Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@11:35:37 GMT

کالبد شکافی مغز عامل تیراندازی لاس وگاس

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۶۳۲۳

کالبد شکافی مغز عامل تیراندازی لاس وگاس

جسد استفان پادوک – عامل تیراندازی مرگبار لاس وگاس – برای کالبدشکافی و آزمایش مغز او به دانشگاه استنفورد منتقل می شود.

جان فودنبرگ – مسئول پزشکی قانونی لاس وگاس- در باره انتقال جسد پادوک به دانشگاه استنفورد گفت: کالبدشکافی روی بدن این قاتل 64 ساله تکمیل شده است. اما بررسی علت، شیوه مرگ وی، شرح وقایع به ترتیب زمانی به ماه ها زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور جسد وی برای آزمایش مغز او به دانشگاه استنفورد منتقل می شود.

محققان جزئیات زیادی در مورد وقایع رخ داده به ترتیب زمانی ارائه کرده اند که تا حدودی انتقادات علیه پلیس را کم می کند. در حال حاضر، انتقاداتی بر پلیس لاس وگاس وارد است مبنی بر اینکه پلیس پس از شلیک اولین گلوله از اتاق طبقه 32 هتل مجاور کنسرت موسیقی، می توانست اقدامات بیشتری برای متوقف کردن قاتل انجام دهد.

جو لمباردو – رئیس پلیس کلارک کانتی- معتقد است شنیدن کلمه بی کفایت در فضای عمومی برای یک پلیس آزاردهنده است.

لمباردو در توضیح شرح وقایع تیراندازی لاس وگاس به ترتیب زمانی گفته بود پادوک ساعت 9 و 59 دقیقه شب پس از از پای درآوردن نگهبان غیرمسلح، حدود 200 گلوله را به سوی مردم شلیک کرد. ولی اظهارات او در روزهای بعد در مورد شرح وقایع به ترتیب زمانی تا حدودی تغییر کرد. با وجود این، وی با اقتباس از گزارش بازرسی بصری مغز پادوک اعلام کرده هیچ تغییر در وقایع رخ داده به چشم نمی خورد.

فودنبرگ معتقد است کشف حوادث پیش از مرگ پادوک و نحوه کشته شدن او صرفا از طریق آزمایش‌های نوروپاتولوژی بافت مغز این قاتل ممکن است. دانشگاه استنفورد آمادگی خود را برای انجام این آزمایش‌ها اعلام کرده است.

استفان پادوک 64 ساله از طبقه سی و دوم یک هتل به جمعیت مردم در یک جشنواره موسیقی تیراندازی کرد. این تیراندازی 58 کشته و بیش از 500 مجروح بر جای گذاشت. گفته می شود عامل این تیراندازی خونبار در تاریخ آمریکا پیش از رسیدن نیروهای پلیس خودکشی کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که وی به مدت 72 دقیقه به سمت مردم تیراندازی می‌کرده است و توانسته 23 قبضه اسلحه را با خود به داخل هتل محل اختفایش ببرد. با این حال، کشف شواهد جدید تا حدودی بر شرح وقایع ارائه شده از سوی پلیس تاثیر گذاشته است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی پلیس برای دستگیری شرور موادفروش

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از موادفروشان و اشرار شرق پایتخت، پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند. در جریان تحقیقات انجام شده از سوی ماموران نیز مشخص شد متهم از اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق و توزیع موادمخدر در شرق تهران است که ضمن اجاره یک باب منزل مسکونی اقدام به فروش مواد مخدر کرده و همین موضوع موجی از نارضایتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی ادامه داد:‌ با پیگیری‌های محلی و تحقیقات گسترده و اطلاعاتی که ماموران پلیس در بررسی‌های میدانی به دست آوردند، سرانجام مختصات و آدرس دقیق مخفیگاه متهم در محله خاک سفید تهران مورد شناسایی قرار گرفت و اقدامات مقدماتی شامل هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز قانونی برای ورود به منزل و آماده‌سازی تیم عملیاتی برای اقدام غافلگیرانه و دستگیری وی انجام شد.

باباپور ادامه داد: با توجه به تکمیل پرونده و ارائه گزارش به مرجع قضایی، مجوز قانونی برای ورود به منزل و بازداشت متهم صادر و شب گذشته تیم عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به محل اعزام شده و با رعایت جوانب قانونی با شگردهای خاص پلیسی وارد منزل متهم شدند. متهم نیز به محض دیدن ماموران با یک قبضه قمه به سمت آنان حمله‌ور شد که در این لحظه ماموران ضمن رعایت قانون بکارگیری سلاح و دادن هشدارهای لازم مبنی بر تسلیم شدن این شرور موادفروش مجبور به تیراندازی هوائی شدند و درنهایت لحظاتی بعد متهم خلع سلاح شده و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه منزل این شرور موادفروش نیز مورد بازرسی قرار گرفت، گفت: در جستجوی خانگی انجام شده مقدار 850گرم ماده روانگردان کشف و ضبط شد. در ادامه این فرد نیز به مقر انتظامی منتقل شد که در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرائم خود روانه دادسرا شد.

دیگر خبرها

  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل
  • بازداشت ۳ عامل تیراندازی در اهواز
  • عامل تیراندازی در تور اطلاعاتی پلیس گلوگاه
  • یک افسر آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد
  • تیراندازی پلیس برای دستگیری شرور موادفروش
  • دستگیری عاملان تیراندازی در جاده سیرجان _ بردسیر
  • تیراندازی در غرب پاکستان/ ۷ مامور گمرک کشته شدند
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت
  • عاملان تیراندازی در بردسیر، ظرف ۲ ساعت دستگیر شدند
  • تیراندازی جمعی در پارکی در مریلند آمریکا/ ۵ دانش‌آموز زخمی شدند