Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، استخدام معلمان حق‌التدریس در این وزارتخانه را بحران و یک معضل بزرگ توصیف کرد و گفت: اگر طرح استخدام معلمان حق‌التدریس اجرایی شود، از آنجا که حدود ۹۳ درصد معلمانِ حق‌التدریس را خانم‌ها تشکیل می‌دهند تا ۵ سال حداقل جذب داوطلب دختر در مراکز تربیت معلم متوقف و صفر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسفندیار چهاربند؛ رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره تصویب کلیات طرح استخدام معلمان حق التدریس در مجلس و در پاسخ به این سوال که در مجموع تعداد این معلمان چقدر است و چه تعداد در مناطق دورافتاده و محروم و چه تعداد در مراکز استانها هستند، اظهار داشت: معلمان حق التدریس عمدتا در شهرها و مراکز استان ها مشغول به فعالیت اند و در مناطق محروم و دورافتاده که نیاز ما هستند، حضور ندارند. بنابراین باید در زمان بررسی جزییات طرح استخدام این معلمان در مجلس، به این موضوع توجه ویژه ای شود.

۸۰ درصد معلمان حق التدریس با نیاز آموزش و پرورش سنخیت ندارند

رییس مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این آمار که ۸۰ درصد معلمان حق التدریس به لحاظ منطقه جغرافیایی، دوره تحصیلی و جنسیت با نیاز آموزش و پرورش تناسبی ندارند، افزود: بنابراین با شرایط موجود، باید به ابعاد و پیامدهای این موضوع توجه شود؛ در غیر این صورت استخدام این معلمان به بحران و معضل بزرگ و بلند مدتی منجر خواهد شد.

چهاربند ادامه داد: آمار معلمان حق التدریس براساس آنچه در متن طرح آمده، حدود ۱۲۱ هزار نفر است که با توجه به عدم تناسب این نیروها با نیاز آموزش و پرورش ابعاد مساله را پیچیده تر و معضلات و پیامدها را برای ما وخیم تر می کند.

۹۳ درصد معلمانِ حق التدریس خانم هستند/ به نیروی مرد نیاز داریم

وی با بیان این مطلب که ۹۲-۹۳ درصد معلمانِ حق التدریس را خانم ها تشکیل می دهند، تصریح کرد: تقریبا ۵۵ تا ۶۰ درصد نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش مرد هستند و اساسا این نیروها برای آموزش و پرورش جذب نشده بودند، بلکه برای ماموریت دیگر جذب شده بودند و حالا با روشی کاملا غیرکارشناسی به آموزش و پرورش تحمیل می شوند.

احتمال تعطیلی ۳۵ پردیس دانشگاه فرهنگیان/توقف جذب داوطلبان دختر تا ۵ سال

رییس مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر طرح استخدام معلمان حق التدریس با کمیتِ مشابه عددی که ذکر کردم، بخواهد اجرایی شود، به این معناست که تا ۵ سال حداقل جذب داوطلب دختر در مراکز تربیت معلم متوقف و صفر خواهد شد و این در واقع یک پدیده اجتماعی نامطلوب است که ما از امسال به داوطلبان بگوییم که حق و امید شرکت در آزمون را ندارید. علاوه بر این موارد، چیزی حدود ۳۵ پردیس دانشگاه فرهنگیان که دختر در آنها تحصیل می کنند، تعطیل خواهد شد.

آمار معلمان حق التدریس به تفکیک

چهاربند با اعلام اینکه از میان مجموع معلمان حق التدریس در سراسر کشور، ۴۲ هزار مربی پیش دبستانی، ۶۰ هزار نفر نیروی نهضت سوادآموزی و حدود ۱۸ هزار نفر خرید خدمات آموزشی هستند، خاطرنشان کرد: بارها در کمیسیون‌ آموزش ما توضیحات خود را ارائه کردیم و به همین دلیل طرح رای نیارود؛ تصویب این طرح تبعات و پیامدهای بسیار سنگینی به همراه خواهد داشت و دقت نظر بیشتری را به فراخور می خواهد تا آموزش و پرورش را درگیر یک معضل بلند مدت نکند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش بردسکن در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول هفته مقام معلم برگزار می‌شود.

علی اکبر چراغیان افزود: تجلیل و تکریم از معلمان، حضور مسئولان در ۱۲ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مقام معلم در مدارس با اهداء شاخه‌های گل و شیرینی، دیدار با امام جمعه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای معلم، دیدار با فرماندار، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مرتضی مطهری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان بردسکن است.

وی با اشاره به موضوع مهم برگزاری امتحانات نهایی افزود: امسال با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در ۵ حوزه به صورت تجمیعی برگزار می‌شود و این امتحانات از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

علی دهقان زاده فرماندار بردسکن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: جایگاه و منزلت فرهنگیان و معلمان در جامعه باید مورد تکریم قرار گیرد. وی گفت: معلمان همواره نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده اند و جای تقدیر و تشکر دارد که در انتخابات یازدهم اسفندماه بیش از ۸۰ درصد عوامل برگزاری انتخابات فرهنگیان بودند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود