Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@14:40:43 GMT

فصلی نو در حوزه جوانان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۵۴۳۸۲

فصلی نو در حوزه جوانان

ستاد ملی ساماندهی امور جوانان براساس مصوبه هیئت محترم وزیران در جلسه ۲۳/ ۱۲/ ۱۳۸۳ بنا به پیشنهاد سازمان ملی جوانان و به استناد ماده ۱۱۲ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با عضویت نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های متولی در امور جوانان تشکیل شد. از بدو تشکیل ستاد تا پایان سال گذشته (95) ،۶۶ جلسه ستاد ملی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در ذیل شورای عالی جوانان، مرجع مهم برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیم‌سازی در حوزه جوانان در سطح کشور است. معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان نیز که نقش سازمان ملی جوانان سابق را عهده‌دار است، فعالیت‌های فرابخشی و فرادستگاهی مدیریت حوزه جوانان را از طریق این مرجع انجام می‌دهد. این ستاد به منظور اجرای برنامه جامع ساماندهی امور جوانان با عضویت نمایندگان تام‌الاختیار در سطح معاونین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط در حوزه جوانان تشکیل شده است.

در این ستاد، برنامه‌های حوزه جوانان بررسی و تصویب می شود و در صورت ضرورت برای ابلاغ فرابخشی به صورت پیشنهاد جهت تصویب نهایی در شورای عالی جوانان ارائه می‌شود. در واقع تقسیم‌ کار ملی حوزه جوانان نیز در این ستاد انجام می‌شود و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان مرجع تصمیم‌سازی برای شورای عالی جوانان است.

این ستاد در طول حیات خود فراز و فرودهای متعددی را تجربه کرده است. از تشکیل جلسات در بالاترین سطح تا تشکیل جلسات در پایین ترین سطح کارشناسی، از تعطیلی یکساله تا سایر کاستی ها اما اکنون که با عنایت حضرت حق در عرصه خدمت به جوانان عزیر مسئولیت دبیری ستاد ملی ساماندهی امور جوانان را بر عهده گرفته ام برآنم تا با همراهی جوانان و بهره گیری از استعدادهای جوان، فصلی نو در حیات این ستاد رقم بزنم؛ فصلی از جنس تحول و امید.

رویکرد جدید ستاد ملی ساماندهی امور جوانان بر مبنای اصول زیر استوار خواهد بود:

=تشکیل جلسات ستاد با حضور معاونین وزرا

=تشکیل جلسات ستاد با حضور نمایندگان سمن های جوانان

=تشکیل منظم جلسات ستاد

=رویکرد همکاری و هم افزایی بین تمامی دستگاه ها به منظور تسریع در رسیدگی به مشکلات جوانان

=ارتقای نقش و جایگاه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به عنوان ستادی هوشمند و مقتدر در حوزه های مرتبط با امور جوانان

=هم افزایی فعالیت دستگاه های عضو ستاد ملی در مدیریت راهبردی ساماندهی امور جوانان

=شناسایی و ارتقای ظرفیت دستگاه های اجرایی کشور در ساماندهی امور جوانان

=برنامه ریزی منسجم برای افزایش تعامل با نمایندگان تام الاختیار دستگاه ها در ستاد ملی به منظور اجرای هماهنگ و یکپارچه برنامه های ساماندهی امور جوانان

=نظارت بر عملکرد ستادهای ساماندهی امور جوانان استان ها

=پیگیری اجرای مصوبات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان=بهره مندی از تمامی ظرفیت های وزارتخانه در تحقق اهداف پیش بینی شده برای ستاد

بی‌شک احیای حوزه جوانان با تقویت و ارتقای جایگاه ستاد ملی ساماندهی جوانان امکان پذیر خواهد بود .

- معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان-

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق

رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با همکاری همه دستگاههای مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالاهای وارداتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه صبح سه‌شنبه ۲۸ فروردین ستاد اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی ارایه کرد.

وی همچنین ابعاد مختلف این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بسترهای قانونی برای دور زدن قانون، مسیرهای قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس‌جمهور پس از استماع گزارش و همچنین نقطه نظرات اعضای ستاد اقتصادی دولت، با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است، بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بسترهای قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

رئیس جمهور همچنین در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالاهای وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

کد خبر 745211

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • لزوم ساماندهی بازار پوشاک/ حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه خوزستان/ اتصال عمده دستگاه‌های احراز هویت به بانک اثرانگشت
  • دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند
  • صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی/آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در هرمزگان
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی در هرمزگان صادر شد