21 تا 25 مهر برگزار خواهد شد. طراحان گرافیک حاضر در نمایشگاه عبارتند از رضوان شوقی، مهدی اسدی تبار، الهام زکی‎زاده، گلناز گلچین ماسوله، وحید نظری، زهره شیروانی هرندی، بهداد شریفی، زهرا احمدی مستان‎آباد، فاطمه ناصح، زهرا پرتو، محمد متولی، زهرا سالمی‎نژاد، زاهده حسینی‌پور، میلاد جوادی، زاهره دنیا‎دیده، مهسا‎سادات میر‎حسینی، فرشته عابدی، امیر شاملی، سعیده شجاعی، ملیحه بحر‎گرد نیکو، اکبر قنبر‎زاده، عرفان غلامی، پرستو حیدری آزاد، منیره بحر‎گرد نیکو، فاطمه اسحاقی، معصومه نجفی، مریم نقوی نمینی، زهرا‎سادات حسینی، سیده فریده سجادی هستند.

گالری آشیان نقش و مهر: نمایشگاه گروهی مهر حافظ به مناسبت بزرگداشت حافظ شیرازی در روز جمعه 21 مهرماه افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از ایرج اسکندری، اکرم افضلی، بهزاد بزرگی، تاها بهبهانی، تارا بهبهانی، شیرین پیله‌وری، پرویز حیدرزاده، فاطمه چاووشی، محسن دایی نبی، کامبیز درم‌بخش، حبیب درخشانی، سیروس سلیمی، بهزاد شیشه‌گران، اسرافیل شیرچی، نسرین عتیقه‌چی، خلیل کویکی، حسین محجوبی، فرخ محجوبی، اهورا محمدی و حسین نوروزی به نمایش در خواهد آمد. این نمایشگاه تا 28 مهرماه پذیرای علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

گالری خانه عکاسان جوان: چهارمین نمایشگاه گروهی عکس «اشک واره» 21 مهرماه ساعت 17 با آثار عکاسان برجسته حوزه آیینی نظیر محمد بهارناز، محمد فرنود، امیرعلی جوادیان، افشین بختیار، کاوه فرزانه، رسول اولیاء زاده و ... افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا 28 مهرماه فرصت بازدید از این نمایشگاه را دارند.

گالری آب انبار: نمایشگاه طراحی و مجسمه‌های تیمو ناصری با عنوان «من هزارتویی ترک خورده دیدم» جمعه 21 مهرماه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا دوم آذرماه ادامه دارد.

گالری هفت ثمر: سیما مشتاقی نمایشگاهی از آثار نقاشی دیجیتال خود را از 21 تا 26 مهر برگزار می کند.

نگارخانه مینا: «رنگ کودکی» عنوان نمایشگاه از آثار نقاشی هنرجویان مرجان شوشتریان است که از 21 تا 26 مهر برپا می شود.

گالری ژینوس: نمایشگاه نقاشی و حجم امیرعباس و عاطفه آویشی با همین عنوان از 21 تا 25 مهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری نگر: «اسطوره و رنگ» عنوان نمایشگاه نقاشی مریم رنگ آمیز است که از 21 تا 26 مهر برگزار می‌شود.

گالری ایده پارسی: نمایشگاه گروهی نقاشیخط و خطاطی که امیرحسین جباری گردآوری آثار آن را برعهده داشته است از روز جمعه 21 مهر تا 26 مهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری علیها: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «جهان های موازی» از روز جمعه 21 مهر تا 30 مهر در این گالری برگزار می شود.

گالری پردیس: نمایشگاه گروهی نقاشی «سکوت سماع و شبنم» جمعه 21 مهرماه ساعت 16 در نگارخانه پردیس گشایش می یابد. در این نمایشگاه حدود 40 اثر جديد نقاشى به سبك سورئال و مينيمال با استفاده از رنگ روغن، اكرليك و قهوه روى بوم با موضوع سماع روی دیوار رفته است. این نمایشگاه تا 30 مهر برپاست.

58243

کلید واژه‌ها : عکس - نقاشی - هنرهای تجسمی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم

نمایشگاه قرآنی معرق و نازک‌کاری استاد علی محمدی از اساتید برجسته و توانمند کشوری در حالی در سنندج برپا شده که علی‌رغم بی‌توجهی مسئولان، دستاوردهای ۴۵ ساله این هنرمند تقدیم کودکان غزه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نمایشگاه قرآنی معرق و نازک‌کاری استاد علی محمدی از اساتید برجسته و توانمند کردستانی از سه‌شنبه 7 فروردین ماه برپا و به مدت 10 روز تا هفدهم همین ماه (به جز ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) که نمایشگاه تعطیل خواهد بود) از ساعت 10 تا 12 صبح و 16 تا 20 بعد از ظهر در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج آماده بازدید علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه که توسط این هنرمند به کودکان غزه تقدیم شده، نمایشگاهی از آثار تمام معرق کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت گردو (پشت ورو) و دست‌سازه‌های نازک‌کاری بر روی چوب برپا شده است.

این استاد مطرح کردستانی در سال 1342 در محله قطارچیان شهر سنندج به دنیا آمده‌ و نزد اساتید زنده یادان نعمت‌الله محمودی کردستانی و دکترعلی اکبر بهزادیان تلمذ کرده‌اند. حضور در چندین نمایشگاه بین‌المللی و ملی و استانی شامل نمایشگاه تخصصی میراث فرهنگی 1376 و 1388، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران در سال‌های 1380، 1387، 1388، 1389 و 1392 و شرکت در اولین همایش قرآنی شهرداری و شرکت در نمایشگاه استانی در شهر سنندج از جمله مهمترین نمایشگاه‌های وی بوده است.

این هنرمند معرق کار و نازک کار برجسته کردستان در زمینه هنر معرق کاری موفق به دریافت درجه هنری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و در سال 1393 موفق به دریافت  درجه 2هنری  معادل لیسانس از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز شده‌اند. وی در سال 1383 در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور درجه هنری کارشناسی در رشته چوب را نیز دریافت کرده‌اند.

مدت 30 سال است که مسئولان من را سرگردان کرده‌اند

استاد علی محمدی در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شده، دستاورد 45 سال بنده و جزو آثار ملی و سخت‌ترین آثار دنیاست که به وسیله معرق و چوب ساخته شده است، اظهار داشت: دستاوردهایم ثبت ملی شده و امیدوارم بازدیدکنندگان از آن لذت ببرند.

وی با ابراز گله‌مندی از بی‌توجهی مسئولان گفت: متأسفانه هیج جایی از بنده حمایت نمی‌شود، حتی یک تبلیغات مناسب هم برای این نمایشگاه انجام نشده که بازدیدکننده خوبی داشته باشم. مدیران ارشد استانی برای دیدن این نمایشگاه حضور نیافته‌اند.

 این هنرمند برجسته کشوری در پاسخ به این سؤال که چه انتظاری از مسئولان دارید، عنوان کرد: حتی هیج جایی برای ساختن آثارم ندارم و در خانه شخصی مشغول به کار هستم که زحمت زیادی هم برای خانواده‌ام ایجاد کرده‌ام؛ هزینه ساخت کارهایم بسیار بالاست و نمی‌توانم ادامه دهم. قرار بود از سال 70 یک مکان به بنده اختصاص دهند اما هیچ کاری برایم نکرده‌اند، علی‌رغم پیگیری‌های متعدد اعضای شورای شهر می‌گویند، شهرداری و آنان نیز می‌گویند شورای شهر؛ چندین بار معاونت نماینده ولی‌فقیه در استان و معاون سیاسی استاندار دستور داده‌اند که کارم را انجام دهند اما این مسئولان (شهرداری و شورای شهر سنندج) اصلاً جواب نمی‌دهند، مدت 30 سال است که من را همین طوری سرگردان کرده‌اند.

در ادامه گزارش ویدئویی خبرنگاران تسنیم از آثار این نمایشگاه و درددل‌های این هنرمند برجسته کردستانی را می‌بینید.

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تظاهرات جمعه‌های خشم و انزجار در استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان برگزار می‌شود
  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • راه‌اندازی نمایشگاه عفاف‌ و حجاب در موزه زاهدان
  • برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • طبیعتِ متفاوت فریده لاشایی را ببینید
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت