Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@08:33:19 GMT

جمع آوری کودکان کار و خیابان متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۵۸۵۱۵

جمع آوری کودکان کار و خیابان متوقف شد

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه از خروج کودکان کار و خیابان از شمول مصوبه جمع‌آوری فوریت‌های خدمات اجتماعی تهران خبر داد. به گزارش جهان نيوزبه نقل از فارس، طرح «جذب و ساماندهی کودکان کار خیابان» از مرداد ماه آغاز شد، اما ساعتی پس از آغاز این طرح موجی از انتقادات به نحوه جمع‌آوری به فرمانداری وارد شد تا جایی که وزارت کار، بهزیستی، اعضای شورای شهر و NGOهای فعال در حوزه کودک بارها از اجرای این طرح اظهار نگرانی کرده‌ و نسبت به این طرح نقدهایی داشتند و بارها اعلام کردند که جمع‌آوری کودکان باید مطابق با آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب ۱۳۸۴ هیات دولت انجام گیرد، نه اینکه جمع‌آوری کودکان همراه با طرح جمع‌آوری متکدیان و معتادان اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق مصوبات فرمانداری در خصوص طرح جمع‌آوری متکدیان، دعوت کننده این طرح از سایر نهادها برای اجرا فرمانداری تهران بوده‌است و موضوع طرح نیز معتادان و متکدیان است، اما طی اجرای این طرح کودکان کار و خیابان نیز دستگیر شده و به مراکز نگهداری منتقل شدند. پس از این اقدامات، وزیر کار اجرای این طرح را مشکل‌دار توصیف کرد. همچنین مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی این وزارتخانه نیز در هفته گذشته به صراحت اعلام کرد که کودکان کار و خیابان باید از شمول مصوبه جمع‌آوری فوریت‌های خدمات اجتماعی تهران خارج شوند.

روزبه کردونی؛ مدیر کل دفتر امور آسیب‌.های اجتماعی وزارت رفاه از برگزاری جلسه‌ای به ریاست فرماندار تهران و با حضور معان مرکز اجتماعی و فرهنگی وزرات کشور، نمایندگان وزارت کار، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مثل شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی خبر می‌دهد که نتیجه این جلسه مصوبه‌ای است که بیانگر به ثمر رسیدن پیگیری مخالفان نحوه اجرای این طرح اعم از فعالان حقوق کودک دولتی و غیردولتی است.

با این تغییرات جدید دبیرخانه شورای حمایت اجتماعی از کودکان فعال‌تر می‌شود و با همفکری با سازمان‌های مردم نهاد و صاحبنظران دانشگاهی و همچنین هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌شود، روند حمایت اجتماعی از کودکان هدفمندتر گردد.

براین اساس مقرر شد؛ کودکان کار و خیابان از شمول این مصوبه خارج شوند و مطابق آیین‌نامه‌های کودکان فرایند شناسایی، جذب و حمایت اجتماعی از کودکان صورت گیرد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ موتورسوار در کورس با پراید


به گزارش تابناک، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از مرگ ۲ تن درپی وقوع دو تصادف رانندگی در معابر پایتخت در شب گذشته خبر داد.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات دو تصادف رخ داده در معابر تهران در شب گذشته گفت: متاسفانه در شب گذشته، دو تصادف در تهران رخ داد که در جریان آن دو تن جان خود را از دست دادند.

مرگ موتورسوار در کورس با پراید

وی با اشاره به جزئیات یکی از تصادفات افزود: در ساعت ۲۳:۴۰ شب گذشته در محدوده شمال به جنوب خیابان فدائیان اسلام، قبل از خیابان مالک اشتر، یک دستگاه سواری پراید در حال حرکت بوده که با یک موتورسیکلت کوروس ناگهانی گذاشت در این کوروس، ناگهان موتورسیکلت با قسمت عقب اتوبوس درحال حرکت برخورد کرد.

شریفی گفت: بر اساس گفته شاهدان، راننده پراید به جای اینکه به کمک هموطن خود یعنی راکب موتورسیکلت بشتابد؛ صحنه تصادف را ترک کرده و از محل متواری شد. متاسفانه این برخورد باعث شد راکب موتورسیکلت جان خود را از دست بدهد اما اگر راننده پراید به کمک این فرد می رفت ممکن بود این فرد نجات پیدا کند.

فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر

وی با اشاره به دومین تصادف که به فاصله ۱۰ دقیقه پس از حادثه قبلی رخ داد، گفت: در ساعت ۲۳:۵۰ شب گذشته، تصادف دیگری نیز در مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام قبل از خیابان آزادی رخ داد. در این تصادف، یک دستگاه خودرو پراید با عابرپیاده که مردی ۳۵ ساله است؛ برخورد کرد که متاسفانه در جریان آن عابرپیاده بلافاصله در صحنه تصادف جان خود را از دست داد.

وی درباره مجازات راننده متواری از صحنه تصادف افزود: بر اساس ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی، هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند؛ حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی و جرحی و فوتی در سطح معابر، قبل از هرگونه اقدامی، خونسردی خود را حفظ کرده و با پلیس و اورژانس تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید