Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: جایگاه و منزلت جمهوری اسلامی باید در مراسم بزرگ اربعین حسینی رعایت شود و این امر با رعایت نظم، انضباط، ادب، احترام و پذیرائی مناسب از زائران دست یافتنی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی افزود: حضور ایرانی ها در مراسم اربعین حسینی پررنگ است و باید شان زائران رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خوشبختانه نشست های ستاد هماهنگی اربعین حسینی در استان به طور مرتب برگزار می شود و هماهنگی و آمادگی کاملی برای اعزام زائران اربعین فراهم شده است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود مراسم بزرگ اربعین حسینی در سال جاری بهتر از سال های گذشته برگزار شود.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه اهمیت گردهمایی بزرگ اربعین حسینی به مردمی بودن آن است، عنوان کرد: شکوه و عظمت اربعین حسینی نیز در حضور پرشور مردم است و مسئولان و نیروهای امنیتی نیز تنها وظیفه تامین امنیت و سازماندهی امور را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اقدامات خوب استان کرمان در اجرای دستورالعمل های مربوطه، گفت: د رسال گذشته پذیرائی خوبی مردم کرمان در قالب موکب ها انجام شده و استان کرمان در این زمینه پیشگام بوده است.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال نیز پذیرائی خوبی را در خاک عراق خواهیم داشت.
رزم حسینی افزود: در استان کرمان نیز انتظار داریم با وجود بهره مندی از شرایط خوب مردم استقبال خوبی از این آئین داشته باشند.
وی با تاکید براینکه نشست های ستاد اربعین به صورت مستمر در استان کرمان انجام می شود، ادامه داد: دفتر صدور ویزا نیز در استان کرمان راه اندازی شده است و دستگاه های امنیتی رصد می کنند که در این رابطه سو استفاده ای انجام نشود.

*** نام نویسی 9 هزار نفر در کرمان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز گفت: با سیل اطلاع رسانی که از سال قبل آغاز شده، نگاه ها به سمت سامانه سماح جلب شده و تاکنون حدود 9 هزار نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین در این سامانه ثبت نام کرده اند.
حجت الاسلام روح الله صاحبی خاطرنشان کرد: از مجموع افراد ثبت نامی برای چهار هزار و 836 مورد صدور ویزا در استان کرمان انجام شده است.
وی اظهار کرد: صدور ویزا در استان کرمان طی 24 ساعت انجام می شود و استان کرمان در این زمینه پیشگام است.

*** تعیین پروازهای ویژه در اربعین حسینی
مدیرکل فرودگاه های استان کرمان نیز گفت: علاوه بر پروازهای عادی، پروازهای فوق العاده نیز برای اربعین حسینی در نظر گرفته شده و قیمت ها نیز مقطوع و مشخص شده است .
علی قاسم زاده افزود: آژانس های مجاز برای فروش بلیط های ویژه اربعین نیز مشخص شده است تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

*** آغاز ثبت نام قطعی از افاغنه برای حضور در آئین های اربعین
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان کرمان نیز گفت: پیش ثبت نام افاغنه دارای کارت هویت تا 20 مهرماه سال جاری انجام شده و سه هزار و 70 نفر تاکنون ثبت نام کرده اند.
حمید شمس الدینی افزود: از روز گذشته ثبت نام قطعی آغاز شده است و این ثبت نام تا 30 مهرماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی برای اتباع افاغنه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برای جلوگیری از اعزام های شخصی اتباع بیگانه نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

*** برنامه های ویژه رسانه ها برای اربعین حسینی
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین استان کرمان نیز با اشاره به فعالیت رسانه های استان در خصوص اطلاع رسانی از این مراسم گفت: پخش گزارشهای خبری و زیرنویس های تلویزیونی نیز آغاز شده است.
مرتضی میقانی افزود: برنامه های زمانبندی برای صدا و سیما مشخص شده و مدیران کمیته ها می توانند اطلاعات لازم را به مردم ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های حوزه صدا و سیما از 17 مهرماه آغاز شده و تا آستانه اربعین حسینی ادامه می یابد.
قائم مقام مدیر کل صدا و سیمای مرکزکرمان با اشاره به تاکیدات ویژه برای فرهنگسازی آداب و فرهنگ زیارت، عنوان کرد: در این زمینه نیز میان برنامه های متنوعی تولید شده که در وقت مناسب پخش خواهد شد.

*** اعزام 523 نیروی هلال احمر در اربعین حسینی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: امسال 523 نفر نیرو از این جمعیت کار خدمت رسانی یه زائران اربعین حسینی را انجام خواهند داد.
رضا فلاح افزود: 500 نفر از نیروهای این جمعیت مستقر در پایگاه و 23 نفر شامل پزشک، پرستار و کمک پرستار به عراق اعزام می شوند.
وی با اشاره به آمادگی 43 دستگاه خودرو امبولانس از سوی این جمعیت برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: ارائه خدمات امداد و نجات، پیشتیانی اورژانس و پشتیبانی بالگردی از وظایف این جمعت است.
وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان کرمان آمادگی کاملی برای خدمت رسانی به زائران اربعین دارد.

*** تشریح خدمات اورژانس در ستاد اربعین
مدیرعامل مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کرمان نیز گفت: 46 نفر نیرو و 14 دستگاه خودرو برای خدمات رسانی به زائران اربعین آماده شده است.
سید محمد صابری افزود: 12 تیم بهداشتی و فوریت های پزشکی نیز از استان کرمان به ایلام اعزام شده و در کنار آن 36 نفر نیرو نیز بدون تجهیزات به ایلام اعزام می شوند تا صورت لزوم خدمات رسانی لازم را انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه در مجموع 140 نفر نیرو به ایلام اعزام می شوند، گفت: 147 پایگاه فوریت های پزشکی در شرایط عادی در استان فعال هستند که این پایگاه ها در ایام اربعین نیز به فعالیت خود ادامه می دهند و ممکن است تغییر چیدمانی در پایگاه ها داشته باشیم.
صابری تصریح کرد: تمامی بیمارستان ها نیز آمادگی لازم را دارند و در این زمینه کمیته بهداشتی و درمانی ستاد اربعین فردا برگزار خواهد شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رژه پیاده و موتوری روز ارتش در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رژه پیاده و موتوری یگان‌های نیروی‌های مسلح به مناسبت روز ارتش امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در بلوار شهید احمد زاده رشت با حضور مسئولان لشکری و استانی آغاز شد. در آیین روز ارتش آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گیلان، فرماندهان ارشد ارتش و سپاه پاسداران و مسئولان استان حضور داشتند. سخنران مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی در رشت امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی است. برگزاری رژه روز ارتش نمادی از اقتدار و توانمندی و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به جهانیان نشان داد. این خبر در حال تکمیل شدن است...  

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • دنیا مبهوت اقتدار ایران
  • ارتش جایگاه مهمی در حفظ و حراست کشور دارد
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • آغاز رژه پیاده و موتوری روز ارتش در گیلان
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری اسلامی است
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود