Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > تجسمی - مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در پیامی درگذشت عبدالله عامری؛ هنرمند نقاش را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالله عامری از پیشگامان هنر نوگرای ایران ۲۰ مهرماه در سن ۹۵ سالگی درگذشت. او فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا بود و در طول فعالیت هنری خود در نمایشگاه ها و بی‌ینال‌های متعددی شرکت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عامری در کنار جلیل ضیاپور، لیلی تقی پور، جواد حمیدی، شکوه ریاضی و احمد اسفندیاری جزو نخستین افرادی بود که در نیمه دوم دهه ۲۰ به عنوان اولین فارغ‌ التحصیلان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، شیوه جدیدی در نگرش، مقابل نقاشی معمول آن سال ها را به وجود آوردند.

مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی هم در پیام تسلیت خود برای درگذشت عبدالله عامری اینطور نوشته است: «عبدالله عامری از نقاشان نوگرای ایران است که در جریان هنر نوگرای ایران به همراه هنرمندان دیگر این جریان را تداوم و تقویت کردند

طبیعت زندگی انسان‌های پیرامون و مفهوم در آثار عامری جایگاه ویژه‌ای دارد و ایشان نمونه‌ای از نقاشان نوگرا هستند که مدرنیسم را در ارتباط با مشخصه‌های بومی دنبال کردند.

عامری از فارغ التحصیلان هنرستان کمال الملک و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و هنرمندانی مانند عامری بیانگر نقش تاثیرگذار این مراکز آموزشی هنری در دهه های گذشته است.

درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می گویم و رحمت الهی را برای آن زنده یاد از درگاه خداوند خواستارم.»

58243

کلید واژه‌ها : نقاشی - هنرهای تجسمی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در پیامی درگذشت همسر محسن مهرعلیزاده را تسلیت گفت.

آنگونه که عصرایران روایت کرده، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر بزرگوار جناب محسن مهرعلیزاده درگذشت تاسف برانگیز بانوی مومن‌ پارسا و بزرگوار سرکار عذرا خانم لباف رحمه الله علیه همسر گرانقدر و باوفایتان را صمیمانه به جنابعالی و همه بستگان داغدار به ویژه عزیزان سید خانم و آقایان یاسر و علی تسلیت می‌گویم و از پیشگاه حضرت پروردگار و برای روان رنج کشیده ولی شکیبای آن فقید سعیده آمرزش و رحمت الهی و آرامش و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می‌کنم.

سید محمد خاتمی

۱۴۰۳/۱/۲۸

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896167

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • پیام تسلیت محسن رضایی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»
  • پیام رئیس مجلس در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه برای درگذشت پرویز داوودی
  • پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی درگذشت پرویز داوودی
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی
  • پیام حسن روحانی درپی درگذشت همسر محسن مهرعلیزاده