Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عبدالکریم حسین زاده در واکنش به اظهارات رییس سازمان نظام مهندسی تهران مبنی بر اینکه 90 درصد ساختمان های ساخته شده در کشور توسط افراد فاقد صلاحیت فنی احداث می شود، گفت: متاسفانه نظارت مناسب و دقیقی بر فرآیند ساخت و ساز در کشور صورت نمی گیرد و در واقع سازمان نظام مهندسی تهران یا کشور نمی توانند با ارائه چنین آماری از انجام وظایف خود شانه خالی کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود مجری ذی صلاح و جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز از نیازهای اصلی بهبود وضعیت صنعت ساختمان است.

وی با تاکید بر ضرورت ورود تمامی دستگاه های متولی به موضوع ساخت و سازهای غیراستاندارد، گفت: باید سازمان نظام مهندسی، شهرداری ها و ادارات راه و شهرسازی با همکاری و هماهنگ نظارت دقیق تری بر روند ساخت و ساز داشته باشند که ساخت و سازها از ضریب استاندارد بالاتری برخوردار باشد.

حسین زاده با تایید بخش دیگری از اظهارات این مقام مسئول مبنی بر اینکه تجربه آواربرداری ساختمان های بلند را نداریم، گفت: آموزش شهروندان برای مواجهه با بحران های احتمالی امری بسیار ضروری بوده که مورد غفلت واقع شده این در حالی است که در صورت وقوع زلزله در کلانشهرهای کشور نه تنها با بی تجربگی در زمین آوار برداری مواجه هستیم بلکه مردم نیز آموزش های لازم را برای مواجهه با بحران ندیده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته آموزش های مدیریت بحران به تمامی افراد ارائه می شود اما متاسفانه در ایران چنین آموزش هایی مورد غفلت واقع شده است که نمونه آن را در حادثه پلاسکو به وضوح مشاهده کردیم.

انتهای پیام/ع

تاکید نماینده نقده و اشنویه بر ضرورت ورود دستگاههای متولی به موضوع ساخت و سازهای غیراستاندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ علی اکبر درویشی فرمانده انتظامی نوشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت گزارش مبنی بر فعالیت تعدادی از افراد جوان در قالب شرکت هرمی در منزلی در شهرستان نوشهر، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله پیگیری آن در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت و سقم خبر با هماهنگی مقام قضایی وارد منزل مورد نظر شده و در بازرسی از آن تعدادی مدارک و مستندات مربوط به شرکت‌های هرمی را کشف کردند.

سرهنگ درویشی بیان کرد: در این رابطه ۲۲ جوان که از اعضای باند شرکت هرمی بودند دستگیر شدند و به صراحت به فعالیت و عضویت غیر قانونی خود با سرمایه ۲ میلیاردی و همچنین عضوگیری و افزایش زیر شاخه در سیستم شرکت هرمی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و از آن جا با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ علی اکبر درویشی از شهروندان خواست: ضمن عدم توجه به درخواست‌های افراد در سایت‌های فضای مجازی در ارتباط با اشتغال زایی و سایر موارد، هرگونه فعالیت افراد سود جو را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ خبر بدهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر