Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به لطف ماهواره هاي ناسا که مامور کنترل گردش گازهاي گلخانه اي در جو زمين بودند، حالا دانشمندان اطلاعات تازه و جذابي از شيوه عملکرد سياره ما، به خصوص در مقابل تغييرات آب و هوايي به دست آورده اند.
با کمک تصاوير ثبت شده توسط ماهواره ها، اقليم شناسان به خوبي مي توانند نحوه مکش گاز CO2 از جو توسط اقيانوس ها و بازدم آن را درک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنين اطلاعاتي به ما کمک خواهد کرد تا واکنش آينده زمين نسبت به گرم شدن جهاني آب و هوا را پيش بيني کرد.
به عنوان مثال، ماهواره هاي مورد اشاره نشان دادند که در جريان پديده النينو در سال ها 2015 تا 16، به دليل افزايش گرما، خشکسالي و آتش سوزي هاي گسترده، سطح دي اکسيد کربن اتمسفر به شکل چشمگيري افزايش يافت.

گياهان به طور طبيعي CO2 را از هوا جذب و سپس در هنگام شب آن را دوباره آزاد مي کنند. اما به دليل بارش کم و افزايش بيش از حد گرما در قاره هاي آمريکاي جنوبي، آفريقا و آسيا، درختان آن طور که انتظار مي رفته دي اکسيد کربن را جذب نکرده اند. قسمتي ديگر از آنها نيز با نرخ بيشتري مرده و با سرعت بالاتري تجزيه شده اند. اين به نوبه خود بازگشت اين گاز گلخانه اي به جو را تسريع بخشيده اند.
بر اين اساس مي توان پيش بيني کرد که واکنش گياهان به افزايش متوسط دما، به بالارفتن نرخ توليد دي اکسيد کربن و در نتيجه شتاب دهي به گرمايش جهاني منجر خواهد شد.
گرمايش زمين از زمان آغاز انقلاب صنعتي و شروع استفاده گسترده از سوخت هاي فسيلي در سال 1800 ميلادي آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است. حدود 25 درصد از دي اکسيد کربن توليدي توسط اقيانوس ها و 25 درصد ديگر توسط گياهان از جو خارج مي شوند، اما يافته جديد نشان مي دهد که اين سهم ها ديگر نمي توانند ثابت باقي بمانند.

حالا محققين مي توانند با دقت بالاتري شرايط آب و هوايي 100 سال آينده زمين را پيش بيني نمايند. گرچه نتيجه به دست آمده به هيچ وجه آرامش بخش نيست، اما دست کم مي تواند هشدارهاي لازم را به دانشمندان و سران دنيا بدهد، چرا که به نظر مي رسد بحران واقعي از آن چه پيش از اين تصور مي شد به ما نزديک تر است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص مسائل جهانی ندارند و یا اعتماد اندکی به او دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی «پیو» نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص مسائل جهانی ندارند و یا اعتماد اندکی به او دارند. 

نتایج این نظرسنجی نشان داد 53 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند درباره اینکه نتانیاهو کار درستی را در مسائل دنیا انجام دهد هیچ اعتمادی به او ندارند و یا اعتمادشان ناچیز است. 

از میان هر 10 نفر تنها سه نفر گفته‌اند که دست‌کم مقداری اعتماد به نتانیاهو در این خصوص دارند. 

این نظرسنجی از روزهای 1 تا 7 آوریل در میان 36 هزار فرد بزرگسال آمریکایی انجام شد. میزان آمریکایی‌هایی که گفته‌اند هیچ اعتمادی به نتانیاهو ندارند نسبت به سال 2023 نزدیک به 11 درصد افزایش یافته است.

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکشافشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرانگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهونویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد کرد

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم