Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@20:01:26 GMT

«عطسه‌ کردن» هم به جدول علل تصادفات اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۷۷۷۰

«عطسه‌ کردن» هم به جدول علل تصادفات اضافه شد

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، جان‌باختن شهروندان طی حوادث و سوانح رانندگی همواره یکی از معضلات بوده است؛ تا آنجا که مسئولان و مأموران پلیس راهور و همواره به آن توجه داشته و بیان داشته‌اند که حتی جان باختن یک نفر در جاده‌ها زیاد است.

بر اساس آمارهای موجود، آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی در سال 84 قریب 28 هزار نفر بود که این آمار در سال 95 به کمتر از 16 هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین همکاری شهروندان، ارتقاء فرهنگ ترافیک، تلاش پلیس راهور برای تسهیل در تردد و ایجاد ممنوعیت و محدودیت‌های مقطعی و همچنین استفاده از سامانه‌های پایش هوشمند تردد و همچنین سامانه ثبت تخلفات در این بین بی تأثیر نبوده است؛ با این حال هنوز حوادث جاده‌ای و سوانح ترافیکی مهم‌ترین عامل فوت هموطنان محسوب می‌شود.

در این بین کارشناسان مهم‌ترین عوامل بروز حوادث ترافیکی را عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق‌تقدم،‌ انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه، صحبت با تلفن همراه، خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت غیرمجاز و خوردن و آشامیدن عنوان کردند، اما نکته‌ای که در این بین حائز اهمیت بوده، این است که بر اساس آخرین یافته‌ها «عطسه کردن» نیز به این علل اضافه شد.

طبق آخرین یافته‌ها «عطسه کردن» می‌تواند به بروز حادثه رانندگی بینجامد؛ چراکه یکی از مهم‌ترین تصادفات شدید در سرعت‌های بالا، عطسه کردن بوده است؛ بطور مثال اگر با سرعت 96 کیلومتر در ساعت در حال حرکت باشید و عطسه کنید، مسافت 15.5 متر را با چشمان بسته حرکت خواهید کرد و معلوم است که با ندیدن این مقدار مسافت، قطعا حادثه‌ای رخ خواهد داد.

701

عطسه تصادف انحراف به چپ تخطی تلفن همراه سوانح رانندگی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند

 

به گزارش تابناک ، سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: با وجود اینکه تعداد کشته‌شدگان بر اثر تصادف در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته، اما باید تا جای ممکن میزان مرگ و میر را در سوانح کاهش داد.

وی با اعلام اینکه در نوروز امسال بیشتر تصادفات توسط مردم خوزستان رخ داده است گفت: در اسفند ماه سال گذشته تعداد وقوع تصادفات رشد پنج درصدی داشت.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: در ایام نوروز امسال میزان تصادفات در شهرستان‌های بهبهان، دزفول، ماهشهر، کارون و آبادان افزایشی بوده است.

رییس پلیس راهور خوزستان با اظهار اینکه میزان تصادفات خسارتی در شهرستان‌های استان افزایش یافته است، اظهار کرد: در بهبهان و ماهشهر تعداد مجروحان تصادفی در این مدت روند افزایشی داشته است.

وی با عنوان اینکه در ۲ شهرستان اهواز و خرمشهر شاهد کاهش تصادفات هستیم، اضافه کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها برای کنترل تصادفات باید همراه پلیس ورود کنند و برنامه‌های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

سرهنگ دولتشاهی بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو و تجاوز از سرعت مجاز عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش ۵۰ درصدی برخورد با متخلفان رانندگی اما باز میزان تصادفات افزایش یافته است.

رییس پلیس راهور خوزستان با ابراز ناراحتی از وضعیت آسفالت در اهواز تصریح کرد: یکی از عوامل تصادفات و وارد شدن خسارت به خودروهای شهروندان شرایط نامناسب آسفالت و چاله‌هایی است که در خیابان‌های این شهر وجود دارد.

سرهنگ دولتشاهی اظهارکرد: در زمان وقوع آبگرفتگی به دلیل نامشخص شدن چاله‌ها و یا دریچه‌های فاضلاب خودروهای زیادی به دلیل سقوط در این فضاها دچار آسیب‌های جدی می‌شوند

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • عمده تصادفات در ۵ استان/ ثبت ۴۶۹ میلیون تردد تا امروز
  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • اظهارات وزیر کشور درباره جرایم رانندگی: خیلی قدیمی است
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • ۴ گردشگر نوروزی قشم قربانی حوادث رانندگی شدند
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات نوروز
  • حوادث جاده‌ای تربت‌حیدریه در تعطیلات نوروز فوتی نداشت