مهدي سلطاني، لوطيِ عاشق پيشهي شهرزاد!،سبک زندگي و بيوگرافي افراد مشهور(180)
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۳۲۲۶۰
خبرگزاري آريا - بيوگرافي مهدي سلطانيبيوگرافي مهدي سلطاني , مهدي سلطاني با اسم کامل محمدمهدي سلطاني سروستاني
همانطور که از فاميلش مشخص است اصالتي کاملا شيرازي دارد . متولد سال 1350 است در واقع در حال حاضر 46 سال سن دارد . /بيوگرافي مهدي سلطاني/
دوران کودکي مهدي سلطاني
مدرک تحصيلي
از معدود بازيگراني مي باشد که هنر و تئاتر را به صورت کاملا حرفه اي دنبال کرد .
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ايشان رشته تئاتر را تا مقطع دکتري پيش برد و همچنين در ادامه مدرک فوق ليسانس کارگرداني و بازيگري را دريافت کرد .
ميتوان به جرات گفت مهدي سلطاني يکي از بازيگران باسواد حال حاضر سينما و تلويزيون مي باشد .
زندگي شخصي و همسر مهدي سلطاني
مهدي سلطاني در سال 1379 ازدواج کردند که ثمره اين عشق دختري زيبا به نام روژا است
روژا متولد سال 1392 است در واقع آقاي سلطاني 13 سال از نعمت بچه محروم بودند لازم به ذکر است
تا کنون هيچ اسم و عکسي از همسر مهدي سلطاني پخش يا رسانه اي نشده اند
ظاهرا آقاي سلطاني به خوبي بر مساله کار و زندگي بايد از هم جدا باشد واقف هستند و زندگي شخصي شان را رسانه اي نمي کنند. /بيوگرافي مهدي سلطاني/
مهدي سلطاني و دخترش
زندگينامه مهدي سلطانيشغل هاي مهدي سلطاني
مهدي سلطاني از سال 1373 شروع به فعاليت در عرصه تئاتر کردن و اولين سريالي که در ان به ايفاي نقش پرداخت
سال 89 در مسير زاينده رود بوده است البته شهرت ايشان در بازيگري به سريال مادرانه باز مي گردد
در در ماه رمضان چند سال گذشته بوده که به روي آنتن رفت ,همچنين وي در کنار بازيگري به تدريس در دانشگاه نيز مشغول هستند و چند ترک آهنگ نيز بيرون داده اند /بيوگرافي مهدي سلطاني/
دختر مهدي سلطاني
مهدي سلطاني در سن 43 سالگي صاحب فرزند شد با اينکه دير ازدواج و دير بچه دار شد اما
عشق و علاقه شديد وي به دخترش مثال زدني است . بيشتر عکسهاي منتشر شده در کنار دخترش روژا گرفته است ./بيوگرافي مهدي سلطاني/
مهدي سلطاني
گفت و گو با مهدي سلطانيدر جايي از شما خواندم که اساسا نقش را قضاوت نميکنيد و از دريچه چشمان نقش به پيرامون نگاه ميکنيد، اين ويژگي تا چه حد برآمده از فرديت شماست؟
کموبيش اينگونهام. آدمي هرچقدر در کوچه پسکوچههاي روزگار بيشتر تردد ميکند و بر تجربياتش افزوده ميشود
به اين نتيجه ميرسد که انسانها همه «گنهکاران بيتقصيرند». شرايط محيطي و وراثت است
که شخصيت ما را شکل ميدهند و انسان در مواجهه با کنشها، متناسب با شخصيتش واکنش نشان ميدهد.
ازاينرو واکنش آدمها نسبت به يک امر مشابه، ممکن است متفاوت باشد و همين باعث ميشود
که نسبت به تعاريف بشري در فرهنگهاي مختلف، يکي خوب به نظر برسد و ديگري بد.
درصورتيکه رفتارهاي متفاوت، برآمده از شرايط متفاوتند. بحث در رابطه با اين موضوع،
به دايره مبهم جبر و اختيار برميگردد که بسيار گسترده است و مجال پرداختن به آن در اينجا ميسر نيست،
اما در رابطه با بازيگري، بهويژه از نوع واقعگرايياش، قضاوتنکردن نقش ازسوي بازيگر، يک اساس يا يک ضرورت حياتي است.
اگر ما جهان را از دريچه شخصيت نمايشي نبينيم، آنچه ارائه ميشود مطلقا يا اهريمن است
يا اهورا و از آنجايي که در دنياي واقعي همهچيز نسبي است و نه مطلق، آنچه ديده ميشود موجودي تکبُعدي، نامأنوس، غيرقابلپذيرش و فاقد جذابيت است
که چون نميتواند ارتباطي با مخاطبش برقرار كند، اخته و بيارزش و بيتأثير هم هست.
مهدي سلطاني در سريال شهرزاد
مهدي سلطاني کيست؟هاشم دماوندي شخصيتي است که مدام بين مصلحت و اخلاق و وظيفه در رفتوآمد است
و مخاطب مدام منتظر واکنشي از اوست. کمي از رنگآميزي نقش در فصل دوم سريال شهرزاد صحبت کنيم.
پيشنهادي براي اين شخصيت به حسن فتحي داشتيد؟
رماننويس، خود بهتنهايي در صدها و بلکه هزاران صفحه، شخصيت و شرايط مفروضش را توصيف ميکند
تا ما با کمک تخيلمان وارد دنيايي شويم که کاملا ساختهوپرداخته ذهن نويسنده است، اما در درام اينگونه نيست.
درامنويس، ذهنيت خود را راجع به يک کاراکتر روي کاغذ ميآورد و بازيگر آن را با ذهنيت خود مخلوط ميکند و به عينيت درميآورد.
او اين کار را با کمک کارگردان انجام ميدهد، اما در درام، حتي کار به اينجا ختم نميشود، عناصر ديگر
نمايشي و گروههاي متعدد فني و هنري هم در فراهمکردن شرايط مناسب براي روايت قصه يا ايجاد يک اتمسفر مؤثرند.
اين خاصيت اجتنابناپذير درام است و اگر قرار باشد يک اثر دراماتيک، خروجي خوبي داشته باشد،
تعامل هنرمندان با همديگر امري ضروري است. بازيگر اگر پيشنهادي براي ارائه نقشش نداشته باشد، يعني اينکه خلاق نيست.
اين بازيگر يا بياستعداد است يا بيتفاوت يا بيانگيزه که نهتنها هيچ کمکي به ساخت اثر نميکند،
بلکه محصولي مخرب و آفت زده به بار ميآورد. هيچ باغباني از محصول آفتزده سودي نميبرد.
هيچ تيم فوتبالي با بازيکنان بيانگيزه و خنثي به جايي نميرسد و هيچ کارگرداني با درايت و کاربلدي مانع پيشنهادهاي خلاقانه متناسب با کار نميشود.
خوشبختانه آقاي فتحي کارگرداني بادرايت و کاربلد است. بهاينترتيب، هاشم دماوندي بهعنوان
يک شخصيت دراماتيک ازسوي نويسندگان نوشته شد و سپس ازسوي بازيگر به اجرا درآمد و با مديريت کارگردان،
با عناصر ديگر درام هماهنگ و در قالب يک اثر تصويري ارائه شد.
/بيوگرافي مهدي سلطاني/
عکس قديمي مهدي سلطاني
زندگي شخصي مهدي سلطانيبسياري از مخاطبان به پررنگشدن فضاهاي اکشن و پرهيجان در فصل دوم سريال اشاره ميکنند
که کمي با تم اجتماعي- عاشقانه سريال در تضاد است. نظر شما دراينباره چيست؟
به اعتقاد من اين ضرورت قصه و درام است. اگر رويداد را به يک قطار تشبيه کنيم و قصه را به مسير راهآهن؛
اين قطار براي رسيدن به مقصد مجبور است از مناطق مختلف عبور کند؛ مناطق سرسبز، کوهستاني، کويري و . قطار نميتواند هميشه از جنگل بگذرد در صورتي که مقصد آنسوي کوير است. دنياي واقعي هم همين است.
اين خاصيت درخت واقعيت است که با نهال خشونت پيوند زده شده است.
البته از منظري اين تنوع جغرافيايي، چون ايجاد تنوع ميکند ميتواند جذاب هم باشد.
از سوي ديگر، گاهي پديدهها در تضاد است که هويتشان پديدار ميشود.
اگر تاريکي نباشد، روشنايي معنايي ندارد. زيبايي در کنار زشتي تعريف ميشود.
عشق در کنار خشونت است که ارزشهايش را با تلألوي بيشتري نمايان ميكند. بهلحاظ استعاري يا نمادين،
هرجا عشق بميرد يا سرکوب شود، جايش را خشونت ميگيرد. احترام و مهرباني محصول عشق است
و خشونت و انتقام محصول تحقير. اساسا يکي از بنانديشههاي سريال شهرزاد پرداختن به همين موضوع است.
شخصيتهاي نمايشي در شهرزاد هرکدام به تناسب رويدادها و موقعيتهايي که با آن روبهرو ميشوند ناگزير،
دست به رفتاري ميزنند که گاهي خشونتبار است و اين ريشه در واقعيتي دارد که در آن زندگي کردهاند.
شايد اگر سريال به فصلهاي مجزا تقسيم نميشد و همه اين قصه در يک فصل واحد اتفاق ميافتاد،
پذيرش اين روند از سوي مخاطب، بدون مقايسه فصلها، بهتر صورت ميگرفت.
مهدي سلطاني و دخترش روژا
مصاحبه با مهدي سلطانيهاشم دماوندي و گذشته و رابطه عاشقانهاي که در فصل دوم سريال به آن اشاره شد،
شمايل ديگري از اين شخصيت را به مخاطب نشان داد و به نظر ميرسد سرانجام رابطه گذشته آنها
و تأثيرش در زمان حال ادامه داشته باشد، در مورد اين فصل از زندگي هاشم صحبت کنيد. نگاه شما به اين موضوع چيست؟
اساسا ايجاد عواطف، احساسات يا هيجانات روحي از اراده و اختيار انسانها بهدور است؛
يعني اينکه در شرايط نرمال، ما نميتوانيم بالاجبار از کسي متنفر باشيم يا خوشمان بيايد.
اگر ميوهاي ترش است حس چشايي ما قادر نيست خلاف قاعده عمل كند و آن را شيرين يا شور احساس کند،
مگر اينکه اختلالي در حس ما وجود داشته باشد يا ما بيمار باشيم. پديده عشق و دلدادگي
هم از اين قاعده مستثنا نيست. عشق و عاشقي سن و جنسيت نميشناسد. به اختيار نميآيد و به اختيار هم نميرود.
پديدهاي است که با چونوچرا و اماواگر بيگانه است.
ما نميتوانيم از ميان برداريمش، تنها ميتوانيم مديريتش کنيم.
در سريال شهرزاد کيفيت عشق و دلدادگي متناسب با شخصيت، جنسيت، سن، جايگاه اقتصادي و اجتماعي آدمها اتفاق ميافتد. دلدادگي هاشم و بلقيس، عشقي است که هيچگاه به وصلتي نينجاميده و با توجه به شرايط موجود به نظر ميرسد که به وصلتي هم نينجامد و اين يک تراژدي است؛ يک تراژدي بزرگ که ميتواند با مرگ استعاري انسان مترادف شود.
هاشم در قبرستان خطاب به فرهاد ميگويد: «عشقي که اميد به وصلت درش نباشه، همسايه ديواربهديوار مرگه»
و البته به روايتي، اگر عشق به وصلت منجر شود کيفيت و ماهيتش را از دست ميدهد،
زيرا به گفته بزرگ آقا در اين دنيا اساس بر نرسيدن است و اين اساس تلخ در رابطه با هاشم و بلقيس به واقعيتي تراژيک منجر ميشود.
دختر مهدي سلطاني
مهدي سلطاني در شهرزاداين سريال قهرمانهايي دارد که هرکدام تأثيري در پيشبرد داستان دارند. از نظر شما فصل دوم سريال به جهت پرداختن به شخصيتها چطور است؟
البته شخصيتهاي ديگري هم نوشته شده بودند که حذف شدند.
اين شخصيتها هرکدام بهتنهايي قصهاي جذاب و دراماتيک داشتند، اما به دليل اينکه ممکن بود داستانکهاي آنها، مزاحم روايت قصه اصلي شود
کنار گذاشته شدند، اما شخصيتهايي که در فصل دوم اضافه شدند و حضور دارند درواقع آنهايي هستند
که در پيشبرد قصه و درام نقش مهمي ايفا ميکنند که در فصل سوم بيشتر متوجه تأثيرات حضور آنها خواهيم شد. /بيوگرافي مهدي سلطاني/
شهرزاد از جمله سريالهايي است که تداوم پيدا کرد. برخي از افت کيفي مجموعه در فصل دوم صحبت ميکنند. تا چه حد اين انتقاد را ميپذيريد؟
ممکن است بعضي از قسمتها رضايت مخاطبان را بيشتر جلب کرده باشد و بعضي قسمتها کمتر،
همانطور که در فصل اول هم اينگونه بود. در فصل اول هم بينندگان از بعضي قسمتها راضيتر بودند. من اين را افت کيفي فصل تعريف نميکنم.
حتي در فصل دوم سعي شد اشتباهات و غفلتهاي فني و غيرفني فصل يک تکرار نشود،
با وجود برخي حاشيهها، کارگردان و دستاندرکاران فني و هنري سعي کردند با وسواس و دقت بيشتري به کار توليد بپردازند.
البته لزوما قرار نيست داستان و درام کاملا موافق خواسته مخاطبان ادامه يابد و چون اين اتفاق نميافتد
ممکن است گروهي سرخورده و ناراضي شوند. برخي روابط عاشقانه را ميپسندند، برخي هم طالب رويدادهاي اکشن و هيجانانگيزند.
در هر صورت اين خاصيت درام است که به موقعيتهاي متفاوت سرک ميکشد و از آنها ميگذرد و
گاهي اين امر همچون زندگي واقعي اجتنابناپذير است. گاهي از بيعلاقگي از چيزهايي دوري ميکنيم که ممکن است همان چيزها براي ديگران جذابيت داشته باشند. /بيوگرافي مهدي سلطاني/
مهدي سلطاني
گفتگو با باريگر هاشم آقا در سريال شهرزادروند بازي شما و حضورتان در سينما يا تلويزيون تا حد زيادي برآمده از دانش و صبري است
که سالها براي آن تلاش کرديد و از نظر من شما نمونه صبر و تلاش براي رسيدن به هدف هستيد.
اگر قرار باشد براي نسل جوان علاقهمند به اين هنر نکتهاي يا توصيهاي داشته باشيد، چيست؟
بهطور خلاصه عرض کنم که من هميشه سعي کردهام در جايگاه مطلوب قرار گيرم و نه در جايگاه طالب.
وقتي مطلوب يا خواستني باشيد، فرصت انتخاب داريد که خواستهها و شرايط را بپذيريد يا خير،
اما اگر صرفا طالب يا خواهان باشيد، اين ديگران هستند که شما را انتخاب ميکنند و در اين انتخاب ممکن است شرطوشروطهاي سخت و غيرقانوني هم داشته باشند.
هرچه طالبتر باشيد ممکن است مورد سوءاستفاده بيشتري قرار بگيريد و البته بهراحتي هم جايگزين براي شما پيدا ميشود،
زيرا بسيارند افراد طالبي که هميشه تن به شرايط و خواستهاي سختتر بدهند، اما براي مطلوبشدن
بايد دانشمان را افزايش دهيم، تلاش کنيم و صبر و استقامت داشته باشيم. البته تلاشمان بايد
با ديدي واقعگرايانه و در مسيري درست و متناسب با استعداد و تواناييهايمان باشد، در غير اين صورت صبر، تلاش و استقامتمان، به نتيجهاي نميرسد. /بيوگرافي مهدي سلطاني/
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، برنامه تلویزیونی «امتداد» به کارگردانی و تهیهکنندگی مهدی انصاری پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پستولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما میرود.
این برنامه گفتوگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشهای و فلسفی حوزههای مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفتوگو با مهمانان بپردازد.
هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرحها و اندیشههایی که جهان امروز را ساختهاند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مولفههای زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمیآیند و منشا آنها، وادی فکر و اندیشه است.»
برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقهای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی مهمان مخاطبان خود در شبکه چهار میشود.
کد خبر 6097126 عطیه موذن