Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- پتی موری سناتور دمکرات ایالت واشنگتن در مجلس سنای آمریکا، با انتقاد از دستور اجرایی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص لایحه خروج از طرح درمانی اوباما تاکید کرد: ترامپ در اجرای وعده های خود ناتوان است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، موری که از منتقدان جدی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به حساب می آید، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اگر رئیس جمهور آمریکا واقعا خواهان آن است که به وعده هایش درخصوص سلامت ( مردم آمریکا) عمل کند، او در واقع با تخریب ( خدمات عمومی کشور) عملا عمل به وعده های خود را با توقف تلاش ها، محقق نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سناتور آمریکایی در ادامه تاکید کرد: پذیرش لغو قانون بیمه درمانی اوباما ( اوباماکر) دیگر مورد بحث ( مجلس سنا) نخواهد بود.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که نتوانسته است اکثریت نمایندگان کنگره این کشور را برای لغو قانون بیمه‌های درمانی دولت پیشین (اوباماکر) با خود همراه کند، روز پنجشنبه یک دستور اجرایی جدید را با هدف تضعیف این قانون به امضا رساند.
این اقدام، جدی‌ترین تلاش ترامپ برای لغو این قانون از زمان روی کار آمدن دولتش به شمار می‌رود.
وی در مراسم امضای این دستور که در کاخ سفید برگزار شد، گفت: هزینه‌های اوباماکر بسیار تکان دهنده است و همه چیز را به طور کامل در مسیرش نابود می‌کند.
به گزارش ایرنا، اوباماکر مهمترین مقررات پیاده شده در خصوص نظام بهداشتی آمریکا از زمان تصویب برنامه های (medicare) در دوره اوباما و (medicaid) مربوط به دهه 80 میلادی است که افزودن بر کیفیت و مقرون به صرفه گی بیمه سلامت و کاستن از هزینه های مراقبت سلامت را هدف قرار می دهد.
«قانون مراقبت بهداشتی آمریکایی (AHCH) موسوم به «ترامپ کر» مارس 2017 با هدف لغو قانون اوباماکر ارائه شد.
مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر طرح لغو و جایگزینی قانون بیمه های درمانی را تصویب کرده بود؛ اما برخی ابعاد این طرح که موجب قطع بیمه میلیون ها تن از مردم این کشور می شود، سبب شد تا گروهی از سناتورهای میانه روی جمهوریخواه با آن مخالفت کنند.
این موضوع موجب شد که رهبران جمهوریخواه سنا در آخرین تلاش خود، به جای جایگزینی، به دنبال اصلاح این قانون باشند؛ طرحی که مردادماه به رای گذاشته شد، اما با رای منفی غیرمنتظره «جان مک کین» سناتور حزب جمهوریخواه و دو نماینده دیگر این حزب، از تصویب بازماند.
«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان پیش از این رای گیری وعده داده بود که در صورت تصویب طرح در سنا، یک کمیته مشورتی متشکل از اعضای دو مجلس برای بررسی نگرانی های نمایندگان مخالف تشکیل شود.
با این حال برخی جمهوریخواه ها این تضمین شفاهی را کافی ندانستند و با توجه به اینکه طرح می توانست در صورت نقض عهد رایان به صورت مستقیم به کاخ سفید ارسال شود، به آن رای مخالف دادند.
خاورم**9377**1908
مترجم: حمید اوضح ** ناشر : افشار دارابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها

پس از رایگان شدن پوشش بیمه‌ای پنج دهک ابتدایی جامعه و اقدامات دولت و وزارت بهداشت جهت دسترسی به خدمات درمانی با قیمت ارزان، «درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال» نیز از اواخر سال گذشته نهایتا هم اجرایی شد و بر اساس این مصوبه تمام اقدامات تشخیصی و درمانی و بستری و جراحی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی برای سنین زیر هفت سال دارای پوشش بیمه، رایگان انجام می‌شود؛ در این گزارش چگونگی اجرای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان کودکان مفید به تصویر کشیده شده است.

دریافت 71 MB

خبرنگار: زهرا روزبروزی/ تصویربردار و تدوینگر: احمدرضا زنگنه

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو