Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آذر منصوری» فعال سیاسی اصلاح طلب درباره سخنرانی شب گذشته «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: سخنان شب گذشته ترامپ در کنار همه ایراداتی که به لحاظ تاریخی و جغرافیایی داشت، ناشی از ضعف و درماندگی او در مواجهه با جایگاه ایران در جامعه بین المللی بود. مهم ترین اتفاق برجام، خروج پرونده ایران از فصل هفتم شورای امنیت و رسیدن به توافقی بود که نه تنها بهترین توافق برای ایران بلکه اجماع بی سابقه ای را هم به نفع جمهوری اسلامی ایران شکل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من، عصبانیت تندروهای امریکا نیز به همین دلیل است. هدف رییس جمهوری آمریکا در قبال ایران روشن است به همین دلیل از «خلیج عربی» به جای «خلیج فارس» استفاده کرد.

منصوری درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: آنها می دانند برهم زدن توافق چه هزینه ای برای دولت امریکا به دنبال دارد و فعلا توپ در زمین کنگره امریکاست. در چنین شرایطی بیش از هر زمان کشور نیاز به وحدت و انسجام در راستای حمایت از برجام و استفاده بیشتر از آن برای حل مشکلات داخلی و منطقه ای دارد.

او درباره همصدایی برخی تندرو ها داخلی با دشمنان برجام گفت: تقریبا همه جریانات سیاسی یکصدا از این دیپلماسی حمایت می کنند و اجماعی ملی حول برجام در کشور شکل گرفته است. اما برخی تندروهای داخلی همچنان به دلیل زاویه ای که با دولت دارند حاضرند چشم خود را بر این واقعیت ببندند و هم نوا با تندروهای خارجی این توافق را ضعیف جلوه دهند. تندروهای داخلی بدون توجه به منافع ملی از هر حرکتی که به تضعیف برجام بی انجامد، استقبال می کنند. هر چند سخنان شب گذشته ترامپ و واکنش های بین المللی به آن به اذعان همه ناظران داخلی و خارجی نشان از قوت برجام بود نه ضعف.

منصوری تصریح کرد: سخنان شب گذشته ترامپ اگر هیاهویی به دنبال داشت به دلیل حساسیت افکار عمومی نسبت به برجام بود. این سخنان هیچ نقطه قوتی برای دولت امریکا و جمهوری خواهان به دنبال نداشت بلکه به اعتراف نمایندگان دموکرات، این کشور را در انزوا و تنگناهای بیشتر قرار خواهد داد. این سخنان فقط توهین و تهدید دولت و ملت ایران نبود بلکه این قاطبه مردم امریکا هستند که با سخنان شب گذشته رئیس جمهوری خود شرمنده شدند.

او ادامه داد: به طور قطع ادامه این رویکردها و سیاست‌ها حقانیت ایران و انزوای امریکا را به دنبال خواهد داشت. ادامه حضور ترامپ در قدرت برای دور بعد بستگی به اقدامات او در صحنه بین المللی و داخلی امریکا دارد هر چند رییس جمهوری آمریکا در هر دو زمینه تاکنون ناموفق بوده است.

منصوری در پایان با اشاره به ناتوانی ترامپ در تحقق وعده های انتخاباتی خود گفت: رییس جمهوری ایالات متحده در دوران رقابت های انتخاباتی، شعارهایی برای حل مشکلات داخلی امریکا داد که به نظر می آید از اجرای آن ناتوان است و این هیاهوی او در برابر برجام تاحد زیادی برای سرپوش گذاشتن بر همین ناتوانی ها و انحراف افکار عمومی امریکاست.

خبرنگار: خاطره کریمیان

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور

 سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴  با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار قم افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

آقامیری تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. 

استاندار قم با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

استاندار قم بیان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی