Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ جلال‌الدین کوکنار گفت : اتصال راه آهن اراک از ایستگاه ملک‌آباد به طول دو هزار و 200 متر به فرودگاه اراک از برنامه‌های در دست اقدام اداره کل راه آهن اراک است.

وی با اشاره به انجام مطالعات لازم توسط مشاور طرح و بررسی مسائل مربوط به صرفه اقتصادی آن گفت: مطالعات انجام شده این طرح به کمیته فنی خطوط فرعی راه آهن کشور ارسال و با تصویب در این کمیته، موضوع تملک اراضی و زیرسازی آن توسط فرودگاه و روسازی آن توسط راه آهن انجام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه‌آهن اراک هدف از اجرای این طرح را تسهیل در انتقال مسافر از استان مرکزی و قم به سایر نقاط کشور بیان کرد و گفت: بررسی میدانی مشاور اجرای طرح، نیاز اتصال راه‌آهن به فرودگاه اراک را ضروری اعلام کرده است.

وی با اشاره به نبود فرودگاه در شهر مذهبی قم و نیز حجم 30 درصدی مسافرانی که از قم، فرودگاه اراک را برای پرواز به مشهد انتخاب می‌کنند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدت زمانی که یک مسافر از قم قصد سفر به مشهد مقدس را دارد در مجموع طی مسیر از طریق جاده و مسیر هوایی حدود چهار ساعت است.

وی بیان کرد: با انتقال مسافرین قم از طریق خطوط ریلی به فرودگاه اراک در مدت زمان یک ساعت و پرواز از طریق فرودگاه اراک به مشهد، مدت زمان سفر از قم به مشهد از طریق فرودگاه اراک به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به انجام این سفر از طریق فرودگاه مهرآباد کاهش خواهد یافت.

کوکنار در ادامه گفت: اتصال راه‌آهن به فرودگاه موجب کاهش هزینه و زمان شده و میزان استقبال مسافران استان قم برای سفر هوایی از طریق فرودگاه را بیش از حد نصاب فعلی که حدودا 30 درصد است خواهد کرد و موجب خواهد شد تا تعداد پروازهای فرودگاه اراک به مشهد که هم اکنون دو پرواز در هفته است به پروازهای روزانه برسد.

وی اتصال راه‌آهن اراک به فرودگاه را اقدامی ارزشمند برای تسهیل در تردد مسافران دانست و افزود: راه‌اندازی خطوط فرعی ریلی و قطار حومه‌ای از شهر اراک به فرودگاه و نیز از شهرهای نزدیکی نظیر شازند نیز موجب تقویت انگیزه مردم این شهرها برای انتخاب فرودگاه اراک جهت سفر خواهد شد که این مهم نیز پس از اتصال راه‌آهن به فرودگاه عملیاتی خواهد شد.

مدیر کل راه‌آهن اراک اخذ مصوبه مشترک از سوی فرودگاه‌های کشور و راه آهن را لازمه اجرای این طرح دانست و افزود: هماهنگی‌های اولیه صورت گرفته و توافقات انجام شده است و انجام این اقدام پس از نهایی شدن مطالعات موجب تقویت راه آهن و فرودگاه اراک خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی

تین نیوز

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی نوروز، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند