Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ابراهیمی نماینده شازند و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص بازارهای مورد نیاز کشاورزان اظهار کرد: کشاورزی در ایران قبل از هر چیز نیاز به بازار مطمئن مصرف محصولات کشاورزی دارد چراکه در صورت عدم درآمد این فعالیت توجیهی نخواهد داشت.

وی در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های درآمد بخش کشاورزی صادرات محصولات کشاورزی است که نیاز به یک رابطه دیپلماتیک سیاسی مؤثر و دارای ثبات دارد و در صورت اقدامات پیش‌بینی نشده و عدم وجود اطمینان از امکان حضور مستمر در بازارهای جهانی؛ صادرات محصولات کشاورزی با وجود رقبای جدی با چالش مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شازند با اشاره به ضررهای جبران ناپذیر بسته شدن مرزها برای صادرات محصولات تاکید کرد: نتیجه این کار ضررهای جبران ناپذیری برای کشاورزان عزیز خواهد داشت لذا انتظار می‌رود در صورت بسته شدن مرزهای کردستان به روی عراق به هر دلیلی می‌بایست راه جایگزین برای ارسال این محصولات پیش‌بینی شود چراکه عمده محصولات کشاورزی قابلیت نگهداری و عودت به انبار را ندارند.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: به هرحال در صورت ارسال گزارش کاملی از این موضوع، مجلس شورای اسلامی نیز می‌بایست بررسی و تصمیم مقتضی را اتخاذ کند و این امر نیازمند بررسی دقیق و همه جانبه است که باید در کمیسیون کشاورزی به آن پرداخته شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی به کشاورزان و دامداران سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ایرج مصطفوی گفت: تا اوایل صبح یکشنبه بیست و ششم فروردین دمای هوا بین یک تا سه درجه کاهش می یابد و احتمال دارد این کاهش دما سبب سرمازدگی محصولات کشاورزی و دامداری شود .

مصطفوی از فعالان بخش کشاورزی و دامداری استان سمنان خواست این نکات را رعایت کنند:
برداشت محصولات زراعی و باغی و انتقال آنها به فضا‌های سرپوشیده
آماده سازی سامانه‌ها و روش‌های مقابله با تگرگ در مناطق مستعد
مهار سیستم‌های آبیاری بارانی
آبیاری نکردن باغ‌ها و کنترل استحکام سطوح پوششی سازه‌ها
پاکسازی مسیر‌های انتقال آب به مزارع و باغ‌ها برای جلوگیری از سیلابی شدن اراضی
خودداری از عملیات محلول پاشی و سمپاشی با توجه به پیش بینی بارندگی و وزش باد شدید
خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌های فصلی به دلیل خطرات صاعقه و سیلاب
خودداری از فعالیت کشاورزی در عرصه‌های باز به دلیل بارندگی و خطرات رعد و برق

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • توصیه‌ فرماندار جیرفت به کشاورزان و عشایر در پی وقوع سیلاب احتمالی
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • صادرات 288 هزار تن محصولات کشاورزی از شلمچه
  • هشدار زرد هواشناسی به کشاورزان و دامداران سمنان