Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رنجبر در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن تشریح جزییات برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش، گفت: نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی و فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه جدیدترین فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه، همزمان با هفته پژوهش و فناوری (هفته آخر آذرماه) در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این رو انتظار می رود که با توجه به لزوم معرفی دستاوردهای واحدهای دانشگاهی و شرکت آنها در نمایشگاه یاد شده، واحدها برای حضور هرچه با شکوه تر دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد برنامه ریزی و اقدام کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه واحدهای مراکز استان باید با جمع آوری دستاوردها، اختراعات و نوآوری های واحدهای استان تابعه در نمایشگاه مذکور شرکت کنند، گفت: در همین زمینه واحدهای استان تهران به صورت مستقل در غرفه های جداگانه ای به ارائه دستاوردهای خود در نمایشگاه اقدام می کنند.

دکتر رنجبر با تاکید بر ارائه کلیه محصولات مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه مذکور، تصریح کرد: از ارائه دستاوردها به صورت بنر و استند خودداری شده و نمونه محصولات و دستاورد واحدها در مراکز رشد باید به صورت فیزیکی و تولید شده طی دو سال اخیر ارائه شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تمام واحدهای دانشگاهی شرکت کننده در نمایشگاه حداکثر تا تاریخ 15آبان ماه سال جاری ضمن ارائه فهرست دستاوردهای قابل ارائه نسبت به معرفی نماینده خود نیز اقدام کنند.

دکتر رنجبر در خصوص ثبت محصولات فناورانه واحدها، گفت: واحدهای دانشگاهی باید با مراجعه به سامانه ارزیابی فناوری ایران (سافا) به نشانیwww.irantechhub.ir نسبت به ورود اطلاعات محصولات فناورانه جدید با ویرایش اطلاعات محصولات ثبت شده اقدام کنند.

برگزاری هجدهمین جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (ستاد ملی هفته پژوهش) مراسم هفته پژوهش و فناوری در هفته آخر آذر ماه 1396 برگزار می شود، اظهار داشت: در همین راستا، همانند سال های قبل مقرر شده هجدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار شود.

دکتر رنجبر افزود: بنابر این لازم است همانند سالهای گذشته ضمن اطلاع رسانی به واحدهای دانشگاهی تابعه و تشکیل ستاد هفته پژوهش و فناوری در آن استان ( متشکل از دبیر هیات امنای استان، رئیس شورای پژوهش و فناوری استان، دو تن از روسای واحدهای دانشگاهی استان و سه تن از معاونان پژوهش و فناوری برگزیده آن استان به عنوان اعضای ستاد) نسبت به انتخاب و معرفی یک نفر از پژوهشگران برگزیده آن استان در هریک از گروه های هفت گانه ( علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و پزشکی) و یک نفر فناور برتر اقدام کرده و نتایج امتیازهای دست آمده و مستندات کامل آنها تا پایان وقت اداری 29 مهرماه توسط نمایندگان هر استان به دبیرخانه دائمی مسابقات نمایشگاه ها و جشنواره های دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت تحویل داده شود.

دکتر رنجبر با تاکید بر اینکه باید فعالیت های پژوهشی در پنج سال منتهی به مهر ماه 1396 ( از فروردین 1391 به بعد) انجام گرفته باشد، گفت: انتخاب و معرفی افرادی که در دوره های گذشته به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب شده اند به هیچ عنوان ممکن نیست. همچنین پژوهشگران معرفی شده علاوه بر دارا بودن شرایط باید در رشته موضوعی خود از شاخص های کیفی نظیر شاخص هرش H-index) ) و میزان ارجاعلات (Citation) بالا برخوردار بوده و نباید در نشریات نا معتبر مقاله داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تشکیل کار گروه های علمی – تخصصی در هر یک از گروههای هفت گانه علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و پزشکی در سازمان مرکزی برای بررسی دقیقی و ارزیابی سریع مستندات ارسالی برگزیدگان، گفت: فقط مدارک و مستنداتی که تا تاریخ 29 مهرماه و به صورت کامل تحویل دبیرخانه شود ترتیب اثر داده می شود و در صورتی که مدارک بعد از تاریخ یاد شده فرستاده شوند به هیچ عنوان بررسی نشده و مورد تایید نخواهد بود.

ارسال اطلاعات دستاوردهای قابل تجاری سازی و آماده انعقاد قرارداد واحدهای دانشگاهی

دکتر رنجبر در ادامه با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی و فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی، تکمیل زنجیره ایده تا بازار است، گفت: لازم است واحدها حداکثر تا تاریخ 3آبان ماه اطلاعات مربوط به دستاوردهای قابل تجاری سازی و آماده انعقاد قرار داد یا تفاهم نامه ای که دارای ظرفیت انعقاد تفاهم نامه با بخش های دولتی و خصوصی و دستاوردهای آماده انعقاد قرارداد و فروش دانش فنی و محصول هستند به این معاونت ارسال کنند.

وی افزود: لازم است مشخصات کامل فقط یک محصول منتخب استان شامل مراحل آمادگی دستاورد، حوزه تخصصی، سرمایه گذاری انجام شده و محل تامین آن، چشم انداز بهره وری از محصول، چکیده، معرفی محصول و مشخصات فنی آن که تا کنون در هیچ نمایشگاهی ارائه نشده برای رونمایی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ارسال شود.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است

عبداله زاده در مراسم روز ملی آزمایشگاه که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از پژوهش به عنوان موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور و از آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی به عنوان موتور محرک پژوهش نام برد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبداله زاده ضمن تشکر از مدیر آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی گفت: برگزاری مراسم روز ملی آزمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد انسجام و نزدیکی بیشتر بین کارشناسان و فعالان آزمایشگاه‌ها و تقدیر از زحمات آن‌ها است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهمیت آزمایشگاه‌ها یادآور شد: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور است و موتور محرک پژوهش، آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی است. پژوهش‌های موفق از آزمایشگاه‌های پیشرفته و دقیق حاصل می‌شوند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

عبداله زاده گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های آزمایشگاه موفق، داشتن تجهیزات پیشرفته و دقیق است. اما مهم‌تر از این مؤلفه، وجود کارشناسان خبره و قوانین و مقررات حاکم بر آن است. عنصر اصلی یک آزمایشگاه موفق، نیروی انسانی یا همان کارشناس است که می‌تواند بر تجهیزات موجود در آزمایشگاه اثر بگذارد و با نحوه نگهداری از امکانات، نقش مهمی در آزمایشگاه ایفا کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف و نقش‌های مهم کارشناسان آزمایشگاه، تربیت نیروی انسانی است. دانشجویان زمان زیادی در آزمایشگاه حضور دارند. تعامل کارشناسان آزمایشگاه با دانشجویان بسیار مهم است و در اینجا نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارند.

عبداله زاده با اشاره به اهمیت دسترسی پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: برای ایجاد امکان دسترسی مناسب‌تر به تجهیزات آزمایشگاه‌ها، اکثر تجهیزات را به صورت شبکه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و بدین منظور یکی دیگر از وظایف کارشناسان آزمایشگاه این است که، تجهیزات آزمایشگاه‌ها را به موقع در سامانه‌های‌های مختلف مانند گلستان و خاتم ثبت کنند.

وی افزود: ظرفیت آزمایشگاه‌های دانشگاه و همکاران این حوزه بسیار بیشتر است و امیدواریم دست در دست یکدیگر وضعیت بهتری را در آینده رقم بزنیم. همکاران در آزمایشگاه‌های دانشگاه گاه کار کارشناسی انجام می‌دهند و گاهی کار مدیریتی بر عهده دارند، اما در پاره‌ای موارد هر دو وظیفه را بر دوش می‌کشند. یکی از اموری که کارشناسان آزمایشگاه می‌توانند انجام دهند، ارائه مشاوره‌های علمی و آزمایشگاهی به دانشجویان و اساتید است.

عبداله زاده در پایان ضمن تاکید بر اهمیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خاطر نشان کرد: توجه به آزمایشگاه مرکزی در اولویت است امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان و پژوهشگران ارائه دهیم. در این راستا باید از نظرات یکدیگر استفاده کنیم.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه از پیشنهادات همکاران در خصوص جمع گرم و صمیمی کارشناسان آزمایشگاه‌ها و ارتقای کیفیت فعالیت آن‌ها استقبال می‌کند و در صورت امکان آن‌ها را به اجرا در می‌آورد.

دیگر خبرها

  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی