Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست فدراسیون والیبال گفت: فدراسیون جهانی والیبال به دنبال پررنگ‌تر کردن حضور کشورهای مختلف و افزایش سهم آنها در این رشته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال در ایران اظهار داشت: این درخواست از حدود 5 سال قبل به فدراسیون جهانی داده شده بود و یکی از معیارهای بررسی فدراسیون جهانی برای اعطای میزبانی مرحله نهایی، رویدادهای آتی برای کشوری بود که درخواست میزبانی داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مثلا برزیل سال قبل از المپیک مرحله نهایی لیگ جهانی را در همان سالنی که میزبان المپیک بود برگزار کرد.

داورزنی فاکتور تماشاگر را در اعطای میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال برای FIVB بسیار موثر دانست و ادامه داد: در کنار حضور پرشور تماشاگران استانداردهای سالن به لحاظ نور، صوت، کف سالن و امکانات جانبی برای فدراسیون جهانی مهم است. همچنین در جلسه شورای لیگ جهانی امسال با نظر اکثریت عنوان «لیگ ملل» برای برگزاری این مسابقات برگزیده شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: اینها نشان‌دهنده عزم FIVB برای توسعه والیبال به عنوان یک هدف غایی و تبدیل آن به ورزش اول بین خانواده‌ها است. در المپیک‌ها والیبال به لحاظ حضور تماشاگر و بیننده تلویزیونی حرف اول را به زعم IOC می‌زند و فدراسیون جهانی هم به دنبال پررنگ‌تر کردن حضور کشورهای مختلف و افزایش سهم آنها در این رشته است و به همین علت نام لیگ ملل را برای آن برگزیده است تا نقش مردمی آن پررنگ‌تر باشد.

سرپرست فدراسیون والیبال ادامه داد: ایران به عنوان یک کشور پیشتاز در این خصوص تحولات خوبی را ایجاد کرده و با رشد چشمگیری که در سطوح مختلف والیبال داشته تبدیل به یکی از قدرت‌های بزرگ در دنیا از نوجوانان تا بزرگسالان شده است. حضور پرشور تماشاگران ایرانی هم فدراسیون جهانی را مجاب کرده که ایران اولویت اول برای میزبانی مرحله نهایی لیگ ملل باشد. 6 قدرت برتر دنیا مرحله نهایی لیگ جهانی را برگزار می‌کنند و به همین لحاظ این رقابت‌ها برای فدراسیون جهانی FIVB بسیار مهم است.

داورزنی همکاری جدی نهادهای مختلف را در مجاب کردن فدراسیون جهانی بسیار مهم دانست و گفت: به همکاری دوستان در نیروی انتظامی، وزارت کشور و سایر ارگان‌ها بسیار نیاز داریم و فرصت بسیار خوبی است که پیام صلح و دوستی خود را به تمام دنیا از این طریق برسانیم.

محمدرضا داورزنی میدان ورزش را یک میدان غیر قابل سانسور در دنیا دانست و گفت: سیاست وزارت ورزش و جوانان جذب میزبانی‌های مختلف در رشته‌های گوناگون است و وقتی فدراسیون جهانی یک رشته ای به این نتیجه می رسد که میزبانی رویدادی را به یک کشور بدهد حتما تمام بررسی‌های لازم را انجام داده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: ما سال گذشته در بدترین شرایط امنیتی که در کشورهای همسایه داشتیم میزبان رویدادهای مهم جهانی نه در تهران بلکه در مرزها بودیم که جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی از جمله آنهاست. شطرنج قهرمانی زنان جهان در تهران، والیبال امیدهای آسیا در اردبیل و تور دوچرخه‌سواری آذربایجان هم نشان‌دهنده سیاست وزارت ورزش و جوانان برای تشویق فدراسیون‌ها جهت اخذ میزبانی‌های مهم است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه که به ترکمنستان سفر کرده است، عصر پنجشنبه نهم فروردین ماه با رشید مردوف معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار ابعاد مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار بر گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های انرژی، ترانزیت و حمل ونقل تاکید کرد و افزود: موضوع مدیریت منابع آبی نیز از موضوعات مهم در منطقه ما است و ضرورت دارد دو کشور در این رابطه همکاریهای مستمری داشته باشند.

وی دریای خزر را عرصه ای برای همکاریهای سازنده بین کشورهای ساحلی دانست و ارتباطات دو کشور در این دریا را در راستای منافع متقابل طرفها خواند و تداوم مذکرات در مورد مسائل حقوقی، امنیتی و اقتصادی دریای خزر را ضروری دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر در سطح نخست وزیران مطرح کرد.

امیرعبداللهیان همچنین اقدامات برخی طرف های ثالث برای حضور نظامی در دریای خزر را برخلاف مصالح منطقه خواند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط مثبت دوجانبه، از دیدارهای مقامات ارشد دو کشور از جمله روسای جمهور و وزرای امور خارجه به عنوان نشانه ای از پیوندها و مناسبات قوی میان دو کشور دانست.

رشید مردوف همچنین بر تداوم همکاری های دو کشور در سازمانهای بین المللی تاکید کرد.

وی همچنین دریای خزر را دریای صلح ، تفاهم و همکاری خواند.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار همچنین بر افزایش همکاری های اقتصادی در دریای خزر و افزایش حجم مبادلات دو جانبه تاکید کرده و خطر زیست محیطی علیه دریای خزر را موضوعی جدی خواندند که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه و تهدید گروههای افراطی و لزوم همکاری در خصوص آب‌های مرزی را حائز اهمیت دانستند.

کد خبر 6064582 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • عزیزی: برای میزبانی بیشتر مسابقات بین‌المللی تلاش می‌کنیم
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • «بی‌طرفی»؛ سیاستی که وزیر ورزش از آن کوتاه نمی‌آید
  • احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی
  • درآمد تیم‌های حاضر در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به چه شکلی خواهد بود؟
  • ارومیه با پیروزی کار را به بازی سوم کشاند
  • اولویت های امسال وزارت ارتباطات چیست؟
  • صعود فولاد سیرجان به مرحله نهایی لیگ برتر والیبال
  • صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
  • لیگ برتر والیبال؛ مصاف پیکان و فولاد با یک ساعت تاخیر