Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اتهامات بی‌ادبانه‌ ترامپ نسبت به سپاه ناشی از خشم سردمداران استکبارجهانی است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در آغاز جلسه کمیسیون موارد خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان غیردیپلماتیک و غیرمتعادل ترامپ در خصوص تحریف تاریخ و جغرافیای ایران گفت: وی در لفاظی‌های خود، غیر از مجموعه‌ای از اتهامات واهی، مسائل دیگری را مطرح نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی این عصبانیت‌ها را نتیجه شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه دانست و گفت: آمریکا که خود فتنه‌ داعش را در منطقه ایجاد کرده است، اکنون پس از شکست سیاست‌هایش، دنبال فتنه‌های دیگر مانند تجزیه‌ کشورهاست و همیشه ایران را مانع اجرای سیاست‌های قلدرمآبانه خویش می‌بیند و به همین دلیل نیز خشمگین است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری سخنان ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی، اظهار داشت: صراحتاً به رقبای انتخاباتی که مسئولان دولت وقت آمریکا بودند، یادآوری و آنان را متهم می‌کرد که شما داعش را ایجاد کردید.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی افزود: البته برای همه‌ دنیا روشن است که داعش چگونه به‌وجود آمد و این نعل‌های وارونه، حقیقت ماجرا را نمی‌پوشاند.

وی اتهامات بی‌ادبانه‌ ترامپ نسبت به سپاه پاسداران و ایران اسلامی را ناشی از خشم سیاسی سردمداران استکبار جهانی دانست و تأکید کرد: این را همه می‌دانند که ایران و سپاه پاسداران از عوامل اصلی انحلال تشکیلاتی داعش در کشورهای منطقه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خدمت به ملت‌های مظلوم از سوی ایران را خواستِ دولت‌های قانونی کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: کسانی که اهل سیاست هستند، این مسائل را خوب می‌دانند، لذا تلاش برای مقلوب جلوه دادن مسائل، بی‌ثمر و مایه‌ آبروریزی بیشتر خودشان خواهد بود.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با تأکید بر وجود اسناد متقن و روشن تاریخی در مورد «خلیج‌فارس» در همه‌ منابع رسمی، علمی و سیاسی و جغرافیایی، گفت: طنز تاریخی و سیاسی است که رئیس‌جمهور یک کشور مدعی جهانداری، با نگاه بازاریابی و ترغیب برخی کشورهای عربی برای کمک‌های مالی و پولی، یک حقیقت تاریخی را مخدوش نماید.

وی جذب رضایت اسرائیل و لابی‌های صهیونیست‌ها را هدف دوم ترامپ از جعل مسلّمات تاریخی و جغرافیایی دانست و افزود: خروج هر دو دولت از یونسکو، نشان‌دهنده‌ این حقیقت تلخ در دنیای سیاست است که یک ابرقدرت تابع یک دولت جعلی و نامشروع شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجموعه موضع‌گیری‌های خصمانه‌ رئیس‌جمهور آمریکا را تکرار بحث‌های زمان تبلیغات انتخابات دانست و اظهار داشت: هنوز دنبال فشار به ایران و طرف‌‌های مذاکرات هسته‌ای برای گرفتن امتیازات بیشتر در برجام است و گویا نمی‌داند که تصویب معاهدات بین‌المللی زمان خاص دارند و پس از آن نوبت اجراست.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تلاش برای ربط موضوعات نامربوط به مذاکرات هسته‌ای و برجام را یکی از اهداف آمریکا و برخی طرف‌ها برای توسعه‌ مذاکرات دانست و گفت: الحمدلله با تدبیر مقام معظم رهبری و هوشمندی مسئولین، موضوع برجام منحصر به مسائل هسته‌ای شد ولاغیر.

