Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در حالي که بسياري تحليل مي کردند که با آمدن ترامپ به کاخ سفيد ممکن است روابط آمريکا و روسيه بهبود يابد اما اين روز ها شاهد تنش هاي بسياري در روابط دو کشور هستيم.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، خبرگزاري اسپوتنيک روسيه در تحليلي به قلم عماد آبشناس نوشت:
در حالي که بسياري تحليل مي کردند که با آمدن ترامپ به کاخ سفيد ممکن است روابط آمريکا و روسيه بهبود يابد اما اين روز ها شاهد تنش هاي بسياري در روابط دو کشور هستيم و در همه موارد دولت جديد ايالات متحده است که اين تنش ها را ايجاد مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عليرغم اينکه ايالات متحده مدعي دمکراسي و احترام به روابط ديپلماتيک کشورها است اما شاهد آن هستيم که اين کشور پايه هاي دمکراسي که همانا اطلاع رساني آزاد است را زير پا مي گذارد و فشارهاي متعدد بر رسانه هاي وابسته به روسيه اعمال مي کند و پرچم روسيه و مراکز ديپلماتيک اين کشور در ايالات متحده مورد بي احترامي و يا مصادره قرار مي گيرند.
البته اين واکنش هاي غير منطقي ايالات متحده با توجه به حکومت جديد در آن خيلي هم بي دليل نمي باشد.
پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي سابق ايالات متحده تلاش داشت روسيه را تجزيه کند و کشورهاي بلوک شرق را مصطلحا "قورت" دهد، زماني که پرزيدنت پوتين در دوره اول زمامداري خود در روسيه به قدرت رسيد کشوري را تحويل گرفت که نه در آستانه فروپاشي بلکه در حال فروپاشي بود و طبيعتا اولين برنامه وي جمع و جور کردن کشور بود.
در اين دوره ايالات متحده احساس کرد که تنها ابر قدرت جهان است و جهان ديگر تک قطبي شده وهيچ رقيبي براي آن در جهان وجود ندارد وبه همين دليل شروع به تاخت و تاز نمود.
پس از اينکه آقاي پوتين و آقاي مدودوف توانستند شرايط روسيه را ساماندهي کنند شاهد آن بوديم که روسيه با اقتدار به جامعه جهاني بازگشت و در مقابل زياده خواهي هاي ايالات متحده ايستاد.
ايالات متحده که متصور بود به راحتي مي تواند در اوروپاي شرقي پيشروي کند با سد محکم روسيه در اوکراين مواجه شد.
در سوريه برنامه هاي ايالات متحده و همپيمانانش به دليل حضور قدرتمند روسيه شکست خورد و مجبور شد با دستپاچگي تن به مبارزه ارتش عراق با داعش دهد تا مبادا روسيه به ماجراي عراق نيز ورود کند.
در ليبي و شرق آسيا و آمريکاي جنوبي و آفريقا و يمن و… همه طرح هاي ايالات متحده به دليل بازگشت مقتدرانه روسيه با شکست مواجه شد و امروزه ايالات متحده با تهديد جديدي مواجه است و آن دور شدن همپيمانان استراتژيک آن به دليل سردرگمي سياسي دولت جديد آمريکا و نزديکي آنها به سمت روسيه مي باشد.
در فضاي رسانه اي رسانه هاي آمريکايي ديگر مورد اعتماد مخاطبان غربي نمي باشند و بسياري از مخاطبين غربي به سمت رسانه هاي وابسته به روسيه براي شنيدن حقايق روي آورده اند، امري که آمريکا را بزرگترين و قدرتمند ترين سلاح جنگ نرم خود خلع سلاح کرده.
در زمينه هاي اقتصادي فشارهاي آمريکا بر روسيه ناکام مانده و بسياري از کشورهاي جهان از جمله همپيمانان اوروپايي ايالات متحده نه فقط حاضر به همکاري با آمريکا نمي باشند بلکه توان همکاري با آمريکا در زمينه تحريم روسيه را ندارند چون انرژي و زندگي آنها وابسته به روسيه است.
انتخاب آقاي ترامپ به عنوان رئيس جمهوري در ايالات متحده مشکلات اين کشور در زمينه سياست بين المللي را دو چندان کرده چون رئيس جمهوري جديد آمريکا هيچ استراتژي مشخص به جز درگير شدن با ديگران براي خروج ايالات متحده از اين شرايط ندارد.
با توجه به اينکه حاميان ترامپ را تندروهاي ايالات متحده تشکيل مي دهند و با توجه به اينکه وي براي فرار از مشکلات داخلي نياز دارد بحران هاي بين المللي ايجاد کند و همچنين نياز دارد که در داخل ايالات متحده ثابت کند عامل روسيه نمي باشد و اتهامات بر عليه وي مصداقيت ندارد دولت جديد ايالات متحده سياست رويارويي با روسيه را پيش گرفته.
همانگونه که ديگر رفتارهاي دولت جديد ايالات متحده امروزه منجر به تضعيف جايگاه آن در سطح بين المللي گشته مي توان گفت اين رفتارهاي آمريکا نيز يک امتياز منفي بر عليه آن خواهد بود و موقعيت روسيه در سطح بين المللي را تقويت خواهد کرد.
اين رفتارهاي آمريکايي ها نشان مي دهد که روس ها در سياست هاي بين المللي خود بسيار موفق عمل کرده اند و در مقابل آمريکايي ها با ناکامي مواجه شده اند و به همين دليل کنترل اعصاب خود را از دست داده اند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند