Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا-رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: متاسفانه این استان باتمام تلاشهای بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی درچند سال گذشته به دلیل پاره ای از بروکراسی ها، در جذب سرمایه گذار خارجی نسبت به سایر استان های دیگر موفق عمل نکرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی قم، ابوالفضل خاکی درجلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، افزود: به طور مثال می توان به بهره گیری ازظرفیت های پیمان خواهرخواهندگی با استان «گانسو چین» درخصوص جذب سرمایه گذار در راستای توسعه طرح های عمرانی اشاره کرد که موفق عمل نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درادامه با گلایه از حضور نیافتن بخش خصوصی درجلسات مرتبط با طرح فرودگاه قم درزمینه جذب سرمایه گذار و بهره مندی از توان بخش خصوصی برای راه اندازی و تکمیل این طرح، تشکیل کمیته ای در استانداری با همکاری بخش خصوصی را ضروری دانست.
ساخت فرودگاه بین المللی قم در سال 1390 با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
وی درادامه گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، در ادامه سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ایجاد شده و اساس آن تبادل نظر بر مبنای بررسی، رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم موثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی مناسب به مراجع ذیربط است، ولی متاسفانه بخش خصوصی بهره کافی از این قانون نبرده است.
وی با بیان این که انتظار بخش خصوصی از پیگیری و اجرایی شدن قانون بهبود فضای کسب و کار در سهم استانی، رونق اقتصادی است، تاکید کرد: نتیجه اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار فقر زدایی از سیمای استان و اشتغال زایی است و اکنون نیز بخش خصوصی امیدوار است با کمک استاندار و مدیران دستگاه های دولتی در خصوص اشتغالزایی در استان مثمر ثمر باشد.
وی همچنین در خصوص نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده، بیان کرد: ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی دریافت می شود، ولی اکنون تولیدکنندگان از ابتدای تولید برای تهیه مواد اولیه ارزش افزوده پرداخت می کنند که نتیجه آن افزایش قیمت تمام شده کالا برای تولیدکنندگان و عدم توان رقابت تولید داخلی با رقیبان خارجی است.
ابوالفضل فرهانی رئیس خانه صنعت استان قم نیز در این نشست با بیان این که اکثر شرکت ها در شرایط رکود و زیان ده هستند و قادر به دریافت تسهیلات نمی باشند، حسابرسی رسمی تا سقف 30 میلیارد ریال را برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی پیشنهاد داد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم نیز در این نشست با اشاره به مبحث طبقه بندی مشاغل، تاکید کرد: طبقه بندی مشاغل باعث افزایش حقوق و بالارفتن هزینه نهایی تولید شده است.
حسن آقاجانی افزود: در خصوص مسائل مربوط به ارزش افزوده جلسات زیادی با مرکز تحقیقات مجلس داشته ایم ولی در صحن علنی مجلس این رویه با ورود وزیر اقتصاد تغییر کرد.
شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی فرصتی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت به خصوص دولت با بخش خصوصی است که از یک سو بتواند نسبت به رفع موانع کسب و کار و تسهیل فعالیت اقتصادی اقدام نمایند و از سوی دیگر به منطقی کردن اندازه دولت و توسعه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور بیانجامد.
نحوه بررسی حسابرسی های مالی توسط سازمان تامین اجتماعی، برگزاری جلسه شورای گفت و گو به صورت ماهیانه و تاکید بر همدلی و همسویی بین بخش خصوصی و دولتی از سایر مباحث مطرح شده در شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی قم بود.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۸ روستای بخش بابلکنار در صنعت نوغانداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، عیسی نصرالهی بخشدار بخش بابلکنار بابل گفت: ۲۸ روستا از ۴۲ روستای بخش بابلکنار در صنعت نوغانداری فعالیت دارند که بیشتر شامل روستا‌های بالادست منطقه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۲ دوره آموزشی در سطح بخش بابلکنار افزود: به منظور رونق و بهبود کیفیت تولید پیله ابریشم جهاد کشاورزی در حوزه قلمه زنی نهال توت، کلیات پرورش نوغان و نخ ریسی پیله‌ها با ما در برگزاری کلاس آموزشی همکاری داشتند.

نصرالهی از حمایت مالی ۱۰۵ پروژه احداث و تجهیز تلنبار نوغانداری و کارگاه تولید نخ ابریشم خانگی با جذب اعتبار بیش از ۶۷ هزار میلیون ریال با همکاری صندوق کارآفرینی امید، بنیاد برکت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی چند سال اخیر در این حوزه خبر داد.

بخشدار بخش بابلکنار بابل از توزیع ۷۰۰ جعبه بین پرورش دهندگان منطقه بابلکنار در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: ۲۰ تن پیله در این طرح جمع آوری شد.

نصرالهی یکی از مشکلات تولیدکنندگان را عدم توزیع نهال به موقع برای کاشت برشمرد و گفت: توزیع نهال بی کیفیت و بی‌هنگام سبب خشک شدن این نهال‌ها شده و یا بازدهی لازم را ندارد.

بخشدار بابلکنار با اشاره به اینکه درصدد رایزنی برای جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه جهت اجرای مراحل خشک کردن پیله و نخ ریسی هستیم، گفت: برای این مهم قول مساعد برای همکاری جهت مهیا کردن سوله سه هزار متری مناسب برای این امر هم داده شد.

وی افزود: سرمایه گذار عنوان کرده برای احداث چنین کارخانه‌ای نیازمند ۱۰۰ تن پیله در سال است که با این امر نیز موافقت شد، زیرا این ظرفیت وجود دارد از بخش لفور، بابلکنار و بندپی شرق وغرب این میزان را فراهم کنیم منتهی سرمایه گذار به دنبال تضمین بانکی برای تحقق این امر است که در حال حاضر مذاکرات ما به بن‌بست خورده است.

نصرالهی گفت: این سرمایه گذار که خود در صنعت فرش فعالیت داشته و از فرزندان این منطقه است عنوان کرده که آمادگی دارد در صورت قبول تضمین بانکی چندین میلیارد تومان هزینه کرده و کارخانه را به دستگاه خشک کن و نخ ریسی بدون درخواست ریالی از دولت تجهیز کند منتهی این اقدام وی به تدریج و در چند مرحله انجام می‌شود.

وی افزود: اگر این صنایع تبدیلی در همین استان و این منطقه فعال شود؛ می‌تواند از کل مازندران و گیلان و گلستان آورده داشته و پرورش دهندگان دیگر مجبور نمی‌شوند پیله را با قیمت کمتر به‌واسطه‌ها بفروشند.

بخشدار بابلکنار نبود برگ و درخت توت را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و گفت: منابع طبیعی از کاشت درخت توت ممانعت می‌کند و بالادستی‌ها برای پرورش نوغانداری و افزایش تولید به برگ توت نیاز دارند امیدواریم در مناطقی که امکان کاشت نهال توت است در قالب نهالستان توت اقدام شود.

دیگر خبرها

  • حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟
  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • خصوصی‌ها در تور خصولتی‌ها
  • فعالیت ۲۸ روستای بخش بابلکنار در صنعت نوغانداری
  • جذب بیشتر سرمایه گذار خارجی در نفت با امتیازات متنوع
  • ضرورت ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صنعت نوغانداری بابل
  • امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • امضا قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • گشت و گذار گردشگران خارجی در افغانستان