وی فشار برای محدود کردن توانایی‌‌های نظامی و دفاعی ایران را غیرقابل قبول توصیف و تأکید کرد: همه‌ مسئولان ایران در همه‌ بخش‌‌ها، بارها اعلام کرده‌اند که نمی‌گذاریم بازوان دفاعی کشور تضعیف شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این تلاش‌های مذبوحانه که نتیجه‌ای جز عدم اعتماد جهانیان به آمریکا در پایبندی به تعهدات بین‌المللی ندارد، عمدتاً باعث رسوایی سردمداران کاخ سفید شده است.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی مخالفت کشورهای اروپایی و دیگر طرف‌های مذاکره در 1+5 را دلیل انزوای سیاسی آمریکا در این مسئله خواند و گفت: ایران بارها اعلام کرده که علی‌رغم پایبندی به تعهدات جهانی، بر سر مسائل دفاعی خویش با هیچ کشوری معامله نمی‌کند که این مهم، حق تاریخی ملت ایران برای نسل‌های فعلی و آینده است.

وی سیاست‌های ایران در واکنش به اقدامات فعلی و آینده‌ آمریکا را برخاسته از هوشمندی انقلابی و براساس منافع ملی و اسلامی دانست و افزود: همه‌ مسئولان با پیروی از منویات رهبری و وحدت همه‌ گروه‌ها و آحاد ملت، برای سربلندی ایران می‌کوشند و خواهند کوشید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که «نباید بهانه دست رئیس‌جمهور غیرمتعادل و غیرمتوازن آمریکا داد»، گفت: الحمدلله ملت ایران زیر چتر ولی‌فقیه در نظام ولایی، وحدت خوبی دارند و نمی‌گذارند دیگران با یاوه‌گویی‌ها و اتهامات واهی در مسائل داخلی ایران اسلامی، دخالت کنند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی سپاه پاسداران را نیروی نظامی و انقلابی وفادار به مردم ایران و نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: سپاه پاسداران همیشه ثابت کرده است که علاوه بر دفاع از کیان ایران و انقلاب اسلامی، حامی مظلومان و مستضعفان خواهد بود.

وی به حکم جدید رهبری برای رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و موضوعات مطرح شده در حکم معظم‌له را شامل انقلابی بودن، سیاست‌های کلی و الویت‌بندی برای کارآمدی آنها، نظارت مجمع بر حُسن اجرای سیاست‌ها و چابک‌سازی اداری و تشکیلاتی دانست و گفت: هر کدام این چهار عنوان، زیرمجموعه‌هایی دارند که باید در کمیسیون موارد خاص به آنها بپردازیم و برای اجرای درست منویات مقام معظم رهبری بکوشیم و راهکار بجوییم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نگاه کارشناسی به مسائل در کارگرو‌ه‌ها را مهم خواند و تصریح کرد: پس از بررسی در این کمیسیون برای تصویب نهایی به صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه با تشریح اهداف تشکیل جلسات کمیسیون موارد خاص، افزود: موضوع مباحث جلسات این کمیسیون فرق می‌کند، اما نحوه‌ اداره آن فرق نمی‌کند.

وی موضوع این جلسه را تشریح تدابیر رهبری در حکم جدید و دیدار اعضای جدید خواند و گفت: وظیفه‌ ملی و اسلامی ماست که برای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری تلاش نماییم.

همچنین برخی دیگر از اعضا نیز درباره مسائل جاری داخلی و خارجی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

پسندیدم 0 برچسب ها آیت الله شاهرودی رئیس مجمع مجمع تشخیص مصلحت سخنرانی ترامپ اتهام به ایران برجام پاسخ به ترامپ

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی فیلم «مصلحت» و نقد «حسینیه معلی» در شماره فروردین مجله خیمه


به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجله «خیمه» به مدیرمسئولی محمدرضا زائری در فروردین ۱۴۰۳ با هفت بخش ویژه تقدیم علاقه‌مندان شده است. با هم مروری داریم بر بخش‌های مختلف آن.

پرونده‌ای برای فیلم سینمایی «مصلحت»

پرونده اول روی جلد این مجله، به نقد و بررسی فیلم سینمایی مصلحت پرداخته است. موضوع این فیلم به کارگردانی حسین دارابی را به روایت مصطفی پورمحمدی، عباسعلی کدخدایی، سید حسین شهرستانی، زهرا راد، احمد اولیایی و محمدحسین معصومی می‌خوانید.

پرونده‌ای برای مستند آقارضی شیرازی

در پرونده دیگری، مستند زندگی آقا رضی شیرازی به کارگردانی سید طاهر سیاح، از نگاه جلال رفیع، رضا امیرخانی، حجت الله ایوبی، اکبر ایرانی، حسین شیرازی، منوچهر صدوقی سها و حوریه ملک زاده بررسی شده است.

پرونده‌ای برای نقد «حسینیه معلی»

پرونده ماه خیمه، موضوع برنامه تلویزیونی «معلی» را از نگاه شش گروه مرجع اجتماعی نقد و بررسی کرده است.

از نگاه سه کارشناس روحانی، از نگاه دو مداح، از نگاه دو استاد ارتباطات دانشگاه، از نگاه سه کارشناس تلویزیون، از نگاه دو مدیر رسانه و از نگاه دو مدیر فرهنگی.

گفتار‌ها و نوشتار‌های علی سرلک، محمود ریاضت، ابراهیم بهاری، محمد بازوبند، علی سادات رضوی، عبدالله گیویان، احمد میرعابدینی، محمدرضا شاه حسینی، جبار آذین، شهرام شکیبا، علی‌اکبر اشعری، محمد مهاجری، حسین فتحی و محمد حسین دهنادی را درباره «معلی» در این شماره می‌خوانید.

پرونده‌ای درباره آموزگاران مدارا

چهره ماه خیمه به بررسی سه شخصیت از روحانیت پرداخته که در اسفند ۱۴۰۲ درگذشتند: آیت الله امامی کاشانی، آیت الله موسوی بجنوردی و آیت الله عبدالقائم شوشتری.

این سه چهره از نگاه غلامحسین دینانی، مصطفی محقق داماد، محسن اسماعیلی، محمد اصغری، شهیندخت مولاوردی، عباسعلی روحانی، حبیب الله فرحزاد، حسین گنجی، عباس موسوی مطلق. روایت شده اند.

پرونده‌ای درباره تفسیر قران امام موسی صدر و بررسی کتاب المراجعات علامه شرف الدین

پرونده رمضانی خیمه به بررسی تفسیر قرآن امام موسی صدر پرداخته است.

گفتار‌ها و نوشتار‌های مجید معارف، صدیقه قاسمی، نسرین فقیه ملک مرزبان، فاطمه صدرعاملی، نجمه کیخا، فاطمه قبلان. محمدعلی مهدوی راد، سعید بهمنی، عبدالله نصری، مهدی مهریزی، رسول رسولی پور و... موضوع تفسیر امام صدر را تبیین کرده‌اند.

در قسمت دیگر پرونده رمضان، به بررسی کتاب المراجعات اثر علامه شرف الدین پرداخته شده است و گفتگو با سیدمحمدرضا شرف الدین را می‌خوانید.

پرونده‌ای برای درگذشتگان سال ۱۴۰۲ 

همچنین پرونده یادمان خیمه به معرفی ۶۴ روحانی، ۱۸ مداح و ۱۲ تن از همسران علما می‌پردازد که در سال ۱۴۰۲ درگذشته اند.

 با یادداشت‌های نوروزی چهره‌ها

در این شماره مجله، ۱۰ چهره در یادداشت‌هایی نوروزی برای خیمه ای‌ها کتاب معرفی کرده اند: اسماعیل آذر، افشین علاء، ابراهیم بهاری، مهدی فیروزان، حسن موسوی چلک، غلامرضا فدایی، سیدرضا اکرمی، محمدعلی رضایی، علی عسگری و هادی انصاری از جمله این چهره‌ها هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • نخستین واکنش به تخفیف روزانه هزار میلیاردی به چین
  • واکنش وزیر رئیسی به اظهارات فلاحت پیشه درباره تخفیف هزار میلیاردی در فروش نفت به چین
  • بررسی فیلم «مصلحت» و نقد «حسینیه معلی» در شماره فروردین مجله خیمه
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!