Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال خرید پیاز از کشاورزان این استان واقع در شمال شرق کشور در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

محمد جواد تشکری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا قیمت خرید تضمینی پیاز از کشاورزان این استان را کیلویی 2 هزار و 820 ریال عنوان و اظهار کرد: پیاز به عنوان یک کشت پردرآمد برای کشاورزان محسوب می شود و در زمانی که این محصول گران شده بود تولید زیاد این محصول در استان به کشور کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افزایش سطح زیرکشت پیاز خراسان شمالی در سال زراعی جاری گفت: امسال مصوب سطح زیر کشت این محصول 2 هزار و 300 هکتار بوده که تا 2 هزار و 800 هکتار هم کشت شده است که پیش بینی می شود از این سطح 130 هزار تن محصول برداشت شود.
تشکری افزود: از ابتدای فصل برداشت محصول پیاز در خراسان شمالی تاکنون 60 درصد مزارع آن برداشت و به بازار عرضه شده است که مابقی تا اوایل آبان ماه برداشت خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیشترین پیاز تولیدی در این استان به بازار عرضه می شود و قیمت آن به خوبی کنترل می شود و ارقام آن، زرد با کیفیت و انبارداری خوب قرمز و سفید است که 80 درصد ارقام این محصول در استان خراسان شمالی زرد است.
به گفته تشکری کشت پیاز در برخی از مناطق اسفندماه و بیشتر در اردیبهشت ماه کشت می شود و برداشت برخی از محصول در تیر و مردادماه و مابقی در اواخر تابستان ادامه دارد.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد

ابوالفضل دشتبانی گفت: روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند پارسال آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل با اشاره به اختصاص یارانه دولتی برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان بخش بیان کرد: برای خرید این محصول، ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی خرید در شهرستان اردبیل دایر شده است.

به گفته او،بر اساس برآوردها، سه هزار کشاورز سیب زمینی کار در این استان، محصول مازاد بر نیاز دارند که روند خرید تولیدات آنها طی ۱.۵ ماه گذشته ادامه یافته و همچنان جریان دارد.

دشتبانی به کشاورزان سیب زمینی کار استان اردبیل اطمینان خاطر داد که خرید محصول تولیدی آنها انجام خواهد شد و با توجه به حجم بالای محصول موجود در انبار و لزوم بررسی کیفیت محصول در انبارها توسط کارشناسان و نیز تعداد زیاد عرضه کنندگان، سیب زمینی کاران نسبت به فروش محصول خود صبور باشند.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل دشتبانی افزود: طبق قرارداد، نماینده ۵۰ شرکت تولیدی، صنایع تبدیلی و صادر کننده سیب زمینی با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی مشغول خریدار محصول مازاد بر نیاز سیب زمینی کاران استان اردبیل هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی