Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صبح امروز مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل با مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل ضمن تشریح وظایف و ماموریت های محیط زیست به اهمیت حفظ محیط زیست در فرمایشات مقام معظم رهبری در اسفند ماه 1393 و ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست توسظ ایشان در سال 1394 اشاره و ابراز داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست آماده همکاری با بسیج سازندگی استان در زمینه های مختلف از جمله عقد تفاهم نامه، برگزاری مناسبت های زیست محیطی، استفاده از پتانسیل دو دستگاه در امورات مشترک و مشابه، آموزش و تنویر افکار عمومی و سایر ماموریتهای مرتبط می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خداپرست ضمن تاکید بر رعایت قوانین زیست محیطی توسط متقاضیان طرح های زود بازده گفت: این اداره کل آماده هرگونه همکاری و ارائه مشاوره زیست محیطی برای طرح های موصوف می باشد.
وی بر لزوم فعالیتهای مشترک از جمله ایجاد فضای سبز و درختکاری و فرهنگ سازی برای مدیریت پسماند در شهرها و روستاها توسط دو دستگاه اشاره کرد و حفظ محیط زیست را جزء وظایف فراسازمانی تمامی دستگاههای اجرایی به استناد اصل 50 قانون اساسی دانست.
در ادامه سرهنگ پیرجاهد، مسئول بسیج سازندگی استان ضمن اعلام آمادگی در خصوص همکاری مشترک بین دو دستگاه به ماموریتهای این نهاد در خصوص محرومیت زدایی، اشتتغال پایدار، بهبود معیشت روستائیان پرداخت و بر رعایت قوانین و ضوابط زیست محیطی در فعالیتها و امورات این نهاد تاکید کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم

ایسنا/لرستان محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه با حضور موثر و پایش منطقه، موفق به فیلمبرداری از خرس قهوه‌ای در منطقه‌ حفاظت شده اشترانکوه شدند.

محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه طبق برنامه‌ریزهای صورت گرفته جهت پایش مناطق در ایام تعطیلات نوروز موفق به ثبت تصاویر خرس قهوه‌ای در منطقه‌ حفاظت شده اشترانکوه شدند.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این باره گفت: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ با حضور موثر و پایش منطقه با استفاده از دوربین‌های جدید و با کیفیت بالای خود که برای پایش منطقه، طی سال گذشته دریافت نموده بودند، موفق به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه شدند.

سالاروند افزود: این اولین ثبت تصویر این گونه‌ ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت: در سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ بعنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شده که نشان دهنده‌ پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان بواسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه روزی همکاران محیط‌بان و زحمتکشان عرصه محیط زیست لرستان و همچنین هوشمندسازی و افزایش تعداد نیروی محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت استان طی دو سال گذشته می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با ادامه روند فعلی و مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دوستدار محیط زیست و حیات‌وحش بتوانیم، شاهد احیا بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص و ارزشمند حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان ضمن قدردانی از محیط‌بانان خدوم استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت ثبت هر گونه‌ تصاویری از حیات وحش استان تصاویر را در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دهند تا اطلاع رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده، صورت گیرد.

خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند. حفاظت از آن‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور به شمار می‌روند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • پایش بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بی‌خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی