Web Analytics Made Easy - Statcounter

با بازگشایی مرز خسروی امسال، زوار اربعین می توانند از نزدیک ترین مسیر ممکن راه کربلا را طی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، چند سالی است که در کشور ما به طور فراگیر پیاده روی اربعین مرسوم شده و همین امر سبب روانه شدن خیل کثیری از مشتاقان سفر عتبات عالیات به سمت کربلا و نجف شده ؛ این در حالی است که مشتاقان زیارت سید الشهدا(ع) از سختی های راه آگاه هستند اما هیچ یک از این دشواری ها ذره ای از عزم راسخ آنان نمی کاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مدت بعد مسافت و حضور چند میلیونی جمعیت در مرزهای کشورمان در برخی از روزهای نزدیک به ایام اربعین مشکلاتی را برای تردد زوار به وجود آورد به گونه ای که سراسر مشتاقان زیارت اربعین از اقصی نقاط کشور تنها از مرزهای ایلام و خوزستان وارد خاک عراق می شدند که در نتیجه منجر به چاره اندیشی هایی نظیر بازگشایی مرز خسروی به عنوان نزدیک ترین راه دسترسی به عتبات عالیات شد.

با بازگشایی مرز خسروی امسال زوار استانهای آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، همدان ، کردستان و کرمانشاه از این مرز عبور خواهند کرد که البته تردد زائرین سایر استانهای کشور از مرز خسروی نیز دور از ذهن نیست

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهرستان قصرشیرین و در 176 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است و نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز 326 کیلومتر فاصله دارد.

استان کرمانشاه در مجوع هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد و به دلیل وجود 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان، جاده های این استان از جمله پرترافیک ترین محورهای کشور محسوب می شود به گونه ای که به طور میانگین روزانه 100 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.

سال گذشته حدود 700 هزار زائر اربعین حسینی با عبور از کرمانشاه خود را به مرز مهران در ایلام رساندند و از آنجا عازم عراق شدند؛ این آمار در زمان بازگشت به 800 هزار نفر رسید که پیش بینی می شود امسال حداقل شاهد تردد 500 هزار زائر از مرز خسروی در اربعین باشیم.

دسترسی هوایی

فرودگاه کرمانشاه یا فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی، فرودگاهی در شهر کرمانشاه در غرب ایران است که دارای ۲ ترمینال است که یکی ویژهٔ پروازهای خارجی و دیگری که از بافت جدید برخوردار است مخصوص پروازهای داخلی است. فرودگاه بین‌المللی اشرفی اصفهانی، فرودگاه عمومی شهر کرمانشاه است که به عنوان استانداردترین و مهم‌ترین فرودگاه غرب کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرودگاه در نزدیکی میدان امام خمینی (میدان فرودگاه) جای دارد.
پروازهای خارجی: دوبی، دمشق، جده، سلیمانیه، استانبول، آنتالیا.

پروازهای داخلی: تهران، مشهد، کیش، بندرعباس، کرمان، شیراز، عسلویه، ساری.

تاکنون اخباری مبنی بر داشتن پرواز مستقیم به نجف بدست ما نرسیده است. اما مسافران و زائرین اربعین که از طریق سفر هوایی به کرمانشاه می آیند پس از حضور در محل فرودگاه باقی مسافت باقیمانده تا مرز خسروی را می توانند از طریق اتوبوس یا خودروهای سواری طی کنند.

دسترسی زمینی

علاوه بر مسیر هوایی می توان از طریق راه های مواصلاتی زمینی نیز به شهرستان قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی دسترسی پیدا کرد. در این میان زوار استانهای شمال غربی کشور نظیر اردبیل، آذربایجان های غربی و شرقی و سنندج از محور قزانچی-کرمانشاه به استان کرمانشاه وارد می شوند که جهت اخذ ویزا از کنسولگری عراق در کرمانشاه باید پس از طی میدان امام حسین(ع) به عنوان نخستین میدان ورودی شهر کرمانشاه به سمت میدان فردوسی حرکت کنند که در نهایت پس از اخذ ویزا در صورت داشتن خودرو سواری از مسیر میدان آزادگان و در صورت نیاز به استفاده از اتوبوس پس از مراجعه به پایانه اسلام آباد کرمانشاه جنب کارخانه قند این شهرستان که به پایانه «راه کربلا» معروف است جاده راه کربلا را که از شهرستانهای اسلام اباد غرب، کرند، سرپل ذهاب و قصرشیرین می گذرد طی کرده و سپس به مرز خسروی خواهند رسید.

و آن دسته از زواری که از استانهای مرکزی کشور نظیر زنجان و همدان به استان کرمانشاه وارد می شوند در ابتدا از محور ورودی بیستون عبور خواهند کرد و میدان امام خمینی(ره) را به عنوان نخستین میدان ورودی به شهر کرمانشاه طی می کنند و سپس به سمت میدان فردوسی جهت اخذ ویزا حرکت می کنند و در نهایت نیز مانند سایر زوار در صورت داشتن خودرو سواری از مسیر میدان آزادگان و در صورت نیاز به استفاده از اتوبوس پس از مراجعه به پایانه اسلام آباد کرمانشاه جاده راه کربلا را طی کرده و سپس به مرز خسروی خواهند رسید.

گفتنی است علاوه بر پایانه راه کربلا، شهر کرمانشاه دارای پایانه ای مرکزی به نام ترمینال شهید کاویانی با 302 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 989 مینی بوس و یک هزار و 204 دستگاه سواری است که در طول ایام اربعین برای خدمت رسانی به زوار به کارگیری می شود. ترمینال شهید کاویانی، درگاه ورودی شهر کرمانشاه از سمت شرق است و مسافرت‌ها از جادهٔ تهران به این ترمینال منتهی می‌شود البته ترمینال راه کربلا، درگاه ورودی شهر از سمت غرب است و مسافرت‌ها از بغداد و اربیل به این ترمینال منتهی می‌شود.

دسترسی از طریق قطار

راه‌آهن کرمانشاه مراحل آغازین خود را طی کرده است و در آستانه افتتاح شدن است نزدیکترین ایستگاه راه آهن به کرمانشاه، راه آهن ملایر است.

آدرس فرودگاه: شهر کرمانشاه، میدان امام خمینی(ره)
آدرس پایانه راه کربلا: شهر کرمانشاه، جنب کارخانه قند
آدرس ترمینال قصر شیرین: شهرستان قصرشیرین - بلوار راه کربلا - جنب پلیس راه

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفت

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جریان افتتاح این پروژه اظهار کرد: طول راه‌های طرفین این تونل هزار و ۲۰۰ متر است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۸ آغاز شده است.

فرشاد دوستی اعتبار هزینه شده در اجرای این پروژه را ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۸۰ درصد این اعتبار در دولت سیزدهم هزینه شده است.

به گفته وی، این پروژه شامل حفاری، لاینینگ، زیرسازی، روسازی و روشنایی مسیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: حذف نقاط پرحادثه، ارتقا ایمنی مسیر و تسهیل تردد در راستای چهارخطه شدن مسیر ایلام - مهران از اهداف اجرایی شدن این پروژه است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ◄ خروجی پر از گودال کمربندی غربی کرمانشاه خسروی
  • کرمانشاه در مسیر ثبت ۲۰ خوراک ویژه دیگر خود
  • تونل شماره ۱ راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیربار ترافیک رفت
  • تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفت
  • اولین جزئیات از تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام به مهران | ببینید
  •  تونل شماره ۱ راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیربار ترافیک رفت
  • تونل اول راه کربلا زیر بار ترافیک رفت
  • آماده سازی محور‌های مواصلاتی کرمانشاه برای تردد مسافران نوروزی
  • سفر به اصفهان + بهترین زمان، راهنمای راه های دسترسی و معرفی
  • افزایش تردد مردم از مرز‌های پرویزخان و خسروی در ایام نوروز