Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@06:15:43 GMT

آغاز برداشت زرشک کوهی از ارتفاعات دهستان جاسب+عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۳۹۳۵

برداشت زرشک کوهی از ارتفاعات دهستان زیبای جاسب از توابع شهرستان دلیجان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام دلیجان؛ زرشک کوهی از میوه هایی است که در مناطق کوهستانی و مرطوب می روید بیشترین زرشک کوهی استان در ارتفاعات دهستان جاسب دلیجان وجود دارد.

زرشک درختی کوتاه به ارتفاع دو الی سه متر و پر از شاخه هایی با تیغ های کوچک و نوک تیز و برگ های کوچک و نازک تخم مرغی شکل که به رنگ سبز تیره و گل هایی کوچک خوشه ای با رنگی زرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصول این درخت وحشی به صورت خودرو در مناطق کوهستانی در کنار رودخانه و مکان های مرطوب می روید و در اواخر مهرماه قابل برداشت و آماده مصرف می شود.

خواص درمانی زرشک کوهی

سابقه مصرف زرشک به دوره های گذشته می‌رسد، و به منظور درمان طاعون و بیماری‌های خونی، سل، بی‌اشتهایی، بیماری‌های کلیوی، رماتیسم، زخم‌ها و جراحت‌ها به کار می‌رفته است.

دهستان جاسب یکی از دهستان های بخش مرکزی شهرستان دلیجان استان مرکزی است. این دهستان در شمال شهر دلیجان و در نزدیکی سد ۱۵ خرداد واقع شده است و شامل ۷ پارچه آبادی است که نام جاسب را برخود دارد.

منطقه جاسب منطقه ­ای ییلاقی با کوه­های سربه فلک کشیده، باغها و مزارع پر درخت، چشمه­ ها، مراتع سرسبز، درختان عظیم زرشک کوهی، گردو، بادام و چنار با مناظر طبیعی و چشم اندازهای روح پرور نظر هر بیننده­ ای را به خود جلب می کند.

عکس :امیر مهدی باقری

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نفیسه گل بشیر‌زاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها، اظهار داشت: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود : با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد. همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

گلبشیر زاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار