Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سیدتقی نوربخش در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان ثبت احوال کشور، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از مراکز داده‌های اطلاعاتی در جهت احراز هویتی شهروندان حداکثری همکاری را با سازمان تأمین اجتماعی، در دسترس بودن اطلاعات و اطلاعات برخط داشته است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی 42 میلیون نفر از آحاد جامعه را تحت پوشش خود دارد و به دلیل مأموریت‌های متعدد خود یکی از مراکز دیتای کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوربخش بیان داشت: تأمین اجتماعی 50 میلیارد رکورد به صورت تجمیعی دارد و این دیتاها باید صیانت و ثبت شود چرا که فردی که امروز حق بیمه پرداخت می‌کند 30 سال آینده باید دریافت کند.

وی بیان داشت: در تأمین اجتماعی 18 خدمت متنوع به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود و یکی از راهبردهای ما کاهش رفت‌وآمد بیمه‌شدگان به شعب سازمان تأمین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، ادامه داد: در همین راستا نیز حذف دریافت لیست حق بیمه به صورت حضوری اتفاق افتاد و یک میلیون و 400 هزار مراجعه در این بخش کم شده است.

نوربخش گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته حذف دفترچه‌های درمانی بوده که بیمه‌شدگان با ارائه کد ملی می‌توانند نسبت به دریافت ارائه خدمات درمانی اقدام کنند و اخیراً نیز طرح آن در سه استان کشور دیگر اجرایی شده است.

وی بیان داشت: از خدمات این سازمان انجام تعهدات کوتاه‌مدت مانند کمک هزینه ازدواج و یا کفن و دفن است. در گذشته فردی که ازدواج می‌کرد باید برای دریافت هدیه به شعبه مراجعه می‌کرد و احراز هویت می‌شد و برای دریافت هدیه ازدواج چند بار به شعبه مراجعه می‌کرد ولی امروز با این تفاهم‌نامه و دسترسی به اطلاعات برخط نیازی به مراجعه حضوری به شعب نیست و همین‌طور برای کم کردن هزینه کفن و دفن نیز دیگر نیاز حضوری به شعب نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: 4 واقعه حیاتی (تولد، فوت، ازدواج و طلاق) با امضای این تفاهم‌نامه اطلاعات برخط آن در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی نیست و سفرهای شهری در این خصوص حذف می‌شوند.

نوربخش، خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه کارت هوشمند درمان تأمین اجتماعی در قالب کارت هوشمند ملی قرار می‌گیرد و یک کارت منحصر به ‌فرد با ارائه خدمات مختلف در اختیار هموطنان است.

701

سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تولد فوت ازدواج طلاق تفاهم‌نامه سازمان ثبت احوال کشور

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رضایی در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: اکثر خدمات تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود و یکی از مهمترین خدمات ارسال لیست حق بیمه هست.


وی ادامه داد: ارسال لیست حق بیمه هر ماه از ابتدای ماه بعد شروع و تا پایان ماه ادامه دارد، برای مثال ارسال لیست فروردین از ابتدای اردیبهشت شروع می‌شود و تا پایان ماه ادامه دارد.


رئیس اداه آمار و فناوری اطلاعات تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه نیاز به حضور نیست گفت: کارفرمایان می‌توانند در منزل، شرکت یا حتی با تلفن همراه به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کنند و نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.


رضایی افزود: تا قبل از تاریخ ۵ / ۱۰ /۱۴۰۲ کارفرمایان می‌توانستند فیش حق پرداخت را از سامانه اخذ وبا مراجعه به عابر بانک یا بانک‌ها نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.


وی ادامه داد: شماره شناسه حق پرداخت عد ۱۸ رقمی بود که موجب اشتباه و سرازیر شدن حجم زیادی از فیش‌های ناشناس به سمت سازمان می‌شد و همین امر باعث نارضایتی ارباب رجوع، بیمه شدگان و کارفرمایان شده بود.


رضایی گفت: برای حل این مشکل از تاریخ ۵ /۱۰ /۱۴۰۲ طرحی با عنوان ارسال لیست هوشمند در سامانه تامین اجتماعی در کل کشور راه اندازی شد که کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه es.tamin.ir نسبت به لیست برخط اقدام کنند و در داخل سامانه از طریق درگاه پرداخت بانک نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنندو نیاز به هیچ گونه حضوری نیست.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی برگزارشد
  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان