Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد- ایرنا - یک هیات سیاسی عالیرتبه سیاسی به ریاست ' لیزا کورتس' معاون دستیار رییس جمهوری امریکا و مدیر ارشد امور آسیای جنوبی و مرکزی شورای امنیت ملی این کشور روز گذشته - پنجشنبه - با تهمینه جنجوعه قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت و گو کرد

به گزارش روز جمعه ایرنا از بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، این هیات نمایندگی ایالات متحده آمریکا به رهبری لیزا کورتیس این مذاکرات را در محل وزارت امور خارجه پاکستان برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیات آمریکایی این مذاکرات شامل 'آلیس ولز' نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، دیوید هلوی معاون وزیر دفاع و سایر مقامات ارشد وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سفارت آمریکا در اسلام آباد بود.
قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان خانم تهمینه جنجوعه ریاست هیات پاکستانی را بر عهده داشت که اعضای این هیات نیز شامل مقامات ارشد وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه های مسئول بود.
این دو طرف پس از گفت و گو در خصوص استراتژی آمریکا در مورد افغانستان و جنوب آسیا، توافق کردند تا در خصوص موضوعات مورد اختلاف دو طرف بحث و تبادل نظر کنند.
قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان نیز در یان دور از مذاکرات، مشارکت سازنده کشورش را در تمامی امور مربوط به حل مناقشه مربوط به افغانستان خواستار شد و دو طرف برای پیگیری راه حل مسالمت آمیز برای جنگ افغانستان تأیید کردند.
اعضای هیات مذاکره کننده آمریکایی نیز در مورد سفر اخیر مقامات پاکستانی به کابل با هدف افزایش مشارکت و حل مشکلات نگرانی متقابل، به ویژه مدیریت مرزها و بازگشت پناهندگان گفت و گو کرد.
قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با بیان اقدامات پاکستان برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، نگرانی های کشورش را در خصوص حملات مداوم به مرزهای کشورش را نیز ابراز کرد.
بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه مذاکرات ایالات متحده در زمینه همکاری با پاکستان در حال پیشرفت است، هیات آمریکایی با تاکید بر اهمیت ارتقاء روابط دوجانبه به منظور دستیابی به اهداف مشترک صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، تداوم این مذاکرات دوجانبه را مورد تصریح قرار داد.
در پی افزایش تنش های سیاسی بین اسلام آباد و واشنگتن و موضعگیری صریح «شاهدخاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان طی روزهای گذشته مبنی بر اینکه کشورش دیگر وابستگی‌ گذشته به آمریکا را ندارد، دو طرف در تلاشند با اعزام مقامات بلند پایه به پایتخت های دو کشور تنش های سیاسی را کم کنند.
ترافیک رفت و آمدهای سیاسی مقامات بلندپایه پاکستان و آمریکا از سوی کارشناسان و تحلیلگران در این راستا ارزیابی می شود که مناسبات دو کشور بیش از گذشته پیچیده شده است.
احسن اقبال وزیر کشور پاکستان نیز به واشنگتن سفر کرد و قرار است، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به اسلام آباد سفر کند.
وزیر کشور پاکستان سه شنبه هجدهم مهرماه و یک هفته پس از پایان سفر سه روزه خواجه آصف وزیر امور خارجه این کشور به آمریکا سفر خود به واشنگتن را آغاز کرد.
پایگاه خبری انگلیسی زبان داون پاکستان در تحلیلی در این خصوص می نویسد: از سوی دیگر، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز تا اواخر ماه جاری میلادی به اسلام آباد سفر کرده و متعاقب آن جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز ماه میلادی آینده وارد پاکستان می شود.
وزیر دفاع آمریکا نیز اوایل هفته جاری و در گفت و گو با نمایندگان کنگره در واشنگتن گفت: یک هیات از مقامات وزارت دفاع آمریکا از جمله معاونان و کارشناسان این وزارتخانه بزودی به اسلام آباد سفر می کنند تا زمینه را برای سفر مقامات بلند پایه دو کشور هموار سازند.
مقامات وزارت دفاع آمریکا در سفر به اسلام آباد در زمینه چگونگی پیروزی بر طالبان در افغانستان به تبادل نظر می کنند.
آساق**6125**1908
سیدبهادر حسینی** ناشر : افشار دارابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد