Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@10:15:50 GMT

چگونه استخوان هاي بدنمان را قوي کنيم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۸۲۴۲

چگونه استخوان هاي بدنمان را قوي کنيم؟

خبرگزاري آريا - ويتامين D نقش مهمي در سلامت استخوان دارد. همچنين ويتامين ها و مواد معدني بسياري در رژيم غذايي به سلامت استخوان کمک مي کند.
به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، با افزايش سن نيز استفاده از يک رژيم غذايي متعادل و سرشار از مواد مغذي مورد نياز براي حفظ تراکم استخوان توصيه مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استخوان ها از شبکه پيچيده اي از پروتئين ها از جمله کلاژن و مواد معدني مانند کلسيم و فسفر تشکيل شده اند. ويتامين D نقش مهمي در سلامت استخوان دارد. همچنين ويتامين ها و مواد معدني بسياري در رژيم غذايي به سلامت استخوان کمک مي کند. با افزايش سن نيز استفاده از يک رژيم غذايي متعادل و سرشار از مواد مغذي مورد نياز براي حفظ تراکم استخوان توصيه مي شود.
مواد غذايي سرشار از مواد معدني اصلي
کلسيم، منيزيم و فسفر اصلي ترين مواد معدني مورد نياز براي حفظ قدرت و سلامت استخوان بوده به طوريکه لبنياتي مانند شير، ماست و پنير سرشار از اين مواد معدني است. همچنين مي توان کلسيم مورد نياز را از بروکلي، سبزيجات برگ سبز، توفو و لوبياي خشک شده به دست آورد. فسفر نيز در گوشت، مرغ، غذاهاي دريايي، آجيل، دانه ها، غلات، سيب زميني، ذرت و نخودفرنگي وجود دارد. منابع منيزيم نيز شامل عدس، توفو، بادام زميني، بادام، بادام هندي، غلات، گوشت گاو ، گوشت خوک و مرغ است.

منابع معدني ديگر
منابع معدني ديگري مانند روي، مس و سيليکون به ميزان کم براي رشد و استحکام استخوان و توليد کلاژن مورد نياز است. شما مي توانيد ماده معدني روي را از مواد غذايي مانند گوشت گاو، مرغ، غذاهاي دريايي، حلزون صدف دار، لوبيا، نخودفرنگي، آجيل، دانه ها و لبنيات به دست آوريد. مس نيز در حلزون صدف دار، غلات، آجيل، دانه ها، لوبيا، سيب زميني، سبزيجات برگ سبز و آلو سياه خشک شده يافت مي شود. همچنين مصرف بيشتري ازغلات و ريشه سبزيجات به افزايش دريافت سطح سيليکون کمک مي کند.
ويتامين D و ويتامين K موجود در مواد غذايي
استخوان براي تنظيم جذب کلسيم به ويتامين D و براي افزايش تشکيل پروتئين استخوان و اتصال يون هاي کلسيم به ويتامين K وابسته است. مصرف لبنيات، غذاهاي دريايي مانند سالمون، تن و ميگو، جگر و تخم مرغ به دريافت بيشتر ويتامين D کمک مي کند. از طرفي زمانيکه پوست بدن در معرض نور خورشيد قرار ميگيرد، بدن نيز مي تواند اين ويتامين حياتي را بسازد. همچنين منابع دريافتي ويتامين K شامل سبزيجات برگ سبز، برگ چغندر، کلم کيل، کلارد و اسفناج، کلم بروکسل، بروکلي، گل کلم، کلم، ماهي، گوشت و تخم مرغ است.
منابع ويتامين C و ويتامين B6
ويتامين C و ويتامين B6 با تشکيل کلاژن و تحريک فعاليت سلولي، به ترميم و تراکم استخوان کمک مي کند. مواد غذايي غني از ويتامين C شامل مرکبات، خربزه، توت فرنگي، تمشک، گوجه فرنگي، فلفل دلمه اي، گل کلم، بروکلي، کلم بروکسل و سيب زميني است. همچنين ويتامين B6 را مي توانيد از غذاهاي دريايي، مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک، تخم مرغ، لوبيا، نخودفرنگي، موز، آووکادو، هندوانه، سيب زميني و هويج دريافت کنيد.
منبع: نسخه
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خوراکی‌ها آبرسانی بدن را ۱۰ برابر می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از میوه‌هایی که دست کم گرفته می‌شود، سیب است. دانا کوهن، پزشک متخصص طب یکپارچه، می‌گوید: یک سیب و یک بطری آب از ۲ بطری آب آبرسانی بیشتری دارند.

اگر هوس یک میوه آشنا و متفاوت دارید، به جای آن هندوانه را امتحان کنید. این میوه بسیار آب‌رسان است و ۹۲ درصد آب دارد. به علاوه کالری کمی داشته و سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین A و C و همچنین پتاسیم است.

هنوز یکی از شناخته شده‌ترین آب‌رسان‌ها خیار است، زیرا دانه‌های آن در یک ماده ژل‌مانند بسته‌بندی با آب پوشانده شده است.

کوهن اشاره کرد که این شکل شبیه به شکل آب درون سلول‌های ماست.

اگر انتخاب بعدی شما لیمو است، یک قدم به آب‌رسانی بیشتر نزدیک شده‌اید. لیمو نه تنها از هیدراتاسیون حمایت می‌کند بلکه طبق گفته کلینیک کلیولند به هضم غذا نیز کمک می‌کند، باعث کاهش وزن می‌شود و مملو از مواد مغذی گیاهی، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. به ویژه حاوی پتاسیم، ویتامین C و منیزیم است.

می‌توانید مقداری نمک دریا را در آب لیموی خود بپاشید تا معجون خوشمزه‌ای داشته باشید. اگر تصمیم دارید لیمو را کنار بگذارید و مستقیما به سراغ نمک دریایی بروید، یک متخصص تغذیه ورزشی می‌گوید این ماده کلیدی می‌تواند به سلول‌های شما کمک کند تا آب را جذب کنند.

هنگامی که صحبت از هیدراتاسیون پایدار به میان می‌آید، یکی دیگر از موارد محبوب برای مخلوط کردن با آب دانه‌های چیاست. دانه‌های چیا مملو از ریزمغذی‌ها (به عنوان مثال روی، فسفر، آهن و...)، فیبر، پروتئین و آنتی‌اکسیدان‌هاست. آن‌ها التهاب را نیز کاهش می‌دهد و به تنظیم فشار خون کمک و از سلامت قلب و سلامت استخوان حمایت می‌کند.

نوشیدن آب یا آب آلوئه‌ورا گزینه دیگری برای افزایش هیدراتاسیون و دریافت ویتامین C است. اگر از طعم آن لذت نمی‌برید، یکی دیگر از آب‌رسان‌ها آب نارگیل است. بر اساس مطالعه منتشر شده سال ۲۰۱۷ در مجله بین‌المللی علوم و تحقیقات بهداشتی مخلوط آب با آب نارگیل به خصوص بعد از ورزش آب‌رسانی بیشتری می‌کند، زیرا حاوی منیزیم و پتاسیم بوده که الکترولیت است.

صرف‌رنظر از این باید توجه داشته باشید که چه برند‌هایی را برای هر دوی این نوشیدنی‌ها خریداری می‌کنید، زیرا گاهی اوقات مواد طعم‌دهنده یا قند به این آب‌های طعم‌دار اضافه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برای خرید آجیل و شیرینی عید این نکات را رعایت کنید
  • این ۸ ماده غذایی را خام بخورید
  • این ده خوراکی بهاره را حتما مصرف کنید
  • این ویتامین مانع ابتلا به پوکی استخوان می‌شود
  • اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی
  • اضافه وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/تولید سم افلاتوکسین با نگهداری آجیل در رطوبت
  • این خوراکی‌ها آبرسانی بدن را ۱۰ برابر می‌کند
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث درد استخوان می شود
  • این ۵ خوراکی سرشار از ویتامین E هستند
  • خواص و فایده‌های غذایی تفاله هویج