Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: یک شغال که به دلیل برخورد با خودروی عبوری در خوروبیابانک، مجروح شده بود پس از جراحی، تیمار و درمان در محل طبیعی زندگی خود رهاسازی شد.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد یک شغال در خوروبیابانک با خودروهای عبوری و تحویل آن به اداره محیط زیست شهرستان توسط دوست‌داران محیط زیست اظهار داشت: این شغال از ناحیه کتف و قفسه سینه دچار جراحت و شکستگی شده بود و بر این اساس توسط شبکه دامپزشکی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محیط بانان اداره کل محیط زیست شهرستان خوروبیابانک پس از تیمار و درمان، این شغال را در محل زندگی طبیعی خود رهاسازی کردند.

عدم احتیاط کافی رانندگان، عامل مجروحیت و یا مرگ حیات وحش

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان تاکید کرد: به طور معمول حیات وحش در فصل‌های مختلف سال به دلایل مختلف مانند خروج از زیستگاه برای یافتن غذا یا قطع شدن محل زندگی طبیعت خود توسط جاده‌ها، مورد اصابت خودروهای عبوری قرار می‌گیرند و مجروح یا کشته می‌شوند.

وی ادامه داد: لازم است رانندگان در محل‌هایی که امکان عبور حیات وحش وجود دارد به تابلوهای راهنما دقت کافی داشته و با احتیاط بیشتر و سرعت کم از این جاده‌ها عبور کنند.

دستگیری متخلفان شکار و صید پرندگان در شهرستان بویین میاندشت

جمشیدیان با اشاره به دستگیری متخلفان شکار و صید پرندگان در شهرستان بویین میاندشت و ارسال پرونده آنها به دادگاه در هفته گذشته بیان داشت: این افراد اقدام به شکار هفت کبک و یک کبوتر چاهی کردند و از آنها علاوه بر لاشه این پرندگان یک قبضه سلاح شکاری تک لول ساچمه زنی و چهار عدد فشنگ کشف و ضبط شد.

گفتنی است عدم تحصیل پروانه، شکار و اقدام به شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق ماده ، ۱۰، ۱۱ و ۱۵ قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت

 علی سالاروند مدیرکل به همراه محسن امیری رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش حفاظت محیط زیست استان در سفر یک روزه به شهرستان بروجرد، پیگیری‌های لازم را برای انتخاب محلی مناسب برای ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی (موزه حیات‌وحش) انجام دادند و با توجه به الزامات و شرایط مربوطه، جانمایی محل ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در ورودی باغ پرندگان فدک شهرستان بروجرد که یکی از پر بازدیدترین مکان‌های گردشگری این شهرستان می‌باشد، صورت پذیرفت و طبق قول شهردار پرتلاش بروجرد، بهره‌برداری این محل برای استفاده عموم، ظرف دو الی سه ماه آینده انجام خواهد شد.

سالاروند در این خصوص اظهار داشت؛ موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی که از جمله مکان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و نمایشگاهی هستند که می‌توانند در شناساندن هر چه بیشتر زیست بوم‌ها و تنوع زیستی سرزمین‌ها و معرفی گونه‌های گیاهی و جانوری بومی هر منطقه نقش مهمی ایفا کنند و موزه‌ها نقش مهمی در آموزش و ارتقاء فرهنگ حفاظت و حراست از مواهب زیستی خدادادی در هر سرزمین را دارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با موفق برشمردن ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در محل قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد که صرفا در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ با بیش از ۲۵ هزار گردشگر توانسته است آمار بی نظیری از استقبال مردم را نشان دهد گفت؛ با جانمایی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد در محل باغ فدک می‌توان شاهد استقبال بی‌نظیر عموم از این ظرفیت مهم بود.

سالاروند در پایان ضمن بازدید از باغ پرندگان فدک بروجرد، نکات زیست محیطی لازم را در خصوص لزوم ایجاد شرایط زیستی مناسب برای گونه‌های موجود در این باغ به مسئولین مجموعه یادآور شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • تیمار و رهاسازی چهار گونه جانوری در طبیعت میاندشت جاجرم