Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت : با اجرای پروژه تأسیسات تقویت فشار گاز فراشبند ۱۰ در منطقه پنج عملیات انتقال گاز، قابلیت انتقال حداقل روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز از گلوگاه فراشبند که مهمترین و راهبردی‌ترین ایستگاه این منطقه است، میسر می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، سعید توکلی، با اعلام این که پروژه تأسیسات تقویت فشار فراشبند ۱۰، روز سه‌شنبه (۲۵ مهرماه) با حضور حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این تاسیسات، نقشی بسزا در انتقال گاز از منابع تولید در جنوب کشور به مرکز و تقویت فشار گاز مصارف شمالی کشور (گاز خانگی، تأمین سوخت نیروگاه‌ها و صادرات گاز) خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ایستگاه که در کریدور خط 2، 3 و 10 خطوط سراسری انتقال گاز قرار دارد، در یکی از مناطق بسیار راهبردی و مهم کشور قرار گرفته است و وظیفه انتقال گاز از جنوب کشور به شمال را برعهده دارد.

توکلی با اشاره به این که ظرفیت انتقال این ایستگاه هم‌اکنون به بیش از 90 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد، گفت: از آن‌جا که با افزایش تولید در فازهای پارس جنوبی، نیاز به خطوط انتقال گاز و ایستگاه های تقویت فشار بیشتری به منظور انتقال گاز از جنوب کشور به شمال آن وجود دارد، این پروژه توسعه‌ای به لحاظ اهمیت، نقشی بسزا در انجام این کار خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: سرعت عمل در این پروژه نشان داد که می‌توانیم در کنار دیگر واحدهای عملیاتی و اجرایی شرکت ملی گاز، افزون بر رسالت اصلی شرکت انتقال، در اجرای پروژه‌ها هم به کمک صنعت انتقال کشور بیاییم.

شرکت انتقال گاز ایران بالغ بر 35 هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی، 80 ایستگاه تقویت فشار و نزدیک به 280 توربوکمپرسور تقویت فشار گاز را در کل کشور، بهره‌برداری و نگهداری می‌کند.

روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران

منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900130

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