Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در روزهاي پاياني عمليات نيروهاي عراقي، حدود 700 کيلومتر از مساحت آلوده در استان کرکوک از اشغال عناصر تروريستي داعش خارج شد و در نهايت حدود هزار تن از تروريست‌هاي داعش به سوي مناطق کردنشين متواري شدند.
به گزارش مشرق، عمليات نيروهاي ارتش، بسيج مردمي و پليس عراق پس از 23 روز درگيري هاي سنگين با گروه تروريستي داعش در مرکز اين کشور به پايان رسيد و در نهايت شمال استان صلاح الدين ( حومه شرقي شهر الشرقاط) و مناطق آلوده استان کرکوک به طور کامل پاکسازي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مرحله نخست اين عمليات که از سي ام شهريورماه تا 4 مهرماه سال جاري ادامه پيدا کرد، نيروهاي عراقي توانستند مساحتي حدود هزار و 300 کيلومتر مربع را در شمال استان صلاح الدين ( حومه شرقي شهر الشرقاط) از اشغال عناصر تروريستي داعش خارج کنند و به کنترل خود درآورند.
در مرحله دوم، عمليات نيروهاي عراقي براي پاکسازي مناطق تحت اشغال گروه تروريستي داعش در استان کرکوک 17 روز ادامه يافت و در مجموع 5 هزار و 400 کيلومتر مربع از مساحت آلوده از لوث وجود تروريست هاي داعش پاکسازي شد.
در جريان مرحله دوم عمليات نيروهاي عراقي، شهر الحويجه، بزرگترين پايگاه گروه تروريستي داعش در مرکز عراق پاکسازي شد؛ « رشته کوه هاي « حمرين و مکحول» و مناطق مهمي از جمله « الرياض،الرشاد، العباسي، الزاب، القدس، المهوز، کاظميه، الحلاوه و البسل» در اين عمليات از اشغال تروريست هاي داعش خارج شدند.

نيروهاي عراقي در جريان سه هفته عمليات سنگين خود موفق شدند 528 تن از تروريست هاي داعش را در جريان درگيري ها به هلاکت برسانند و 15 تن ديگر را در محور هاي مختلف دستگير کنند. عمليات جست وجوي منطقه به منطقه نيروهاي عراقي براي کشف هسته هاي خاموش داعش هم در تمامي مناطق رو به اتمام است.
تروريست هاي داعش در اين عمليات خسارت هاي زيادي را متحمل شدند؛ انهدام 98 خودروي انتحاري تروريست ها فقط بخشي از ضربات سنگين وارد شده به تروريست ها به شمار مي آيد. در جريان 23 روز عمليات، 58 پايگاه و اتاق عمليات گروه تروريستي داعش هم منهدم شد.
در روزهاي پاياني عمليات نيروهاي عراقي، حدود 700 کيلومتر از مساحت آلوده در استان کرکوک از اشغال عناصر تروريستي داعش خارج شد و در نهايت حدود هزار تن از تروريست هاي داعش به سوي مناطق کردنشين متواري شدند و خود را به نيروهاي پيشمرگه تسليم کردند.
در حال حاضر، نيروهاي عراقي خود را براي پاکسازي معدود مناطق آلوده در غرب و شمال غرب استان صلاح الدين آماده مي کنند تا آخرين اميدهاي تروريست هاي داعش براي اشغال مجدد شهر الشرقاط و قطع مسير ارتباطي « بغداد - موصل» از بين برود.
به گزارش مشرق، مرحله نهايي عمليات نيروهاي عراقي براي نابودي کامل گروه تروريستي داعش، پاکسازي مناطق آلوده در استان الانبار و نينوا به شمار مي آيد؛ آزادسازي مناطق مرزي مشترک با سوريه و گذرگاه مرزي « القائم» يکي از سخت ترين نبردها در اين محور است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!

بازدید 11 تروریست الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» از سرکردگان گروهک تروریستی «انصار الفرقان» فعال در حوزه استان سیستان و بلوچستان برای کاسبی پول دست به ترور فرزندان ملت و ترور می‌زد. حالا ویدیویی از اعترافات همدست گرگین و عضو بازداشت‌شده گروهک انصارالفرقان منتشر شده که می‌گوید برای تمام کشتارها فقط یازده میلیون تومان پول گرفت. اظهارات تکان دهنده این تروریست که خیلی ریلکس درباره جنایات صحبت می‌کند را می‌‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو