Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مانور مقابله با شرایط اضطرار ناشی از بروز حریق در پایانه های نفتی بدون اعلام قبلی و با هدف ارتقاء توان و آمادگی نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی و نیروهای عملیاتی پایانه نفتی بندرامام خمینی(ره) جهت مقابله با چهارکانون حریق، به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به سرمایه گذاری های بخش خصوصی در زمینه ی احداث پایانه های و مخازن نفتی به منظور تخلیه و بارگیری انواع فرآورده های سبک و سنگین نفتی در این مجتمع بندری، ارتقاء سطح ایمنی برای تداوم فعالیت های عملیاتی این نوع کالا بیش از پیش ضرورت پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرایلو تصریح کرد: این مانور غیرمترقبه در تداوم مانورهای ادواری با هدف ارتقاء توان و آمادگی نیروهای آتش نشانی و افزایش هماهنگی با نیروهای فعال در پایانه های نفتی برگزار شده و در جریان آن نقاط ضعف و آسیب پذیر حین بروز حوادث بررسی گردید.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت دو گروه نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی و نیروهای آتش نشانی بخش خصوصی فعال در پایانه نفتی، افزود: هر دو گروه از نیروهای شرکت کننده در مانور، ضمن ایفای نقش های محوله، انجام کارهای گروهی را به منظور کاهش دامنه ی حریق و به حداقل رساندن خسارت های احتمالی تمرین کردند.

معاون دریایی و بندری بندرامام خمینی (ره) ، انجام عملیات اطفاء حریق اولیه با استفاده از خاموش کننده های دستی، در سرویس قراردادن سیستم آتش نشانی و انجام عملیات با استفاده از فوم آتش نشانی، انجام عملیات COOLING بر روی مخازن نگهداری مواد نفتی در معرض خطر را از جمله اقداماتی برشمرد که توسط نیروهای عملیاتی فعال در پایانه نفتی تمرین شد.

وی با اشاره به انجام بررسی های اولیه و تبادل اطلاعات بین فرمانده آتش نشانی و فرمانده تیم واکنش در شرایط اضطرار پایانه نفتی، تشکیل و اعزام تیم امدادی به منظور خارج نمودن مصدومین از محل حادثه، اعزام تیم های اطفایی جهت انجام عملیات آتش نشانی در قسمت موتورخانه و اعزام تیم پشتیبان به منظور پوشش مناسب تیم آتش نشان را از اقدامات آنان برشمرده و در ادامه بیان داشت: خارج نمودن مصدومین از محل حادثه و تحویل آنان به نیروهای درمانگاه از جمله دیگر مراحل مهم در حین اجرای این مانور بود که همزمان برای کنترل و اطفای چهار کانون حریق صورت گرفت.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از وقوع یک آتش‌سوزی مرگبار در محله مجیدیه شمالی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ساعت 11:13 دقیقه امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان واقع در خیابان حسینی محله مجیدیه شمالی به سامانه 125 اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی گزارش داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، ماموران آتش‌نشانی خیلی زود راهی محل حادثه شدند و در آنجا مشاهده کردند، خانه‌‌ای که در طبقه سوم  یک ساختمان 4 طبقه قرار دارد دچار آتش‌سوزی شده است. آتش‌نشانان در نخستین گام با اجرای یک عملیات منسجم وارد آنجا شدند و  مهار را حریق کردند.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای به‌جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی متذکر شد: آتش‌نشانان پس از اینکه حریق را مهار کردند با جسد سوخته یک مرد میانسال 60 ساله مواجه شدند که با تایید عوامل اورژانس مرگ وی تایید شد.

ملکی خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات ایمن‌سازی آتش‌نشانان محل حادثه را تحویل ماموران نیروی انتظامی دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • برگزاری رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در تبریز
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز
  • مهار حریق یک دستگاه خودرو و دکه در زرند
  • مهار حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • اطفای حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان