Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا – تهران – نشریه آمریکایی 'نشنال اینترست' سیاست خارجی این کشور را در مسائل مهم، از جمله توافق هسته ای با ایران، بی خردانه و دور از عقل توصیف کرد.

روزنامه فرامنطقه ای 'رأی الیوم ' روز شنبه به نقل از نشنال اینترست نوشت : با وجود این که توافق هسته ای محدودیت های بسیاری برای برنامه هسته ای تهران ایجاد کرده است، جمهوری خواهان ایالات متحده ایران را به وقت کشی برای توسعه قدرت هسته ای متهم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه ضمن انتقاد از موضع خصمانه آمریکا نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، این رویکرد را نمونه ای از بی خردی ودور بودن سیاست خارجی آمریکا از واقعیت در بسیاری از موضوعات دانست وشیوه واشنگتن را در اغلب اوقات این گونه توصیف کرد: 'هدف های ناممکن، دیپلماسی مخرب و عدم تمایل به دادن امتیازات اجتناب ناپذیر برای دستیابی به موفقیت'.
این روزنامه افزود:' در حقیقت برجام چه بسا بهترین قراردادی است که ایالات متحده و سایر امضاکنندگان امیدوار بودند با دولت هایی که تاکنون در ایران روی کار آمده اند، دست یابند و با وجود ادعاهای مخالفان که ایران شروط توافق نامه را زیر پا گذاشته، سازمان بین المللی انرژی هسته ای همچنان پایبندی تهران را به برجام تایید می کند'.
موافقان برجام هشدار می دهند که لغو آن مشکلات هولناکی برای امریکا رقم خواهد زد واین احتمال وجود دارد که چند سال دیگر سران امریکا مجبور شوند ایران را به عنوان یک کشوری هسته ای بپذیرند.
این روزنامه خاطر نشان کرد: این سناریویی است که آمریکا در قبال کره شمالی در سال های اخیر پیش گرفت، ولی موجب پیچیدگی هر چه بیشتر امور شد؛ واشنگتن از اواسط دهه 90میلادی اصرار داشت که پیونگ یانگ برنامه هسته ای خود را به طور کامل رها کند و این درخواست حتی پیش از اینکه کره شمالی چندین آزمایش اتمی انجام دهد، واقع گرایانه نبود.
خاورم**3224 *1049
مترجم : پرستو سعیدی/انتشاردهنده : مریم کاظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

ایسنا/کردستان رییس شورای شهر سنندج گفت: سنندج مهد عقلانیت و آزاد اندیشی است.

 عزت رضایی عصر امروز در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی هفته سنه در پردیس سینما بهمن سنندج اظهار کرد: سنندج، شهر شعر و موسیقی، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر آزاداندیشی و زادگاه مستوره اردلان نخستین زن تاریخ نویس جهان اسلام و شهر مفاخر علم و ادب و هنر و فرهنگ است.

وی افزود: سابقه سکونت در شهر سنندج به گذشته‌های دور باز می‌گردد و سنندج فعلی در دوره صفوی و در روزگار شاه صفی در سال ۱۰۴۶ هجری قمری توسط سلیمان خان اردلان پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه استاد سلطانی پژوهشگر و نویسنده مطرح و نام آور کشورمان به بهترین شیوه در مورد تاریخ و فرهنگ سنندج صحبت کردند گفت: صحبت در مورد سنندج در حضور چنین اساتیدی انار به اورامان بردن است از این رو تنها به بیان گوشه‌ای از برنامه‌های هفته سنه بسنده می‌کنم.

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: در بیان جایگاه تاریخی و فرهنگی سنندج همین بس که سنندج زادگاه اساتید و اسطوره‌ها و بزرگ مردانی همچون استادان عندلبی‌ها، یوسف زمانی‌ها و قطب‌الدین صادقی‌ها است که تکیه‌گاه فرهنگ و هنر ایران است.

وی با بیان اینکه سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی در ایران است، گفت: سنندج از دموکرات ترین شهرهای در ایران است که نقش مهمی در پازل هنر و فرهنگ این سرزمین کهن داشته و دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران