Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- برغم اظهارات ترامپ، برجام ببراي مدت زمان طولاني به قوت خود باقي خواهد ماند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، کارشناس سياسي موسسه بروکينگز گفت اين احتمال وجود ندارد که هيچ يک از امضا کنندگان اين توافق از آ‌ن خارج شوند. بنابراين بيشتر به معناي به قوت خود باقي ماندن اين توافق براي ايران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاري شين هوا در گزارشي از واشنگتن به قلم متيو راسلينگ با عنوان " به رغم تصميم ترامپ ، توافق هسته اي ايران همچنان به قوت خود باقي است" مي نويسد:
به رغم اظهارات انتقاد آميز روز گذشته دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا عليه توافق هسته اي ايران ، اين توافق براي مدت زمان طولاني به قوت خود باقي خواهد ماند.
دونالد ترامپ روز گذشته توافق هسته اي را تاييد نکرد و با اظهارات خود در واقع توپ را در زمين کنگره انداخت و اکنون قانونگذاران آمريکايي بايد درباره بازگرداندن تحريم هاي ايران راي گيري کنند.
اين اقدام گامي در جهت دور زدن توافق هسته اي به نظر مي رسد اما به معناي نابودي آن نيست و کارشناسان مي گويند اين امکان وجود دارد که اين توافق بين المللي بدون تغيير باقي بماند.
دارل وست از کارشناسان موسسه بروکينگز در اين خصوص مي گويد ترامپ توافق هسته اي را تاييد نکرد اما گامي براي لغو اين توافق نيز برنداشت.
وي افزود ترامپ در واقع توپ را براي اعمال مجدد تحريم ها به زمين کنگره انداخت اما با توجه به لزوم 60 راي در سناي آمريکا به نظر نمي رسد که چنين امري محقق شود.
وست گفت بنا براين بدون اعمال مجدد تحريم ها ، اين توافق حتي بدون تاييد پايبندي ايران به قوت خود باقي خواهد ماند.
اين کارشناس سياسي در ادامه گفت اظهارات ترامپ از آن چه که پيشتر تصور مي شد ، ملايم تر بود و ترامپ موضع خود را جدي تر کرد اما واقعا اين توافق را نابود نکرد.
وست افزود اين احتمال وجود ندارد که هيچ يک از امضا کنندگان اين توافق از آ‌ن خارج شوند.بنا بر اين بيشتر به معناي به قوت خود باقي ماندن اين توافق براي ايران باشد.
دن مهافي نايب رئيس و مدير امور سياسي در مرکز مطالعات کنگره و رياست جمهوري در اين خصوص گفت تصميم ترامپ نشانگر نگراني هاي محافظه کاران سنتي امريکا درباره نقش ايران در خاور ميانه و نيز تمايل ترامپ براي خراب کردن بسياري از دستاوردهاي قانوني باراک اوباما رئيس جمهور سابق آمريکا است.
توافق هسته اي ايران با وجود اين حقيقت که آمريکا ، روسيه ، چين و اروپاييها در رويکردشان براي کنترل برنامه هسته اي ايران متحد بودند ، امکان پذير شد.
آژانس بين المللي انرژي اتمي در گذشته هشت بار پايبندي ايران را به اين توافق هسته اي تاييد کرده است.
مهافي در ادامه اظهارات خود افزود حاميان اين توافق تاييد مي کنند که اين توافق کامل نيست اما آنها مي گويند اين توافق احتمالا آخرين فرصتي بود که چنين اجماع بين المللي بزرگي درباره اين موضوع حاصل کرد.
وي گفت :« من فکر نمي کنم در آينده بتوان چنين اجماع بين المللي براي مقابله با برنامه هسته اي ايران به دست آورد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جنجالی؛ رالف رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد!

خلاف اخبار روزهای اخیر، نشریه بیلد ادعا می‌کند رالف رانگنیک به پیشنهاد باوارایی‌ها «نه» می‌گوید!

طرفداری | رالف رانگنیک نیمکت تیم ملی اتریش را ترک نخواهد کرد.

در حالی که اکثر خبرگزاری‌ها از مذاکرات پیشرفته بایرن مونیخ با رالف رانگنیک و حتی توافق اولیه باشگاه آلمانی با این سرمربی 65 ساله خبر داده بودند، حال کریستین فالک، خبرنگار نشریه بیلد در گزارشی جنجالی ادعا می‌کند رانگنیک سرمربی باواریایی‌ها نخواهد شد! رالف رانگنیک با رد پیشنهاد بایرن، تصمیمی برای جانشینی توماس توخل ندارد و نیمکت تیم ملی اتریش را ترک نخواهد کرد. فدراسیون فوتبال اتریش با این سرمربی آلمانی حداقل تا پایان رقابت‌های یورو 2024 همکاری خواهد کرد.

معرفی سرمربی جدید بایرن مونیخ پس از بازی برگشت مقابل رئال مادرید در آستانه توافق نهایی؛ رالف رانگنیک و دادن جواب بله به بایرن مونیخ

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • اولین واکنش پیولی به توافق با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • پول چینی‌ها تصمیم ستاره جنجالی والیبال را تغییر داد
  • چند فریم از جنجالی‌ترین تصمیم داور بازی پرسپولیس و سپاهان
  • ادعای جنجالی؛ رالف رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد!