Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه دی 8 در راستای گسترش همکاری دانشگاهی کشورهای عضو این گروه و سازمان در همدان راه اندازی شد و در سال تحصیلی 97-96 دانشجو جذب کرده است.
وی اضافه کرد: چند استان کشور متقاضی راه اندازی این دانشگاه منوط به دریافت اعتبار و بودجه ای مستقل بودند ولی دانشگاه بوعلی سینا بدون دریافت بودجه ای با استفاده از توان و ظرفیت های موجود زمینه راه اندازی این دانشکده را در همدان فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه راه اندازی تنها دانشکده بین المللی در این استان یک ظرفیت است که می توان از آن به بهترین نحو ممکن بهره گرفت افزود: با هماهنگی وزارت امور خارجه و دیگر مجموعه های مسئول مجوز پذیرش دانشجو برای تحصیل در دانشکده دی 8 دریافت شده است.
وی ادامه داد: دانشگاه بین المللی گروه دی 8 با هدف کلی تقویت مبادلات دانشگاهی بین کشورهای عضوسازمان همکاری اقتصادی گروه دی 8متشکل از اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، نیجریه، مالزی و مصر و سایر کشورهای جهان است که در اجرای بخش نقشه راه گروه دی 8 در دانشگاه بوعلی سینا، به عنوان 'دانشگاه بنیانگذار' تاسیس شده است.
وی اضافه کرد: این دانشگاه برای تقویت همکاری میان دولت های عضو از طریق مبادلات بین دانشگاهی و دانشجویی، به منظور دستیابی کشورهای عضو به سهم قابل قبول بین المللی از این مبادلات راه اندازی شد.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: این دانشگاه با اهداف و ماموریت های گروه دی 8 هماهنگ بوده، ولی دارای شخصیت حقوقی مستقل و در تراز یک دانشگاه بین المللی اسلامی است.
غلامی بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران میزبان بوده و دانشگاه بین المللی گروه دی 8 در شهر همدان و در دانشگاه بوعلی سینا مستقر است.
وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه حامی، از نظر همه امکانات ضروری برای شروع فعالیت، دانشگاه دی 8 را حمایت خواهد کرد افزود: این دانشگاه همچنین میتواند مراکز تخصصی و وابسته در کشور میزبان و شعبه ها و مراکز تخصصی و وابسته در سایر کشورهای عضو گروه دی 8 داشته باشد که شرایط آن را هیات امنا تعیین میکند.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: دانشکده دی 8 با 13 رشته گرایش در دورههای کارشناسی ارشد به صورت آموزشی - پژوهشی محور و دوره دکتری به صورت پژوهش محور فعالیت رسمی دانشگاه آغاز شده و در نیمسال دوم سال تحصیلی 1396 شاهد حضور اولین گروه از پذیرفته شدگان است.
غلامی گفت: با توجه به برنامه ریزی اولیه برای پذیرش دانشجو در 52 رشته تحصیلی، پیگیری هایی انجام شده است و با توجه به ضرورت وجود نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده در بازار کار، می توان از ظرفیت دانشگاه ها برای تربیت این نیروها استفاده کرد.
وی اظهار کرد: دولت می تواند نیروی مورد نیاز خود را به دانشگاه ها سفارش دهد تا هدفگذاری دانشگاه ها در راه اندازی رشته ها و جذب و تربیت دانشجو متناسب با نیازهای دولت و جامعه باشد.
گفتنی است 90 هزار و 782 دانشجو در 75 دانشگاه و مرکز علمی دولتی و خصوصی استان همدان مشغول به تحصیل هستند که 53.8 درصد دانشجویان پسر و 46.2 درصد دختر هستند.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور

برای اولین بار اجرای مدیریت پسماند صنعتی با هدف اقتصاد چرخشی و حفاظت از محیط زیست در دو صنعت بزرگ کشور با همکاری و مشاوره علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران محقق شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران علیرضا نورپور، استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران درباره این تحول گفت: با توجه به اینکه در برنامه هفتم توسعه بر موضوع اقتصادی چرخشی تاکید بسیار شده است و همچنین موضوع پسماند‌ها یک چالش بزرگ محیط زیستی است، این ایده از طرف دانشگاه تهران به پتروشیمی شازند و شرکت سیمان تهران داده شد تا با نظارت علمی دانشگاه تهران، شرکت سیمان تهران از پسماند صنعتی (خاک آهک) شرکت پتروشیمی شازند به عنوان مواد اولیه کارخانه سیمان تهران بزرگترین واحد تولید سیمان کشور استفاده کند.

نورپور با اشاره به عملیاتی شدن این اقدام در چارچوب یک تفاهم‌نامه، افزود: اجرای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت پتروشیمی شازند و شرکت سیمان تهران علاوه بر کاهش مشکلات محیط زیستی در منطقه شازند اراک ناشی از پراکندگی پسماند در هوای منطقه، در حفظ محیط زیست تهران نیز موثر خواهد بود؛ چرا که شرکت سیمان تهران مواد اولیه (آهک) کمتری از کوه‌های منطقه شهر ری خواهد داشت. با عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه در عمل گامی در جهت حفاظت از منابع طبیعی منطقه تهران و کاهش انتشار غبار معادن نیز برداشته خواهد شد.

استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، با بیان اینکه این تفاهم با نظارت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و پس از ماه‌ها آزمایش‌های متعدد تیم دانشگاهی و حمایت دفتر پسماند سازمان محیط زیست و همچنین مساعدت اداره کل محیط زیست استان تهران به نتیجه رسید و در این مرحله به صورت پایلوت اجرا می‌شود، افزود: با نتایج موفقی که از این تفاهم‌نامه حاصل می‌شود، می‌توان از پسماند صنایع پتروشیمی که هیچ آلایندگی شیمایی ندارند و فقط آهکی هستند به عنوان خوراک اولیه صنایع سیمان استفاده کرد که در این صورت ضمن حفظ منابع طبیعی مشکل دفع پسماند صنایع پتروشیمی نیز برطرف می‌شود.

نورپور در پایان با اشاره به اهمیت اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند، تاکید کرد: باید از مراکز دفن پسماند در کشور جلوگیری شود و پسماند‌ها وارد چرخه تولید شوند تا بتوان ضمن حفظ محیط زیست کشور ارزش‌افزوده خلق کرد.

دیگر خبرها

  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • پای صنعت باید در دانشگاه باز شود
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • شخصیت‌پردازی در فیلم‌های قهرمان‌محور تعیین‌کننده است/ ماندگاری «بوعلی‌سینا» با تصویر امین تارخ
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • دریافت مجوز دو رشته جدید علوم توانبخشی و پیراپزشکیِ در مشهد