Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن-ایرنا-خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش داد که این کشور و استرالیا بشدت از بابت تمرکز کره شمالی بر ساخت تسلیحات اتمی بیشتر نگران هستند.

به گزارش ایرنا ، کانگ کیونگ وا وزیر خارجه و سونگ یونگ مو وزیر دفاع کره جنوبی در این باره امروز جمعه با جولیا بیشاپ وزیر خارجه و ماریس پاین وزیر دفاع استرالیا در کره دیدار و گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرفین در ملاقات خود خاطر نشان کردند که توسعه تسلیحات اتمی کره شمالی به تنش ها در منطقه شبه جزیره کره و آسیای شمال شرقی دامن می زند و دو کشور مخالف آن هستند.
در این مذاکرات که ساختار دو به علاوه دو به حساب می آید و هر دو سال یک بار از سال 2013 میلادی برگزار می شود ، دو طرف خواستار مقابله با تهدیدهای کره شمالی شدند.
با وجود ابراز نگرانی از بحران موجود در شبه جزیره کره ، هر دو طرف تاکید کردند که مساله هسته ای شبه جزیره کره باید با دیپلماسی و از طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود.
در جریان این مذاکرات دو طرف البته برنامه تسلیحاتی هسته ای کره شمالی و سرپیچی این کشور از قطعنامه های شورای امنیت را محکوم کردند.
دو طرف در این گفت و گوها از تحریم ها و فشارهای اقتصادی فراوان بر کره شمالی به عنوان یک ابزار دیپلماتیک یاد کردند که هدفش جلوگیری از برنامه تسلیحاتی هسته ای کره شمالی است.
وزیر خارجه استرالیا در این نشست از کره شمالی خواست که دست از نافرمانی برداشته و برای پایان دادن به این بحران آماده بازگشت به میز مذاکرات باشد.
بیشاپ گفت که ما به دنبال دیپلماسی هستیم و هر راهبرد نظامی برای شبه جزیره کره را فاجعه بار توصیف می کنیم و برای همین می خواهیم با کره جنوبی و آمریکا همکاری کنیم تا کره شمالی به مذاکرات برگردد.
آساق**231**1908

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید

آفتاب‌‌نیوز :

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم خواست گزینه‌های حمله به اهدافی در داخل ایران را ارائه دهد. 

واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد: نتانیاهو از ارتش خواسته تا در پاسخ به حمله ایران گزینه‌هایی را برای اهداف ارائه دهد.

●وب‌سایت اکسیوس نیز گزارش داد که وزیر جنگ اسرائیل در تماس تلفنی با وزیر دفاع آمریکا گفته است که اسرائیل هیچ چاره‌ای جز پاسخ دادن به حمله جمهوری اسلامی ندارد. 

●ایران هشدار داده که در صورت اقدام اسرائیل، پاسخ تهران فوری و گسترده تر خواهد بود.

● کانال ۱۲ اسرائیل نیز اعلام کرد: هدف اسرائیل صدمه زدن به ایران بدون ایجاد جنگی همه جانبه است. اسرائیل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا و بدون شعله‌ور شدن جنگ، به ایران حمله کند.

●به گزارش کانال ۱۳، نیروی هوایی اسرائیل آماده سازی برای حمله به ایران را به پایان رسانده است.

●ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی: پاسخ به حمله ایران ممکن است قریب الوقوع باشد و هرگونه پاسخی با واشنگتن هماهنگ خواهد شد.

 ●واشنگتن پست: نتانیاهو به ارتش دستور داد تا اهدافی را در ایران پیشنهاد کند، حملاتی که به آنها "یک سیگنال ارسال می کند"، اما بدون تلفات، این می تواند یک هدف در تهران یا یک حمله سایبری باشد.

●رویترز به نقل از رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: به حمله موشکی ایران واکنش نشان خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید
  • درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید
  • لفاظی سوناک علیه ایران درباره ایجاد بحران جدید در خاورمیانه
  • فیلم حرکت ویژه محافظان و تیم اسکورت نخست وزیر ژاپن | درخواست با احترام از رانندگان!
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • دیدار وزیر ورزش با کاپیتان‌های تیم‌های ملی/ برگزاری دوره آموزشی در جزیره قشم
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • درخواست بایدن از نتانیاهو برای عدم پاسخ به ایران
  • مهمترین پرونده‌ها در مذاکرات بایدن و السودانی از زبان مقام آمریکایی