Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:28:47 GMT

/چند خبر از حوزه موسیقی و تجسمی /

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۶۷۸۴

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی امیر مرادنه را به سمت مدیر اجرایی دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی منصوب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت ارشاد، در حکم صادره به امیر مردانه از سوی فرزاد طالبی - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد - آمده است:

« نظر به دانش و تجربیات ارزنده جناب عالی در امر برگزاری جشنواره های هنری به عنوان (مدیر اجرایی دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی) منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از خداوند منان توفیق و سربلندی شما را در طی مسیر پیشاروی مسئلت می‌نمایم.»

دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، موسسه فرهنگی ساز آواز و بنیاد فرهنگی هنری رودکی اواخر آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

سیری در موسیقی و الحان عزا و تعزیه در ایران

نشست« آداب آئین: سیری در موسیقی و الحان عزا و تعزیه در ایران»، با حضور رضا مهدوی و متین رضوانی پور، کارشناسان حوزه موسیقی، برگزار می‌شود.

این نشست از سلسله نشست‌های ماهانۀ نشر هنوز است که روز سه‌شنبه ۲۵ مهر، ساعت ۱۹، در محل فروشگاه «نشر هنوز» واقع در خیابان کریمخان زند، بین ماهشهر و ایرانشهر، پلاک ۱۳۴، طبقۀ دوم، اجرا می‌شود.

بررسی تاریخچۀ موسیقی آئینی در ایران و سیر تحولاتی که از سرگذرانده است؛ سرچشمه‌هایش، تاثیراتی که از مسائل اجتماعی در هر دوره پذیرفته، و در نهایت به شکلی که ما امروزه می‌شناسیم شکل گرفته است؛ سیر تحولات موسیقی و لحن های مختلف تعزیه خوانی در نقاط مختلف ایران، به همراه اجرای آثاری شاخص از هر دوره زمانی از جمله مسائلی است که در این نشست به بحث گذاشته می‌شود.

هم‌اندیشی «مصوّرسازی روایت‌های مذهبی در کتاب‌های چاپ سنگی»

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر هم‌اندیشی «مصوّرسازی روایت‌های مذهبی در کتاب‌های چاپ سنگی» را برگزار می‌کند.

در این هم‌اندیشی، پژوهشگران و صاحب‌نظران این حوزه سبک‌های روایتگری رخدادهای مذهبی، شیوه‌های مصوّرسازی کتاب‌های چاپ‌سنگی و فرهنگ بصری حاکم بر روایت‌های مذهبی را بررسی می‌کنند.

این هم اندیشی با حضور و سخنرانی مهدی حسینی با عنوان «درآمدی به مصوّرسازی در کتاب‌های چاپ‌سنگی مذهبی» دکتر محمد جعفری قنواتی با عنوان «بررسی ادبی داستان‌های روضةالشهادة و طوفان‌البکاء»، حسین مسرّت با عنوان «بررسی دونسخۀ مصوّر چاپ سنگی کتاب اسرارالشّهاده در کتابخانۀ وزیری یزد»، علی بوذری با عنوان «شمایل امام حسین (ع) در تصاویر کتاب‌های چاپ سنگی دوره قاجار»، مسعود ناصری با عنوان «وجوه مشترک نگاره‌های چاپ‌سنگی با مجالس تعزیه» و عباس حسینی با عنوان «ذکر "مصیبت" در کتاب‌های مصوّر چاپ‌سنگی دوره قاجار» برپا می‌شود.

این نشست چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۵ تا ۱۸، در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی به همت کمیته فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی،  در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهشهر برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در مصاحبه‌ای با بیان اینکه هنر در برگزاری چنین مراسماتی می‌تواند نقش سازنده ایفا کند گفت: این نمایشگاه می‌تواند نقش موثری را در هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره ایفا کند.

وی گفت شهرستان بهشهر با دارا بودن هنرمندانی با سابقه و برجسته در همه مراحل و برگزاری مراسمات ملی مذهبی تاثیر گذار بود و همچنین این بار هم گوشه‌ای از فعالیت خود را در راستای همین هدف به نمایش گذاشت.

آهنگر افزود: آنچه که باعث شد تا کنگره آیت الله کوهستانی در سطح ملی به خوبی تمام بدرخشد ایفای نقش هنرمندان بود که توانستند آیت الله کوهستانی را به مردم و جوانان دهه هشتادی و نودی معرفی کنند.

وی گفت هنرمندان با ذوق سلیقه‌ای که در هنر ایجاد می‌کنند باعث می‌شوند تا بازدید کننده‌ها با آثار هنری بیش از پیش به وجود شخصیت‌ها و این بار شهدای روحانی استان به محوریت آیت الله هاشمی نژاد پی ببرند.

گفتنی است: این کنگره قرار است با محوریت روحانی و دانشمند فاضل آیت الله شهید «عبدالکریم هاشمی نژاد» در ۱۵ اردیبهشت ماه سالجاری به میزبانی شهرستان بهشهر در راستای دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران برگزار شود.

دیگر خبرها

  • سر ریز شدن بند سنگی ملاتی در آبیز
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است