Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان فرهنگی، سیاسی و حوزه رسانه آذربایجان‌شرقی با انتشار پست در صفحات مجازی خود، انزجارشان از آمریکا و حمایتشان از ایران اسلامی را فریاد زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، یاوه‌گویی‌ها و مواضع بی‌منطق دونالد ترامپ علیه ملت و دولت ایران و توافق هسته‌ای که تحریف نام خلیج فارس شاید کوچکترین بخش آن بود، واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر چهره‌های سیاسی و بین المللی، فعالان رسانه‌ای، فرهنگی و سیاسی آذربایجان‌شرقی نیز در واکنش ‌هایی انزجار خود را از آمریکا اعلام کردند.

در ادامه بخشی از واکنش‌ها را به مواضع رئیس جمهور آمریکا از نظرتان می‌گذرد:

حقد و کینه‌ی شیطان‌بزرگ

غلامرضا سیفی، فعال فرهنگی و رسانه‌ای در یادداشتی کوتاه نوشت:

حقد و کینه ی #شیطان_بزرگ،

➖آمریکای #جهانخوار

➖آمریکای #حیله_گر

➖آمریکای #چپاولگر

➖آمریکای #کمر_بسته_به_نابودی_ملل_مستضعف

➖امریکای #کینه_توز

➖آمریکای #استثمارگر

➖آمریکای #گرگ

➖آمریکای #خبیث

➖امریکای #ام_الفساد

➖آمریکای #جنایتکار

➖آمریکای #ابلیس_صفت

از انقلاب اسلامی، که در سخنرانی واهی #ترامپ دیده شد، بار دیگر نشان داد که حرکتِ انقلاب اسلامی در این چهار دهه کاملا در مسیر آرمانهایش بوده است.
جای امام و شهیدان خالی!

➕همه تعابیر درباره امریکا از بیانات امام(ره) می باشد.

➕➕آمریکاى جهان‏خوار باید بداند که ملت عزیز و خمینى تا نابودى کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دو دست آن، به مبارزه خدایى خود ادامه خواهند داد. صحیفه امام جلد ۱۴ صفحه ۴۰۷

حرفای ترامپ، گزیده نظرات همه دشمنان ایران

رامین نظامی‌خواه، فعال حوزه رسانه توییت کرد: ترامپ گفته در طراحی راهبرد آمریکا علیه ایران با متحداشون مشورت کرده حرفای ترامپ جمع‌بندی نظرات همه دشمنای ملت ایرانه...

عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد

حمید شیرازی در صفحه توییتر خود نوشت: هرچه اوباما رشته بود را ترامپ پنبه کرد، نقاب از چهره نفاق افتاد، این دلقک نشان داد انقلاب همچنان در مسیر درستش است، عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد.


ضرورت وجود پشتوانه‌هایی مثل وحدت ملی و سپاه در روابط بین‌الملل

علی‌اصغر شعردوست نیز در واکنشی توییتری نوشت: سخنرانی آشفته ترامپ بر علیه ایران و برجام نشان داد که در روابط بین الملل علاوه بر عقود باید پشتوانه‌هایی مثل وحدت ملی و سپاه هم وجود داشته باشد.

کاش سیاست مداران ما هم احمق و دیوانه بودند!

جواد صفائی، فعال فرهنگی تبریز در یادداشتی نوشت:

خط رسانه ای غرب گرا در حین تبلیغات و بعد از اعلام نتایج انتخابات ایالات متحده اصرار زیادی بر دیوانه و احمق خطاب کردن ترامپ داشت و صد البته اغراض این نحو برخورد بارها مورد نقد و تحلیل قرار گرفت، اما مواضع رسانه های رسمی جمهوری اسلامی با شیبی که طی روزهای اخیر با هارت و پورت های ترامپ اوج گرفته است، همان مسیر را می پیماید.

ترامپ احمق و دیوانه است. در جای جای جهان هر شخصی از یک رهگذر ساده تا استاد فلان دانشگاه، از یادداشت نویس یک مجله تا برنده فلان جایزه هرکس از ترامپ بد بگوید و علی خصوص وی را دیوانه خطاب کند، قابلیت طرح در رسانه ی ملی را خواهد داشت.

اما آیا ترامپ واقعا دیوانه و احمق است؟ مثلا کارهای دیوانه وار او را مرور کنیم: خواستن پول از کشور مکزیک برای ساختن دیوار مرزی، ممنوعیت ورود اتباع کشورهای تهدید آمیز به آمریکا، و این آخر هم اعلام استراتژی جدید در قبال برجام و تروریستی خواندن سپاه.

کدامیک از اعمال فوق برخلاف منافع ملی آمریکاست؟ سنجیدن همه تحرکات سیاسی بر مبنای، چقدر پول گیرمان آمده و یا برای چند نفر شغل ایجاد شده را چگونه احمقانه ارزیابی میکنیم؟ مگر اینکه خطرات جک مانندی شبیه منزوی شدن آمریکا! در سطح جهانی را طرح کنیم، که پاسخ آن با مشاهده عکس سخنرانی همین احمقِ دیوانه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد روشن خواهد شد.

در فقره ی آخر دیوانگی ها، این دیوانه از برجام خارج نشد، اما آنقدر تهدید و خط و نشان بارش کرد که کسی جرات پا گذاشتن در چنان باتلاقی را نداشته باشد و نتایج واقعی خروج بدون خروج عملی برای آمریکا محقق شود. همچنین خواستار تکمیل برجام، افزایش تحریم ها، حذف برنامه های دفاعی و موشکی، و تروریست قلمداد شدن مهمترین رکن امنیت کشور ما شد، و البته تا دلتان بخواهد از این قبیل حماقت ها و دیوانگی ها...

و اگر اینها حماقت و دیوانگی است، کاش سیاست مداران ما هم احمق و دیوانه بودند، کاش یکبار می پرسیدند واقعا چقدر از برجام گیرمان آمد و یا برجام چند شغل برای ایرانی ها ایجاد کرد، آنگاه صادقانه به وجدان خودشان و افکار عمومی پاسخ می دادند.

موعد برداشت گلابی‌های برجام رسید!

مهدی شیخ‌زاده، خبرنگار تبریزی نیز در توییتی طنز نوشت: موعد برداشت گلابی‌های برجام فرا رسید! باید امتحان می‌کردیم تا می‌فهمیدیم خسارت محض برجام را؟!

عده‌ای همچنان اصرار دارند که «آمریکا خوب است، اگر ترامپ بگذارد»!

روح الله رشیدی فعال فرهنگی تبریز در یادداشتی کوتاه نوشته است: در حالی‌که جناب دونالد، از صدر تا ذیل انقلاب را به عنوان زمینه‌های دشمنی خود با ایرانی‌ها ردیف کرد، گروهی لابد ایران‌دوست چسبیده‌اند به جعل نامِ #خلیج_فارس!

برجسته‌سازی استفادهٔ ترامپ از عبارت جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس را باید در جهتِ تثبیت و ترویج گزارهٔ «ترامپْ آمریکا نیست» معنا کرد. عده‌ای همچنان اصرار دارند که «آمریکا خوب است، اگر ترامپ بگذارد»!

اروپا با همه دبدبه‌اش یک ایالت آمریکاست

مهدی نعلبندی، تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی نوشت: ترامپ، بازی را در چند میدان آغاز کرد تا ایران را در چند زمین مشغول کند.

#یکم این که خلیج فارس را خلیج عربی خواند تا جنگهای منطقه از شام تا یمن را #عربی_عجمی کند. او خوب می داند که عربها با هم پسر عمویند و اگر تنور نزاع مذهبی فروکش کرد می توان تنوز نزاع قومی را شعله ور کرد. اگر چه عربستان نماینده اسلام خشن و زادگاه کلامی و عقیدتی داعش هم هست.

#دوم این که ملت ایران را تروریست خواند تا #دولت_ملت را دو شقه کند. در جهان اسلام اغلب دولت-ملت ها پاشیدند و جایشان را دولتهای فرقه ای و اتنیک گرفتند. او این نسخه را برای ایران هم رو کرد تا اگر نتوانست ملت و حاکمیت - و نه حکومت- را در ایران از هم جدا کند، حداقلش بتواند حرفی در دهان رسمیون ایرانی بگذارد که دولت آمریکا و ملت آمریکا. و مگر آمریکا ملت دارد؟ ملت آمریکا یعنی یک بین المللِ ام پی تری.

#سوم این که سپاه را مورد حمله قرار داد که نهادی منبعث از انقلاب است. چون سپاه، #نماد_اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه است. سپاه، نه ارتش دوم ایران که سمبل نیروی نظامی ایران است و حمله به سپاه، حمله ای نمادین است و بازنوشتی از همان ادعای کهنه مبتنی بر تغییر رژیم که تمامی نهادهای انتصابی ایران را شامل می شد.
#چهارم این که ایران را بفرستد به میز اروپا. #اروپا با همه دبدبه اش یک ایالت آمریکاست. غرص این که #ترامپ_آنقدرها_هم_دیوانه_نیست.‌

کدخداست دیگر، شاید لازم باشد در خصوص آن واژه‌ی جعلی هم با او مذاکره کنیم!

رضا شیبانی، شاعر و فعال فرهنگی تبریزی نیز در اینستاگرام خود نوشت:

جدید ترین گلابی باغ برجام هم این بود که برای اولین بار یک رئیس جمهور امریکا جرئت کرد و تعارف را کنار گذاشت و از واژه ی جعلی خلیج ع ر ب ی استفاده کرد. کدخداست دیگر. شاید لازم باشد درباره این مسئله هم با او مذاکره کنیم!

برجام دایره‌ای به شعاع دو سال که پس از چهار سال به جای اولش برمی‌گردد

محمدرضا سبزی، دیگر فعال فرهنگی تبریزی نیز در توییتر خود نوشت تعریف برجام: برجام دایره ای است به شعاع دو سال که بعد از سپری شدن چهار سال به مکان اولش برمی‌گردد. حیف از آن فرصت‌های تلف شده...

دیوانه آنهایند که دستاورد خون شهدای هسته‌ای را به هیچ فروختند

نوید مستفیضی، فعال رسانه‌ایِ تبریز نیز در توییترش نوشت: ترامپ دیوانه نیست، دیوانه آنهایی هستند که برای کاسبی قدرتشان تکرار می‌کردند و دستاورد خون احمدی روشن و شهریاری را به هیچ فروختند.

حال که ترامپ زد زیرش، غرب باوری موقوف!

سجاد حسین زاده فعال رسانه‌ای تبریز در توییتر نوشت: هر ایرانی خواستار نقد شدن مطالبات ایران از برجام بوده و هست! حال که ترامپ زد زیر میز، غرب باوری موقوف!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورج، گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) می‌گوید این سرویس استریم را در سه مرحله راه‌اندازی می‌کند که اولین مرحله شامل راه‌اندازی شبکه تحویل محتوای این شرکت (CDN) است. یک CDN، سرویسی است که وب‌سایت‌ها برای کمک به بارگذاری سریع‌تر صفحات وب از آن استفاده می‌کنند. گروه رسانه ای ترامپ می‌گوید CDN آنها مستقل از فناوری بزرگ عمل خواهد کرد و به پلتفرم اجازه می‌دهد تا از قوانین شرکت دیگر تبعیت نکند.

گروه رسانه ای ترامپ قصد دارد پس از این راه اندازی سرویس پخش مستقیم، آن را به برنامه‌های موبایل و وب پلتفرم بیاورد. این شرکت سپس می‌گوید قبل از انتشار یک برنامه پخش جریانی برای تلویزیون‌ها، برنامه‌های پخش جریانی مستقل را برای تلفن‌ها و تبلت‌ها عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی

دوین نونز، مدیرعامل Truth Social می‌گوید این سرویس استریم یک «پلتفرم تضمین‌شده» برای اخبار و سرگرمی‌هایی ارائه می‌دهد که با تبعیض‌های دیگر کانال‌ها و خدمات ارائه محتوا مواجه می‌شوند.

تروپ سوشال ماه گذشته به صورت عمومی منتشر شد و ترامپ حدود ۷۹ میلیون سهام این شرکت را در اختیار داشت.

کد خبر 845300 برچسب‌ها تلویزیون بی بی سی تلویزیون - برنامه تلویزیونی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • تحلیلگر مصری: ایران به دنبال جنگ نیست، بازدارندگی ایجاد کرد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد