Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@23:45:38 GMT

اقدامات آمریکا شو تبلیغاتی است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۱۰۸۸

اقدامات آمریکا شو تبلیغاتی است

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج آمریکا از یونسکو یک شو تبلیغاتی است گفت: خروج آمریکا از یونسکو و اعمال فشار برای خروج سایر کشورها از این سازمان صرفاً سبب رشد کشورهایی مثل چین و روسیه می‌شود و بیشتر به ضرر خود آمریکا است.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهارستان با بیان اینکه خروج آمریکا از یونسکو بی‌توجهی این کشور به تعهدات در قبال سازمان‌های بین‌المللی را نشان می‌دهد اظهار داشت: آمریکا به هیچ نوع و میزانی از قوانین بین‌المللی پایبند نیست و طبق همه قوانین بین‌المللی می‌توان اقدامات آمریکا و همچنین اسرائیل را که به دنبال خروج آمریکا از این سازمان بین‌المللی، تصمیم به خروج از یونسکو گرفت محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اقدام آمریکا در خروج از یونسکو در گام نخست شاید ابزار فشاری برای سایر کشورها ایجاد کند اما در میان‌مدت نه تنها اعتبار خود آمریکا را نزد هم‌پیمانانش زیرسؤال می‌برد بلکه زمینه انزوای این کشور را نیز فراهم می‌کند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عواقب خروج آمریکا از یونسکو اشاره کرد و گفت:‌ این موضوع سبب پیشرفت و رشد کشورهای رقیب آمریکا می‌شود، خروج آمریکا از یونسکو و اعمال فشار برای خارج کردن سایر کشورها از این سازمان، صرفاً سبب رشد کشورهایی مثل چین و روسیه می‌شود و بیشتر به ضرر خود آمریکا است.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات آمریکایی‌ها بیشتر یک شوی تبلیغاتی با عناوین مختلفی از جمله مقابله با اقدامات ایران و کره شمالی است، که برای بازداشتن این دو کشور از تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی دست به چنین اقداماتی می‌زند.

انتهای پیام/

R7840/P1357/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد