Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریده روشن در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یاوه­‌گویی­‌های تمام کسانی را که در پی تضعیف اقتدار و والایی ایران عزیز هستند، محکوم کرده و به بانگ رسا و بلند اعلام می‌کنیم«زنده و مانا باد ایران با خلیج همیشه فارس‌اش».

وی افزود: در کلان‌شهر اصفهان که یک شهر جهانی به شمار می­‌آید و از ابعاد مختلف مورد توجه جهانیان است، در نظر داشتن استاندارهای جهانی امری­ اجتناب­‌ناپذیر است؛ از این رو فعالیت­‌های مدیریت شهری با این مقوله پیوند عمیقی دارد و با عنایت به اینکه توسعه پایدار از مهم­‌ترین راهبردهای شهرداری است و استاندارد، از ارکان اساسی مباحث مرتبط با توسعه پایدار، ضرورت دارد شهرداری در پیوند و تعامل تنگاتنگ با سازمان­‌ها و نهادهای استاندار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر ضرورت مناسب‌سازی برای نابینایان گفت: لازمه این مهم، ایجاد بستر امن و مناسب برای فعالیت­‌های نابینایان و همچنین حمایت از آنان در ارائه و عرضه تولیدات­شان در زمینه­‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی است؛ مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی و شهرداری، در این راستا وظایف سنگینی بر دوششان است که باید در سیاست­‌گذاری­‌ها، برنامه­‌ریزی­‌ها و اجرای طرح و برنامه­‌های خود، به آن توجه و تأکید ویژه­‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: ترافیک، عمده­‌ترین مسأله چالشی شهر اصفهان است و مهم‌ترین ریشه آن را در فرهنگ عمومی مردم شهر است؛ با نگاهی از بیرون به شهر، می‌بینیم هر شهر چند پنجره شکسته دارد که اگر این پنجره­‌های شکسته اصلاح نشود، شهر قابل زیستن نخواهد بود.

روشن ادامه داد: مهم‌ترین پنجره شکسته اصفهان در حال حاضر ترافیک و فرهنگ رانندگی مردم است، نحوه رانندگی مردم در خیابان تا آن اندازه از استانداردهای جهانی فاصله دارد که یکی از جهانگردان خارجی در وصف این شهر، اصفهان را گوشه­‌ای از بهشت که قابل تحمل نیست معرفی می­‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی، مهم‌ترین نکته آن است که این مسائل نه تنها مبارزه­‌پذیر نیستند بلکه قابل مدیریت هم نیستند، بیش از هر چیز مسؤولان ما لازم است که اصل وجودی این مسائل را بپذیرند و سپس برای حل آن، اقدامات فرهنگی و نه اقدامات مقابله­‌ای، تبلیغی و تجویزی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: توسعه یک امر، پروسه­­‌ای و فرآیندی زمان‌بر است و نه مقطعی و لحظه‌ای، باید از ظرفیت­‌های زنان برای حل مشکلات فرهنگی شهر استفاده کرد. برای نمونه در هر محله می‌توان شورایی متشکل از زنان آن محله راه انداخت تا با همکاری جمعی بتوانند مشکلات بهداشتی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی را از طریق تعامل و گفت‌وگو و با جلب حمایت و منابع نهادهای مدیریت شهری حل کنند.

وی یادآور شد: موضوع دیگری که لازم می‌دانم به آن اشاره کنم اگر چه زمان آن گذشته است، مسأله کودکان و روز جهانی کودک است که 16 مهر برابر با 8 اکتبر بود، کودک محور توسعه است و شهر دوستدار کودک دروازه ورود به توسعه شهری؛ مدیریت شهری در چند دهه اخیر، نگاه بلندی به کودکان نداشته و تلاش کمتری در راستای تأمین نیاز این شهرزادگان کوچک به عنوان آینده‌سازان جامعه داشته است.

روشن اذعان داشت: سرانه فضاهای بازی کودکان که وظیفه ذاتی شهرداری‌هاست، در شهر اصفهان اکنون کمتر از 7 سانتی‌متر مربع است و فقیرترین سرانه شهری است؛ این در حالی است که سرانه مناسب آن در کشورهای جهان سوم یک متر مربع یا 4 متر مربع به ازای هر کودک است و در کشورهای توسعه‌یافته 2 متر مربع به ازای هر نفر است.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه سازمان ورزش شهرداری اصفهان که از 2 سال پیش شکل گرفته و فعالیت­‌های ورزشی شهرداری را مدیریت می­‌کند، در ساختار جدید به وضعیت سابق خود برمی­‌گردد و بخشی از سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری خواهد شد؛ این اتفاق فرصت خوبی است تا ظرفیت­‌های موجود شهرداری اصفهان در زمینه ورزش به گونه­‌ای مدیریت شود که از حالت تولی­‌گری در این حوزه خارج شده و در تعامل با نهاد متولی، از امکانات موجود بهره‌وری مطلوب داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: راهبرد شهرداری باید تأکید بر فرهنگ­‌سازی ورزش و سلامت­‌محوری آن باشد و به مباحث ورزش حرفه­‌ای و تخصصی ورود نکند و به توسعه ورزش­‌های همگانی با توجه به زیرساخت­‌های موجود شهرداری با مشارکت و همکاری ورزشکاران و نهادهای متولی توجه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/م

ترافیک، عمده­‌ترین مسأله چالشی شهر اصفهان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار در کشور فردا (چهارشنبه) خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی عبدالهی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک پلیس راهور و شهرداری‌های استان اصفهان اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان آماده است تا در حوزه مدیریت حمل ونقل بار درون شهری اقدامات ویژه‌ای را با همکاری شهرداری‌های استان اصفهان رقم بزند تا همچنان در سطح کشور الگو باشیم.

وی افزود: اجرای ماده ۹ قانون توسعه حمل‌ونقل بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است و با ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز فرصت بسیار خوبی به همه شهرداری‌های کشور داده شد تا در حوزه مدیریت حمل‌ونقل بار، با صدور پروانه فعالیت و اشتغال، صدور بارنامه و حفظ زیرساخت‌ها درآمد پایدار داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و فردا میزبان تمام مدیران عامل کشور در این حوزه هستیم.

عبدالهی گفت: با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان مصوبه‌ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه خودروهای بالای ۳.۵ تن در سطح مرکز استان باید با مجوز تردد حرکت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه می شوند، از این‌رو درخواست داریم شهرداری‌های استان با هماهنگی پلیس راهور همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم اقدام هماهنگی را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در کشور فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می‌شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

کد خبر 749317

دیگر خبرها

  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان