Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@02:06:48 GMT

این سبزی مانند بوتاکس پوست را زیبا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۵۰۶۸۹

این سبزی مانند بوتاکس پوست را زیبا می‌کند

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ اسفناج یکی از موادغذاییِ بسیار سالم است، طبق بررسی‌های صورت‌گرفته بیش از ۱۰ آنتی‌اکسیدان فلاونوئید در این سبزی وجود دارد و این آنتی‌اکسیدان‌ها تنها یکی از چند ماده‌ آلی و معدنی موجود در اسفناج هستند.

در زیر خواص اسفناج برای سلامت بدن ذکر شده است.

اشعه‌ فرابنفش ممکن است در تماس با پوست فرد عامل ابتلا به سرطان پوستشود یا به ظاهر پوست آسیب برساند، ویتامین C و A موجود در اسفناج، آسیب ناشی از اشعه‌ فرابنفش را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مصرف مواد غذایی‌ حاوی آنتی‌اکسیدان، مانند اسفناج را در رژیم غذایی روزانه‌ خود قرار دهید، سرعت تولید سلول‌های پوستی را افزایش پیدا می کند و تولید کلاژن را در پوست تحریک می‌کنید، کلاژن یکی از مواد سازنده‌ پوست است که در بهبود کشسانی و زیبایی پوست نقش دارد.

این سبزی در حفظ سلامت پوست نقش ویژه ای دارد، اشعه‌ فرابنفش ممکن است در تماس با پوست فرد منجر به سرطان پوست شود یا ظاهر پوست را خراب کند. ویتامین C و A موجود در اسفناج، آسیب ناشی از اشعه‌ فرابنفش را ترمیم می‌کنند. اگر مصرف مواد غذایی‌ حاوی آنتی‌اکسیدان، مانند اسفناج را در برنامه‌ غذایی روزانه‌ خود قرار دهید، سرعت تولید سلول‌های پوستی را بالا می‌برید و تولید کلاژن را در پوست تحریک می‌کنید. کلاژن یکی از مواد سازنده‌ پوست است که در بهبود کشسانی و زیبایی پوست نقش دارد.

فیتونوترینت‌های موجود در اسفناج به سم‌زدایی بدن کمک می‌کنند و با جلوگیری از رشد انبوه فلورهای میکروسکوپی روده، کارکرد کبد را بهبود می‌بخشند. همچنین بین کاهش التهاب لوله‌ گوارش و مصرف فلاونوئید و کارتنوئیدهای درون اسفناج رابطه مستقیم وجود دارد. هرچه التهاب لوله‌ گوارش کمتر شود، لایه‌ داخلی آسیب‌پذیر آن و معده نیز سالم‌تر می‌مانند و احتمال پیشرفت سندرم روده‌ نشت‌کننده و ناراحتی‌های گوارشی دیگر کاهش می‌یابد.همچنین اسفناج غنی از فیبر است.

اسفناج در پیشگیری از دیابت بسیار موثر است، این سبزی حاوی استروئیدهای مفیدی به‌نام فیتواکسایتروئید است. بررسی‌ها نشان داده‌اند این استروئید، متابولیسم گلوکز یا همان شکر خودمان را افزایش می‌دهد و به‌این‌ترتیب سطح قندخون پایدار می‌ماند و بالا نمی‌رود. این خاصیت برای بیماری دیابت پنهان، دیابت و نیز سندرم‌های دیگری که در متابولیسم سلولی اختلال به‌وجود می‌آورند، به‌شدت به‌کار می‌آید، زیرا این استروئید مولفه‌هایی را که ذخیره‌ چربی را برای هورمون انسولین به سطح بحرانی می‌رسانند، به پایین‌ترین سطح ممکن کاهش می‌دهند.

پژوهش‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهند اسفناج نه تنها غنی از منیزیم است، بلکه پس از پخته‌شدن نیز منیزیم آن از بین نمی‌رود. منیزیم یکی از مواد معدنی مهم در بدن به‌شمار می‌رود و در کارکرد سالم سلول‌ها و بیش از ۳۰۰ عملکرد مختلف بدن نقش دارد. متاسفانه بیشترِ افراد بزرگ‌سال در کشورهای پیشرفته با کمبود منیزیم مواجهند، ولی خود از آن باخبر نیستند.منیزیم در تنظیم کلسیم، پتاسیم و سدیم بدن نقش مهمی برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع قوی رم: میلان آچمز شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رم و میلان در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا در ورزشگاه المپیکو مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند. شاگردان دنیله ده‌روسی بازی رفت را با گل جانلوکا مانچینی در سن‌سیرو با پیروزی پشت سر گذاشتند و با دستی پر راهی بازی برگشت شدند.

با اینکه استفانو پیولی در نشست خبری خاطرنشان کرده بود که کلید کامبک خط دفاعی قوی است، اما بازی امشب هم با برتری رم آغاز شد.

در دقیقه ۱۲ لورنزو پلگرینی در پشت محوطه جریمه شوتی فنی و زیبا را راهی دروازه کرد اما توپ به تیر عمودی سمت راست برخورد کرد و برگشت. در همین حین مانچینی از غفلت مدافعان استفاده کرد و توپ را به راحتی به تور دروازه چسباند.

ویدئو: 330371

در حالی‌که میلان در شوک گل مانچینی فرو رفته بود، میزبان از این فرصت استفاده کرد و ۱۰ دقیقه بعد از گل اول، اختلاف را بیشتر کرد.

روی ضدحمله‌ای، لوکاکو توپ را به روی دروازه ارسال کرد اما مدافع میلان آن را برگشت زد، توپ برگشتی اما در سمت راست محوطه جریمه به دیبالا رسید و او با ضربه‌ای زیبا و فوق‌العاده گل دوم را به ثمر رساند.

ویدئو: 330372

حالا شاگردان ده‌روسی با برتری ۳-۰ در مجموع در موقعیتی فوق‌العاده برای صعود به نیمه‌نهایی قرار گرفته‌اند و در سمت دیگر میلان کار بسیار سختی برای جبران نتیجه دارد.

دیگر خبرها

  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • شروع قوی رم: میلان آچمز شد! (عکس)
  • تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم
  • تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • قیمت حبوبات در میادین تره بار
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • نقاشی زیبا از هادی چوپان در یک باشگاه ورزشی