Web Analytics Made Easy - Statcounter

هانی زاده تاکید کرد: ایران باید تعامل خود با کشورهای اروپپایی، چین و روسیه انجام دهد اما باید در خصوص آمریکا ساز و کار های جدیدی را اتخاذ کند و در خصوص اظهارات ترامپ مواضع جدیدی را دنبال کند، اگر امریکا از برحام خروج کند تنها امریکا منزوی می شود و کشور های دیگر به حقانیت ایران پی خواهند برد و ترامپ در سخنانی اش صریحا از برحام خروج نکرد حتی سیاست پاره کردن توافق برجام هم جواب نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن هانی زاده ، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌‍وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به سخنان شب گذشته ضد ایرانی دونالد ترامپ گفت: سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شب گذشته نمایان گر عقده دیرینه وی نسبت به فرهنگ و تاریخ عمیق ایران بود و اقای ترامپ با این سخنانش نشان داد که در قد و قواره یک رئیس جمهور نیست بلکه یک کابویی است که با ادبیات سخیف و بدون منطق و بدون برخورداری از یک پیشینه سیاسی، تاریخی و جغرافیایی یک سلسله اتهام زنی هایی علیه ملت بزرگ ایران انجام داد.

وی با بیان اینکه سخنرانی ترامپ توسط نتانیاهو انشا شده بود تصریح کرد: سخنرانی شب گذشته دونالد ترامپ یک موضوع انشایی بود که توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشته شده و ترامپ بدون توجه به پیامد های خطرناک این انشا آن را قرائت کرد، وبه همین دلیل به نظر می رسد که حتی موضوعات حساس برانگیزی مانند بکار گیری واژه مجعول و منحوس خلیج ع ر ب ی بجای واژه دلپذیر خلیج فارس هم حتی موجب شد که بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی ایران به حقانیت جمهوری اسلامی ایران پی ببرند.

کارشناس مسائل بین الملل سخنان ترامپ را بدون پایه اساس و فاقد ارزش سیاسی نامید و اظهارداشت : سخنرانی دونالد ترامپ هیچ گونه ارزش سیاسی ندارد و فضارا به نفع جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی تغییر داد یعنی با این سخنرانی ثابت کرد هیچگونه اگاهی سیاسی ندارد و صرفا برای کسب رضایت عربستان و رژیم صهیونیستی این سخنرانی را انجام داد و سراسر توهین امیز و اتهام زنی بوده است.

هانی زاده همچنین با اشاره به موضع گیری کشور ها نسبت به سخنان شب گذشته ترامپ عنوان کرد: سخنرانی ترامپ موجب شد که اتحادیه اروپا موضع گیری منطقی نسبت به سخنان ترامپ انجام دهد و تنها دو کشور از سخنان ترامپ ابراز خوشنودی کردند یکی رژیم صهیونیستی و عربستان صعودی بعنوان جناح دیگر رژیم صهیونیستی بال دیگر لابی صهیونیستی از این سخنرانی استقبال کرد و بقیه کشور ها در حقیقت بی توجه نسبت به این سخنرانی بودند و از آن استقبال نکردند و آن را نامنطقی و سخیف نامیدند.

وی با اشاره به لزوم اتخاذ سیاست های لازم برای مقابله با اقدامات آمریکا توسط دستگاه دیپلماسی کشور گفت: دستگاه دیپلماسی ایران باید استراتژی سیاسی خود را در قبال اتهام زنی های ترامپ مشخص کند و یک نقشه راه جدیدی برای تعامل با جهان و انزوای امریکا بکار بگیرد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه سخنان ترامپ نشان گر عصبانیت وی از قدرت نفوذ ایران در منطقه است تصریح کرد: سخنرانی ترامپ در حقیقت نشان داد که موضوع برجام و موضوع هسته ای بهانه ای بیش نیست و عصبانیت ترامپ از نفوذ فوق العاده و معنوی ایران در منطقه است زیرا ترامپ در طول 10 ماه گذشته یعنی بعد از پیروزی در انتخابات امریکا سعی کرد همه شطرنج سیاسی خاورمیانه را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهد اما حضور قدرتمندانه ایران مانع تغییر این شطرنج شد.

هانی زاده در بخش پایانی اظهارات خود تاکید کرد: ایران باید تعامل خود با کشورهای اروپایی، چین و روسیه انجام دهد اما باید در خصوص آمریکا ساز و کار های جدیدی را اتخاذ کند و در خصوص اظهارات ترامپ مواضع جدیدی را دنبال کند، اگر امریکا از برحام خروج کند تنها امریکا منزوی می شود و کشور های دیگر به حقانیت ایران پی خواهند برد و ترامپ در سخنانی اش صریحا از برحام خروج نکرد حتی سیاست پاره کردن توافق برجام هم جواب نداد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می باشد و فرمت منطقه ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می باشد.

 

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها