Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: جواد وحدتی‌فرد اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که 200 هزار نفر از استان در ایام اربعین به کربلا اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: قطار مشهد- کربلا برای زائران اربعین پیش‌بینی شده است، البته این قطار با توقف در اهواز و شلمچه این مسیر را طی می‌کند، همچنین مسافرانی که قصد سفر ریلی با قیمت مناسب‌تری را دارند می‌توانند ابتدا بلیت تهران و سپس بلیت اهواز را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسوول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین خراسان رضوی افزود: تمهیدات سفر ریلی 20 هزار نفر به کربلا انجام گرفته است و در صورت افزایش تقاضا، ظرفیت ریلی افزایش خواهد یافت، همچنین افزایش قیمت در بخش ریلی برای ایام اربعین نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: برآورد شده است که 70 درصد زائران از خراسان رضوی با وسایل حمل و نقل عمومی به زیارت اربعین می‌روند و سال قبل 50 درصد مسافران از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به زیارت اربعین رفتند.

معاون حمل و نقل مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان درباره افزایش قیمت سفر با حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: اتحادیه شرکت‌های مسافربری تصمیم گرفته است که چون ناوگان یک مسیر را خالی طی می‌کنند قیمت‌ها را افزایش دهد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط پنجشنبه سی ام فروردین ۱۴۰۳ در کربلا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری جمعی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران و عراق و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور در دانشگاه صنعتی فرات الاوسط در روز پنجشنبه ۳۰ خرداد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: این همایش با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، سندیکای دانشگاه‌های عراق شعبه کربلا و بنیاد بین‌المللی اربعین در عراق و کمیته فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و عتبه حسینی برگزار می‌شود.

رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: برای این همایش بیش از ۱۳۹ مقاله از ۸ کشور به ۴ زبان ارسال شد که حدود ۹۰ مقاله پذیرفت و ۲۵ نقاله در این همایش که با حضور اندیشمندانی از عراق، ایران، کویت و سوریه و ترکیه و بحرین برگزار می‌شود، ارائه می‌گردد.

وی همچنین با اشاره به افراد حاضر در این نشست گفت: همچنین آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، دکتر آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، دکتر عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم اندازهای جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد. در این همایش از ۶ جلد کتاب مقالات منتخب همایش نیز رو نمایی می‌شود.

گفتنی است، دانشگاه فنی الفرات الاوسط که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر نجف واقع شده است.

این مؤسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در کوفه است. دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی عراقی بزرگ است.

دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری در چندین زمینه تحصیلی می‌شود.

کد خبر 6079578 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • استقبال خوب هواداران استقلال از بازی فردا
  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید
  • توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف