Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد کرمانشاه با اشاره به انجام پنج هزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح استان در نیمه نخست امسال، گفت: در این بازرسی ها یک هزار و 200 قلم کالای فاقد علامت استاندارد از بازارهای سطح استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمودرضا نیازی روز شنبه در نشستی خبری که به مناسبت هفته ملی استاندارد در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در طول چهار سال اخیر نیز 36 هزار مورد بازرسی در سطح بازار استان انجام گرفته که این بازرسی ها منجر به جمع آوری 15 هزار کالای فاقد نشان استاندارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بازرسی های انجام شده در قالب طرح طاها که طرحی کشوری است، انجام گرفته، خاطرنشان کرد: عمده این محصولات در حوزه صنایع غذایی، مهندسی، پزشکی و صنایع وابسته به خودرو بوده است.
نیازی تصریح کرد: از 850 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در استان، 450 واحد آن زیرپوشش اداره استاندارد هستند که تاکنون 930 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای آن ها صادر شده است.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در حوزه نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی نیز همکاران ما در چهار سال اخیر چهار هزار و 400 بار به این مراکز سرکشی کرده اند، گفت: 723 مورد آن ها مربوط به نیمه نخست امسال بوده است.
وی انجام هفت هزار مورد نمونه برداری در چهار سال اخیر که 570 مورد آن در 6 ماه ابتدایی سال جاری اتفاق افتاده را از دیگر اقدام های اداره کل استاندارد کرمانشاه در راستای انجام وظایف محوله عنوان کرد.
نیازی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور 35 صدور کاربرد پروانه علامت استاندارد انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد رشد داشته است.
این مقام مسئول در خصوص تعلیق و ابطال پروانه بهره برداری نیز گفت: در چهار سال اخیر 430 مورد ابطال و یا تعلیق داشته ایم که 27 مورد آن مربوط به 6 ماه اول سال بوده است.
وی همچنین از کشف 2 هزار و 200 کالای فاقد برچسب انرژی یا جعل رتبه انرژی در چهار سال اخیر خبر داد و افزود: مراتب به مقامات برای جمع آوری آن ها چه در داخل و چه در خارج استان ابلاغ شده است.
نیازی در ادامه اشاره ای نیز به وضعیت آسانسورهای ادارات استان داشت و گفت: تاکنون 120 دستگاه اجرایی وضعیت آسانسورهای خود را به اداره کل استاندارد ارسال کرده اند که همگی آن ها نیاز به اصلاح دارند.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: تاکنون به جز چند دستگاه اجرایی، متاسفانه بقیه آن ها نسبت به اصلاح وضعیت آسانسور خود اقدامی انجام نداده اند و در صورت بروز هرگونه حادثه ای مدیر دستگاه باید پاسخگو باشد.
وی همچنین از پنج هزار و 936 مورد بازرسی آسانسورها در چهار سال اخیر خبر داد و گفت: یک هزار و 108 مورد آن در 6 ماه ابتدایی امسال صورت گرفته است.
نیازی گفت: در چهار سال گذشته سه هزار و 265 مورد گواهی ایمنی استاندارد برای آسانسورهای استان صادر شده که 352 گواهی در نیمه نخست امسال بوده است.
وی در پایان از شهروندان خواست برای کسب اطلاعات مربوط به واحدهای تولیدی، کد 10 رقمی مندرج روی محصول را به شماره 10001517 ارسال کنند و یا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را با شماره 1517 در میان بگذارند.
در پایان با اهدای لوح از خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیر شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حیدریان با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور مسئولیت تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، بیان کرد: ۲۴۷ فقره استاندارد ملی درسال ۱۴۰۲توسط کارشناسان استاندارد تدوین، تجدید نظر و بازنگری شده و به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی افزود: استانداردهای تدوین و تجدید نظر شده در زمینه‌های خدمات، فناوری اطلاعات، اندازه شناسی، اوزان و مقیاسها، مدیریت کیفیت انجام گرفته است.

حیدریان افزود: بررسی استانداردهایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن‌ها به طور مداوم انجام می‌گیرد و بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲، بازنگری ۲۰۰ استاندارد ملی در دستور کار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال ۱۴۰۲ با انجام ۲۴۷ مورد بازنگری شاهد تحقق ۱۱۸ درصدی در این حوزه بودیم.

حیدریان با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی به‌روزرسانی و ارتقا کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه می‌باشد خاطر نشان کرد: بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌هایی همچون پوشاک و فرآورده های نساجی و الیاف، خوراک و فرآورده های کشاورزی، بیولوژی و میکروبیولوژی، صنایع شیمیایی، صنایع پلیمر و بسته بندی می‌باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898272

دیگر خبرها

  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی