Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرات - ایرنا - محمد رضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان که از روز جمعه در استان هرات بسر می برد امروز شنبه برای بازدید از روند اجرای مراحل تکمیلی طرح احداث راه آهن خواف - هرات بازدید کرد .

به گزارش ایرنا در جریان این بازدید ابتدا زیرسازی ایستگاه «جونو» مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد با افزایش تعداد پیمانکاران روند تکمیل زیر ساخت ها تسریع شود تا هر سریعتر مردم از مزایای طرح بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهرامی همچنین از ایستگاه راه آهن غوریان و روند ریل گذاری هم بازدید کرد و از پیمانکاران فعال در اجرای ریل گذار پیشنهاد داد تا با استقرار ایستگاه‌های کارگاهی سرعت اجرای طرح را افرایش دهند.
وی افغانستان را همسایه و به واسطه مشترکات دینی، زبانی و نژادی با ایران از جمله پیکره ناگسستنی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با افتتاح این خط راه آهن استغالزایی ابجاد شود و میزان واردات و صادرات دو کشور تسهیل شود و تبادل تجاری افزایش یابد و همچنین به رشد اقتصادی افغانستان کمک شود.
تا اکنون از مجموع 62 کیلومتر مسیر راه آهن در خاک افغانستان 33 کیلومتر از سوی پیمانکاران ایرانی ریل گذاری شده است و مجریان طرح ابراز امیدواری کردند تا 10 روز آینده خط رسیده به ایستگاه غوریان در استان هرات آماده بهره برداری شود.
راه آهن خواف - هرات اولین خط آهن بین دو کشور ایران و افغانستان است که در چهار قطعه به طول 191 کیلومتر ساخته می‌شود که احداث 139 کیلومتر آن را جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد و قطعه چهارم بر عهده افغانستان است.
قطعات 1 و 2 این طرح از منطقه خواف تا مرز شمتیغ و قطعات سه و چهار از مرز شمتیغ تا شهر هرات در افغانستان است.
در حال حاضر قطعه 3 خواف - هرات آماده بهره برداری است که تمام هزینه‌ این سه قطعه از محل کمک‌های ایران پرداخت شده و قطعه چهارم راه‌آهن خواف - هرات که از ولسوالی غوریان تا شهر هرات امتداد دارد قرار است با همکاری ایتالیا و افغانستان ساخته شود.
هرات استانی در شمال غرب افغانستان است که با استان خراسان رضوی در ایران هم مرز است .
*آساق * 1104**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که از ۳ تا ۱۳ اپریل دست‌کم هشت هزار و ۵۸۱ پناه‌جوی افغانستانی از این کشور اخراج شده‌اند.

سما تی‌وی گزارش داده است که سه هزار و ۱۲۷ مرد، یک هزار و ۹۷۲ زن و سه هزار و ۴۸۲ کودک شامل پناه‌جویان تازه اخراج‌شده افغانستان از پاکستان هستند.

براساس این گزارش، پناه‌جویان اخراج‌شده شامل ۳۱۰ خانواده بودند که با استفاده از ۲۸۷ وسیله نقلیه به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

بربنیاد اطلاعات این رسانه، از آغاز روند اخراج اجباری پناه‌جویان افغان از پاکستان تا کنون، ۵۳۵ هزار و ۹۴۰ پناه‌جو از این کشور اخراج شده‌اند.

به‌رغم خواست‌های مکرر نهادهای بین‌المللی مبنی بر توقف روند اخراج اجباری پناه‌جویان از پاکستان، اما مقام‌ها در اسلام‌آباد گفته‌اند که این روند همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که پیشتر روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داده بود که قرار است دولت پاکستان مرحله دوم اخراج پناه‌جویان افغانستان از این کشور را امروز (دوشنبه، ۲۷) حمل) آغاز کند.

بربنیاد پیش‌بینی‌ها، در این مرحله دست‌کم ۴۰۰ هزار پناه‌جوی افغان از پاکستان اخراج خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آرزوها ؛ محمد نوری
  • تاکید بازرس کل لرستان بر تسریع در روند احداث پل «شوراب»
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات
  • رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان
  • شاهراه هرات کابل مسدود شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت توربین‌های بادی نیروگاه خواف
  • امضای قرارداد استخراج ۳۶ معدن در هرات
  • حکومت طالبان ۳ سفیر جدید به کشورهای منطقه معرفی کرد