Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - صد و سی و هفتمین نشست بین المجالس با شرکت هیات های پارلمانی 171 کشور از جمله هیات ایرانی به سرپرستی علی لاریجانی رییس مجلس و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در نشست اتحادیه بین المجالس بیش از 100 رییس پارلمان و حدود 70 معاون مجالس کشورهای مختلف همراه هیات های پارلمانی در این اجلاس شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقویت همکاری های پارلمانی در عرصه بین المللی، مبارزه با تروریسم، مقابله با چالش های امنیتی فراروی کشورها و نیز موضوعات اقتصادی و مالی، مباحث حقوق بشر و دمکراسی از دستورهای کار نشست پنج روزه بین المجالس است.
خانم والنتینا ماتویینکو رییس شورای فدراسیون روسیه (سنا) در آغاز مراسم گشایش گفت که حضور گسترده هیات های پارلمانی بیش از 150 کشور در نشست سن پترزبورگ، نشانه افزایش نقش پارلمان ها در سطح جهانی به عنوان مراجع اصلی دمکراسی است.
وی همچنین با اشاره به تاریخچه همکاری روسیه با اتحادیه بین المجالس گفت: مسکو به همکاری با مجمع بین المللی اتحادیه بین المجالس ارج می نهد.
سخنرانی و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه های پارلمانی و بین المللی و همچنین دیدار با روسای مجالس شرکت کننده در این اجلاس از برنامه های سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه است.
لاریجانی در چارچوب برنامه سفر به روسیه، روز جمعه نیز با روسای مجالس دوما و شورای فدراسیون این کشور با حضور سنایی دیدار و گفت وگو کرد.
حسین امیرعبداللهیان دستیار سیاست خارجی لاریجانی، کاظم جلالی، یوناتن بت کلیا، مصطفی کواکبیان، اسماعیلی، اسدالله عباسی، مهدی فرشادان، کوروش کرم‌پور و سیده فاطمه حسینی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای هیأت ایران هستند.
اتحادیه بین‌المجالس (Inter-Parliamentary Union) سازمانی بین‌المللی متشکل از پارلمان‌های 154 کشور و به اختصار IPU به مرکزیت ژنو سوییس که سال 1889 بنیاد گذاشته شده است، کمک به صلح و همکاری میان ملت ها با گفت گوی پارلمان‌ها را دنبال می کند.
این اتحادیه در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که روسا و نمایندگان شرکت کننده در نشست ها، تبادل نظر و قطعنامه تصویب می کنند.
بالاترین رکن این اتحادیه، مجمع عمومی است که دارای کمیته‌های دائم صلح و امنیت بین‌المللی، توسعه پایدار، مالی، دموکراسی و حقوق بشر است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند و در عین حال تلاش می‌کنند برای جلوگیری از رویارویی مستقیم بین جمهوری اسلامی و اسرائیل، از تمام کانال‌های دیپلماتیکی که با تهران دارند، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: آمریکا معافیت‌های تحریمی ایران را تمدید نکرد

ایران شنبه شب ۳۰۰ موشک و پهپاد را به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد که اولین حمله مستقیم این کشور به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. اقدام ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه صورت گرفت.

در گزارش این نشریه آمده است: موج دیپلماسی که دیروز در کنفرانس ویدئویی اضطراری رهبران گروه ۷ به اوج خود رسید، مقامات اروپایی در سه حوزه متمرکز به توافق رسیدند: محکومیت ایران و ابراز همبستگی با اسرائیل؛ تدوین برنامه‌هایی برای تحریم های احتمالی؛ و استفاده از هر اهرم فشاری که آن‌ها هنوز علیه تهران دارند تا تنش‌ها را کاهش دهند.

به گفته منابع آگاه، مقامات اتحادیه اروپا در روزهای اخیر "تماس‌های زیادی" با همتایان ایرانی داشته‌اند تا خصومت‌ها را کاهش دهند. این مذاکرات شامل گفتگوی بین جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران می‌شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است فردا یک نشست ویدئویی اضطراری داشته باشند که به بروکسل فرصتی برای ارزیابی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌دهد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که تحریم‌ها علیه "برنامه‌های پهپادی و موشکی" ایران در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش، این موضوع همچنین بستگی زیادی به واکنش اسرائیل دارد. کابینه جنگ این رژیم عصر دیروز برای بحث در مورد این موضوع تشکیل جلسه داد.

ایالات متحده در راس گروه ۷ در تلاش است تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کند اقدام نظامی انجام ندهد، چرا که واشنگتن نگران آن است که روند یک "جنگ گسترده‌تر" تسریع شود.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از نشست گروه ۷ گفت: همه طرف ها باید خویشتن داری کنند. ما به همه تلاش‌های خود برای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

وی افزود که این موضوع در نشست سران اتحادیه اروپا در این هفته مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227160 برچسب‌ها تحریم ایران

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ انتقاد شدید روسیه از استاندارد دوگانه کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود
  • نشست اضطراری شورای امنیت با حضور گوترش و نمایندگان تهران و تل آویو درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل آغاز شد
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • رضایی: نباید در برابر جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرد