Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@23:34:46 GMT

خیزش اصفهان علیه سخنان سخیف ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۲۸۰۲

خیزش اصفهان علیه سخنان سخیف ترامپ

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اصفهان یک صدا علیه سخنان سخیف ترامپ و مواضع اروپا در همکاری با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا به خروش آمدند. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به دنبال اظهارات سخیف ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران دانشگاهیان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان

بسم الله الرحمن الرحیم
ان وعدالله حق، ان الارض یرث‌ها عبادی الصالحون. وعده‌ی خداوند حق است، به درستی که صالحان وارثان زمین‌اند.

سخنرانی دیروز رئیس جمهور کشور گانگستر‌ها و خلیج خوک‌ها، سم کوبیدن انسان نمایی بود که به مصداق آیه شریفه قرآن کریم إِنْ هُمْ إِلاَّ کالاْءَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلاً. آن‌ها مانند چهارپایانند، بلکه پست‌تر.

سخنان سخیف رئیس جمهور کشور چندصد ساله ایالات متحده همان وعده امیرالمومنین بود که فرمود::: " هرکس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد، زیر لگد دشمن بیدار خواهد شد. جفتک پرانی‌های ترامپ، لگد دشمن بود برای بیداری آن‌ها که به دشمنی آمریکا شک داشتند و باور نکرده بودند که رهبر عظیم الشان انقلاب و امام راحلمان بار‌ها فرمود: ه بودند که آمریکا شیطان بزرگ است، مدام تاکید کرده بودند که هسته‌ای بهانه است، به کرات یادآوری نموده بودند دست چدنی آمریکا زیر آستین مخملی است و مرتبا گفته بودند که من به آمریکا خوشبین نیستم. اما بعضی که به قول امام عزیزمان خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند...

این بار اولی نبود که ملت ایران شاهد لگد پرانی‌های شخص اول ایالات متحده بود، بلکه ملت ایران ایت خباثت‌ها را بار‌ها در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران، حمایت از گروهک‌های تروریستی، حمایت از پادشاهان دیکتاتور این سرزمین، تلاش برای جاسوسی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ده‌ها بار دیگر اهد بوده‌اند.

در همه این عرصه‌ها، آنجا که ملتی در جنگ بود، یا شهری دچار زلزله بود یا قایقی به حریم این کشور تجاوز کرده بود یا در زمانی که روستایی در محرومیت بود یا آنجا که در گوشه‌ای از عالم، انسانی در خطر بود، یا آن زمان که در سیستان، اتحاد مورد هجمه بود، هم رزمان حسین خرازی، قاسم سلیمانی و محسن حججی بودند که به یاری ملت عزیز ایران شتافتند...

به راستی که اماممان درست فرمود که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. ما تشکل‌های انقلابی و دانشجویی دانشگاههای اصفهان در کنار همه مردم عزیزمان، نفرت و انزجار خود را از سخنان بی ارزش رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرده، از مواضع به جا و محکم ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه حمایت کرده و از آن‌ها خواستاریم تجربه خویش از بی اعتمادی به قول و امضای سران مکار ایالات متحده را در اختیار مردم عزیز ایران و بلکه جهان قرار داده و نماینده عزت این مردم باشند.

از فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقاضا داریم که جواب این لجن پراکنی‌ها را قاطعانه و با افزایش توان موشکی جمهوری اسلامی و رونمایی از موشک‌های قاره پیمای سپاه بدهند. انشاالله؛ و با رهبر کبیر انقلاب اسلامی و نائب بر حقشان، امام خامنه‌ای عزیز پیمان می‌بندیم که تا آخرین قطره خونمان، پای دفاع از حقوق مردم ایران و بلکه تمام مستضعف جهان خواهیم بود.


بیانیه اعتراضی دفتر بسیج دانشجویی امام رضا (ع)

دور جدید گزافه‌گویی‌های رئیس جمهور بی‌منطق و گستاخ آمریکا در تشدید سیاست‌های خصمانه ضدایرانی بار دیگر چهره ظالم و خبیث او را آشکارتر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

دولت مستکبر آمریکا که مؤسس و حامی اکثر گروه‌های تروریستی و جنایتکار است در حالی ایران را به اقدامات بی‌ثبات کننده متهم می‌کند که رژیم‌های دست نشانده و دیکتاتور در پناه حمایت‌های پیدا و پنهان آمریکا سال‌هاست پیشگام نقض حقوق بشر و ستمگری هستند.

اقدامات غیرمسئولانه آمریکا در حمایت از تروریست‌های داعشی و صهیونیست‌های غاصب، منطقه غرب آسیا را به منطقه‌ای پر آشوب تبدیل کرده است. جهان، امروز در آتش خشونت‌ها و فتنه‌هایی می‌سوزد که هیزم آن‌ها را حکومت آمریکا فراهم کرده است.

آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی، عدم تعهد خود به موافقنامه هسته‌ای را بار‌ها در عمل نشان داده است. اعلام عدم پایبندی ایران به برجام و تلاش برای افزایش تحریم‌های ظالمانه، غیرقابل اعتماد بودن این دولت بی‌مسئولیت را بر تمام جهانیان آشکار کرد. تحریف نام تاریخی خلیج فارس و استفاده از عناوین مجعول بیش از آنکه خدشه‌ای بر این نام باشکوه وارد کند اوج نادانی و حماقت گویندگانش را نشان می‌دهد.

ملت مجاهد ایران این حرف‌های تکراری و اتهامات واهی را، چون همیشه پوچ و بی‌ارزش می‌داند و مسیر ایستادگی خود در حمایت از مظلومان منطقه و مبارزه با رژیم‌های جبار را ادامه خواهد داد.

ایران اسلامی به خواست خداوند متعال و الطاف حضرت بقیه‌الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله‌العالی» و پاسداری رزمندگان سلحشور خود، سایه شوم گروه‌های تروریستی را از منطقه کم خواهد کرد و در راه دفاع از نظام اسلام، تجهیز و توانمندسازی در تمام عرصه‌های متعارف نظامی را حق خود می‌داند.

ملت مبارز و انقلابی ایران سیاست‌های خباثت‌آلود استکبار در منطقه را عمیقاً می‌شناسد و قاطعانه پاسخ خواهد داد. قدرت و موجودیت نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از کیان کشور که بر اساس مبانی اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌وجود آمده، ادامه خواهد یافت و هیچ جریانی حق یاوه گویی و اتهام‌زنی به این مجاهدان سرافراز را ندارد.

بسیج ناحبه امام رضا (ع) ضمن محکوم کردن سخنان تکراری و بی‌محتوای رئیس جمهور آمریکا از پاسخ قاطع مسئولین به این گستاخی‌ها تشکر می‌نماید و اعلام می‌دارد دولت دروغگو، فریبکار و بدعهد آمریکا در چشم مردم ایران و جهان دیگر جایگاه خود را از دست داده است و آمریکای امروز یک آمریکای منزوی است. موج گسترده بیداری ملت‌های مبارز، پرده تزویر و ستم این رژیم مستکبر را بیش از پیش کنار زده است و در باتلاقی که برای خودش ایجاد کرده، فرو خواهد رفت.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان

همچنین علی اصغر ذاکری، دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان در نشریه ندای معلم نوشت:

دونالد ترامپ، رئیس جمهور نادان آمریکا در لفاظی بی‌اساس و بی‌سابقه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران، ملت ایران را تروریست خواند. همان گونه جرج بوش ایران جزء کشورهایی خواند که محور شرارت را تشکیل می‌دهند. ترامپ چهره بدون رتوش امریکا است. ترامپ می‌خواهد از ایران امتیاز بیشتری بگیرد که چنین سخنان سخیفی را بر زبان جاری می‌کند.

استراتژی آمریکا تحمیل برجام‌های مختلف کشور است تا به قول خودش رفتار نظام ایران را تغییر دهد. آمریکا می‌خواست از طریق بر جام هسته‌ای، بر جام منطقه‌ای و موشکی را به ایران تحمیل کند.

این مطلبی است که باید می‌گفتم تا روشن شود اگر برخی بخواهند دوباره بگویند باید به خاطر خطر حمله نظامی آمریکا با آن‌ها مذاکره کنیم، خطایی راهبردی است. این نگاه هم که غلط است که بگویند که بر جام را با ۱ - ۶ ادامه خواهیم داد که این کار عملی نیست. بهترین کار نه خروج از بر جام بلکه که مقابله گام به گام با اقدمات آمریکا است.

اما ترامپ نادان، در توهینی بی‌سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سازمانی تروریستی خواند. بیاید فکر کنیم چرا آمریکا از سپاه پاسداران اینقدر عصبانی است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش تعیین کنندگی را از آمریکا گرفته است.

آمریکای جنایتکار که ظلم‌های زیادی به ملت ایران کرده (چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب) اکنون ناراحت است که یک نهاد نظامی زیر بیرق رهبری ولایی و مقتدر در کنار دولت و ملت ایران اسلامی در برابر آمریکا ایستاده است. اگر سپاه نبود چه می‌شد؟ همه ما باید به این موضوع فکر کنیم.

اگر سپاه نبود... عاملان انتحاری با جلیقه‌های انفجاری ساچمه‌ای، در میادین شهر و ایستگاه‌های مترو منفجر می‌شدند و زن و مرد و پیر و جوان و چادری و ساپورت پوش را سلاخی می‌کردند و چنان می‌کردند که در کلوپ همجنس‌بازان فرانسه کردند!

اگر سپاه نبود… حکم فرمانداران و استانداران شهرهای کربلا و نجف و سامرا تا دمشق، و بیروت باید به امضاء ابوبکر بغدادی می‌رسید! و ماشین کشتار غرب، با نوامیس مردم چنان میکردند که با نوامیس ایزدی‌های عراق کردند!

اگر سپاه نبود… پهباد‌ها و بمب افکن‌های آمریکا مثل حشرات موزی بالای آسمان ما وز وز می‌کردند، خلبان‌هایشان مثل بازی‌های کامپیوتری، با کاروان‌های عروسی، چنان می‌کردند که با کاروان‌های عروسی در وزیرستان پاکستان و پادگان‌ها در قنیطره سوریه کردند!

اگر سپاه نبود… ناوهای جنگی آمریکا مثل کشتی‌های جنگی پرتقال و انگلیس، سواحل جنوبی کشور را گلوله باران می‌کردند و سربازان متجاوز آمریکایی، با خفت و خواری زانو نمی‌زدند، و در شهرهای ما چنان می‌کردند، که در شهرهای ویتنام و ژاپن و عراق کردند.

سپاه جدای از ملت و دولت نیست. اقدامات سپاه در حوزه موشکی بودن شک مورد حمایت دولت و ملت ایران اسلامی است. موشک‌های ما برای دفاع از کشور است. برای این که از ناموسمان دفاع کنیم. یاد جمله حضرت امام (ره) افتادم که فرمود:: اگر سپاه نبود کشور هم نبود. حال فهمیدید چرا ضد انقلاب سعی دارند از محبوبیت سپاه کم کنند و به آن توهین می‌کردند. برای روزی مثل امروز فضاسازی می‌کردند.

اما ترامپ در توهینی دیگر به ملت ایران، خلیج همیشگی فارس را خلیج عربی خواند. این بزرگ‌ترین حماقتی بود که ترامپ در برابر ملت ایران انجام داد.

ترامپ با این توهین دوستی خود را با حکومت سعودی نشان داد، اما ترامپ باید بداند نام خلیج فارس با این اراجیف سخیف امثال ترامپ تغییر نخواهد کرد و به کوری چشم امثال ترامپ تا ابد خلیج فارس خواهد ماند.

دکتر روحانی هم با اقتدار پاسخ سخنان ترامپ را داد تا آمریکای جهان خوار بداند همه آحاد مردم ایران در کنار دولت محترم جمهوری اسلامی و سپاه زیر بیرق رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر آمریکا ایستاده اند و خواهند ایستاد.


تجمع اعتراضی دانشجویان واحد اصفهان(خوراسگان) علیه سخنان رئیس جمهور آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) در اعتراض به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در جوار قبور شهدای گمنام این دانشگاه تجمع کردند. متن بیانیه تجمع اعتراض آمیز دانشگاهیان واحد خوراسگان از این قرار است:



بسم الله الرحمن الرحیم

رقص شمشیر ترامپ با ساز پول عربستان، کاری کرد که امروز آمریکا تن‌ها‌تر از همیشه در جامعه بین الملل ظاهر شود. صحبت‌های بی خردانه رییس جمهورآمریکا تیشه به ریشه اعتبار این کشور در میان حامیان شرقی و غربی خود زده است تا این حد که تن‌ها حامیان او کودک کشان و قاصبانی گشته اند که تکلیف آنان نیز در مجامع جهانی برهمگان پوشیده نیست و چه زیبا فرمودند: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) که فریب دست‌های چدنی زیر پوشش مخملین را نخواهیم خورد ...
آنچه مسلم است تمدن و خرد ما ایرانیان است که از قدمت این تاریخ، درس‌ها و عبرت‌ها از این دست‌های چدنی پیدا کردیم و امروز زمانی است که ما به عنوان یک خانواده بزرگ با وجود تمام تفاوت‌های قومی، حزبی، گروهی و... کنار هم جمع شده ایم که به تقابل از عبور خطوط قرمزی، چون نظام، میهن و پاسداران خدوم این مملکت در برابر زیاده گویی‌های تروریسم جهانی بپردازیم.
ترامپ کم سواد با خودشیفتگی ابلهانه اش به گونه‌ای از دموکراسی و آزادی در ایران صحبت می‌کند که خود درگیر واژه سرایی‌های عادت گونه است که مایه سلب آزادی است دچار نقض آشکار آزادی با دخالت در امور داخلی یک ملت خردمند و آگاه است که هرگز از یاد نمیبرد تاریخ استعماردیکتاتورهای خصمانه عدهای زیاده خواه را که حظورشان در هر جایی باعث سلب حقوق اولیه آن سرزمین خواهد شد.
ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)، باورمند به حقانیت سرخ حسین و عدالت سبز مهدویت، دست دوستی خود را با هم پیمانان دگم اندیش و شیطان صفتی که تمامی سود خود را در تقابل با فرهنگ فطری ما می‌دانند از ریشه قطع و از این رابطه حقارت گونه، تحاشی کرده و باور خود به آزادگی را صرف این مبانی پوچ و دنیوی نخواهیم کرد.


تجمع اعتراضی دانشجویان واحد نجف آباد علیه سخنان رئیس جمهور آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در اعتراض به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در جوار قبور شهدای گمنام این دانشگاه تجمع کردند. متن بیانیه تجمع اعتراض آمیز دانشگاهیان واحد نجف آباد از این قرار است:


بسم الله الرحمن الرحیم

(وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا)

و، چون مؤمنان گروه‌های دشمن را دیدند، گفتند: این همان چیزى است که خدا و پیامبرش به ما وعده داده‌اند و خدا و پیامبرش راست گفته‌اند؛ و جز به ایمان و تسلیمشان نیفزود. (الاحزاب ۲۲)

یکی از سوژه‌های تبلیغی معاویه در دورهٔ بیست ساله حکومتش پس از شهادت امیرالمؤمنین این بود که علی (ع) و حکومت پنج ساله‌اش را مقصر اصلی عقب ماندگی اقتصادی و دیگر مشکلات جامعه اسلامی جلوه دهد.

این ترفند تبلیغی در زمان خود حضرت نیز به اجرا در می‌آمد؛ چنانکه ایشان از دست مردم گلایه می‌کردند و می‌فرمودند: وقتی در تابستان به شما می‌گویم به جنگ برویم، می‌گویید هوا گرم است و وقتی در زمستان فرمان جهاد می‌دهم، می‌گویید هوا سرد است.

نظیر این مسائل در انقلاب اسلامی نیز به کرات رخ داده است. چند سالی بود که سران نهضت آزادی و جبهه ملی، همان کسانی که امام دربارهٔ آن‌ها فرمود: «این‌ها از منافقین بدترند»، در گوش مردم خواندند که مشکلات اقتصادی جامعه بر اثر قطع رابطه با آمریکاست؛ واگر ایران با آمریکا سازش کند، مسائل و مشکلات ما حل می‌شود.

شگرد معاویه این بود که حرفی غلطی را که نادرستی آن بدیهی بود، آنقدر تکرار می‌کرد تا مردم رفته رفته آن را بپذیرند. اما سیاست علی (ع) این بود که وظیفهٔ حاکم اسلامی قبل ازهرچیز، اجرای احکام اسلام و حفظ ارزشهای اسلامی است. منطق معاویه و منطق علی امروزنیز جریان دارد...

تمدید تحریم‌ها و تشدید دشمنی‌های غرب از آن جهت که صدق وعده‌ی ولایت را آشکار و ساده لوحی جماعت برجامی و ذات کثیف و بدعهد امریکا را بیش از پیش روشن کرد، خود اتفاق خوشایندی است. امروز هر کس از ماهیت رژیم غیر انسانی امریکا آگاه باشد میداند فرقی بین ترامپ به اصطلاح بی ادب و بی عقل با اوبامای به اصطلاح با ادب و باهوش نیست.

امروز برجام برای ما یک تجربه و عبرت تاریخی شده است. ما فهمیدیم که ماجرای مذاکرات حکمیت قصه نبوده است. فهمیدیم که راه انقلاب اسلامی راه عزت حسینی است و فهمیدیم که چرا امریکا شیطان بزرگ است و خوشبینی و اعتماد به آن چیزی جز خسارت محض به دنبال ندارد و این تجربه بر شیرینی شعار هیهات من الذله و مرگ بر امریکای ما افزوزه است.

آقای ترامپ! ما دانشجویان جوان مومن انقلابی و هم نسل شهید حججی‌ها و شهید احمدی روشن‌ها اعلام می‌داریم که از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر که دست و پا زدن و عصبانیت ناشی از شکست‌های پی در پی شما و اهانت‌های جنابعالی به عظمت تاریخ و تمدن ایران اسلامی به اعتماد به نفس ما افزوده است و باعث همدلی و همزبانی مردم و مسولان ما شده است که اتفاقی بسیار مبارک است.

چون سگی که توانایی مبارزه ندارد بیشتر پارس می‌کند. پیشنهاد ما به شما اینست که باادامه رفتارهای غیرانسانی خود منطق توحیدی و عقلانی انقلاب اسلامی را نشر و بیش از پیش راه زوال تمدن غرب را سرعت ببخشید که سید شهیدان اهل قلم ما فرمود:: شما از درون متلاشی خواهید شد.

تجمع اعتراضی دانشگاهیان دانشگاه کاشان علیه سخنان سخیف ترامپ

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاهیان دانشگاه کاشان نیز در اعتراض به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در مقابل مسجد دانشگاه تجمع کردند. متن بیانیه تجمع اعتراض آمیز دانشگاهیان کاشان از این قرار است:



بسمه تعالی

سرانجام پس از چند هفته فضاسازی و تبلیغات گسترده، دونالد ترامپ رئیس جمهور سبک مغز امریکا تهدیدات خود درباره ایران اسلامی را اعلام کرد و اوج خباثت و دنائت سردمداران کاخ سفید را به نمایش گذاشت. سخنان اخیر ترامپ که سر تا سر اهانت به ملت و دولت و کشورمان بود باعث شد تا دل مردمانمان بار دیگر به رنج آید و راه برایمان روشن‌تر شود. رئیس جمهور مغرور و متکبر آمریکا با ادبیاتی سخیف و موهن، به دروغ پردازی و اتهامات ناروا نسبت به ملت شریف ایران پرداخت و با جهالت تمام برای خوشایند رژیم مستبد و دیکتاتور آل سعود وحکام سرسپرده منطقه، به جای استفاده از تعبیرحقیقی، زیبا و ماندگار "خلیج فارس"، از واژه‌ای جعلی و تحریف شده استفاده کرد که خشم ایرانیان در سراسر دنیا را برانگیخت و این دعای ارزنده امام سجاد (ع) را به یاد آورد که: " الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء و الجهلاء".

ترامپ نمی‌دانست که همین تغییر پسوند خلیج فارس برای متحد کردن تمام ایرانیان و برافروختن آتش خشم آنان کافی است. در پاسخ باید گفت که آقای ترامپ زمانی خلیج فارس، خلیج فارس بود که آمریکای شما هنوز کشف نشده بود. اگر دانش جغرافیایتان دچار اختلال شده بهتر است آدرس خلیج فارس را از ملوانان گرفتار شده خود در آنجا بپرسید. بدون شک آنان به خوبی می‌تواند دلیل گریه‌های خود را برایتان توضیح دهند تا متوجه شوید تجاوز به حریم ایرانیان چه عاقبتی دارد.

ترامپ باید بداند که منطقه نه فقط برای نظامیان آمریکا امن نیست، بلکه متحدان استراتژیک آن یعنی رژیم جعلی اسرائیل و برخی از رژیم‌های دست‌نشانده در منطقه که برای آمریکا نقش گاو شیرده را دارند نیز نمی‌توانند از خشم مقدس ایران اسلامی در امان باشند و هذیان گویی ترامپ چیزی به عمر رژیم صهیونیستی اضافه نمی‌کند. این رژیم ۲۳ سال آینده را نخواهد دید.

نکته‌ای که نباید از آن غافل شد این است که اگرچه اسلاف جنایتکار ترامپ نیز از گذشته‌های دور با خیال خام خود درصدد خشکاندن ریشه ملت ایران بوده اند و همواره با تعابیر زننده‌ای مثل محور شرارت از ایران و ملت شریف این مرزوبوم اسم برده اند؛ ولی سخنان ترامپ رکورد جدیدی در گستاخی و لحن گانگستری و گاوچرانانه به ثبت رساند؛ به گونه‌ای که این خبط بزرگ و خطای راهبردی، عرق شرم را بر پیشانی هم پیمانان اروپایی و حتی سیاستمداران آمریکایی هم نشانده و تن‌ها نتانیاهو، آل سعود و منافقین از این اظهارات استقبال کردند و شریک جرم این جانی جاهل شدند.

این اقدام ترامپ سبب شد که اندیشه‌ی سازش که بخش هایی از اندیشه‌ی مردم ما را اشغال کرده بود نابود گردد و دیگر هیچ ایرانی منصفی به آمریکا اعتماد نخواهد کرد.

بعد از گذشت ٤ سال از مذاکرات و بیش از ٢ سال از اجرای برجام یکبار دیگر برهمگان حتی دلبستگان به غرب و بزک کنندگان چهره پلید آمریکا مشخص شد که رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص خصومت‌ها و خیانت‌های شیطان بزرگ یک واقعیت غیرقابل کتمان است و در برابر این رژیم جهانخوار تن‌ها بر مبنای فرهنگ مقاومت می‌توان مقابله کرد و اندیشه سازش و تسلیم جز عقب نشینی از دستاوردها، از دست دادن فرصت‌ها و لگدمال کردن منافع ملی چیزی به همراه ندارد.
امیدواریم جسارتهای تاریخی ترامپ از جمله تروریست خواندن ملت ایران، تئوری سازان و زمینه سازان کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا را از خواب غفلت بیدار کرده باشد و همانطور که در واکنش به این لاطائلات، ملت ایران در داخل و خارج، از هر گرایش سیاسی منسجم و همدل و همراه، دولتمردان واشنگتن را محکوم کردند، ارباب سیاست و مسئولان اجرائی وکار بدستانی که حل مشکلات کشور را درگرو مذاکره و مراوده با کدخدا وشیطان بزرگ می‌دانستند نیز از خوش باوری نسبت به نظام سلطه و اتهام نسبت به نیروهای انقلابی و ولایتمدار دست بردارند و مسیر آینده را به گونه‌ای ترسیم کنند، که همچون دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام افتخارآمیز دفاع مقدس، ملت و مسئولان و خواص جامعه با همبستگی، وحدت و مجاهدت در کنار هم اسباب عزت، سربلندی، مجد و عظمت ایران عزیز را فراهم سازند.

همانگونه که پیش بینی می‌شد ترامپ علی‌رغم چند ماه رجز خوانی علیه برجام، حاضر نشد از این سند که دستاورد بزرگی برای آمریکاست، دست بردارد. حال باید پرسید اگر آمریکا آنگونه که حامیان برجام ادعا می‌کنند، برجام را به زیان خود می‌داند چرا اصرار دارد که آن را به یک سند مادام العمر تبدیل کند؟ ترامپ می‌داند برجام مجموعه‌ای از ده‌ها امتیاز نقد است که آمریکا از ایران گرفته و یک مشت وعده نسیه که در مقابل داده است؛ بنابراین به وضوح قابل پیش بینی بود که هرگز از آن دست نمی‌کشد. سخنان اخیر او نیز نشان داد که خواستار امتیازات بیشتر است و نه لغو برجام و در واقع ترامپ خود را به دیوانگی زده است تا امتیاز بیشتری بگیرد.

کاملا روشن و قابل پیش بینی بود که ترامپ به هیچ وجه از برجام صرف نظر نمی‌کند چرا که برجام یک سند تمام بُرد برای آمریکا و تمام باخت برای ایران است!

اولین دستاورد دیوانه بازی ترامپ در قضیه برجام برای آمریکا این است که مطالبه دولت آقای روحانی از آمریکا از موضوع "پایبندی به تعهدات توسط آمریکا در برجام " به سطح "لغو نکردن اصل برجام توسط آمریکا" نزول کرد و این همان طراحی و برنامه ریزی اصلی آمریکایی‌ها بود.

همچنین به نظر میرسد که استراتژی ترامپ -نه به عنوان یک دیوانه، بلکه به عنوان سخنگوی هسته مرکزی سیاستگذاری ایالات متحده- طراحی یک بازی دوگانه برای فرارِ ایران از آمریکا و پناه بردن به اروپا -با محوریت فرانسه- است! اما متاسفانه می‌بینیم که استراتژی رسمی دولت جمهوری اسلامی -که اخیرا توسط آقای روحانی اعلام شد- تن‌ها فحاشی به آمریکا و در عین حال ماندن در بازی برجام و پناه بردن به اروپا به عنوان پلیس خوب است که همان انتظار آمریکایی هاست.

چیزی که کاملا مشهود است و نباید فریب آن را خورد این است که آمریکا در حال بازی نقش پلیس بد و اروپا پلیس خوب است. اما تجربه نشان داده است که اروپا نیز به اندازه آمریکا غیر قابل اعتماد است.

نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشت این است که باید به استراتژی دشمن حمله کرد. یعنی بر هم زدن بازی برجام و پناه بردن به مردم و صداقت در برابر آنان و سلب اعتماد مردم از مفهوم یکپارچه غرب به رهبری آمریکا -نه فقط آمریکا و نه فقط آمریکای بد و ترامپ-. چرا که هر کس که از ماهیت رژیم غیرانسانی آمریکا آگاه باشد می‌داند که فرقی بین ترامپ بی ادب و اوبامای با ادب نیست. در دولت اوباما نیز مواردی که کاملاً نقض برجام محسوب می‌شد را شاهد بودیم و امروز این موارد در دولت ترامپ آشکارتر شده است.

در پایان باید گفت که مردم ایران منفعت و منافع خود را بهتر از دیگران تشخیص می‌دهند، کسی حاضر نیست امنیت خود را معامله کند و هیچ مسئول عاقلی را نمی‌توان پیدا کرد که به دنبال مذاکره دوباره درباره برجام یا تحریم سپاه یا ارتش کشور باشد.

امیدواریم که در آینده مسئولان با موضع گیری قاطع و مقتدرانه، نقطه پایانی بر سر راه اشتباهات امریکایی‌ها قرار دهند چراکه تن‌ها عاملی که می‌تواند امریکایی‌ها را در ادامه این مسیر متوقف کند واکنش‌های مقتدرانه و اقدامات متناسب از سوی جمهوری اسلامی است.

واقعیت آن است که تهدید‌ها و اهانت‌های نفر اول آمریکا علیه تاریخ، جغرافیا و عظمت ایران که پس از ۴ سال مذاکره با آنان حاصل شد، آنچه رهبر حکیم انقلاب مکرراً پیش بینی کرده بودند را بعنوان یک تجربه در اختیار ایرانیان گذارد. اگرچه می‌توانستیم غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را بدون پرداخت چنین هزینه‌های گزافی تجربه کنیم، اما همین که در تکامل تاریخی ملت ایران چنین رشدی حاصل شد را باید امداد الهی دانست و آن را به زبان و عمل پاس داشت. باید به صورت عملی نشان داد که این تهدید‌ها و تحریم‌ها تاثیری در مسیر ملت ما ندارد و امروز خدمت و کار برای مردم و تکیه بر توان داخلی، نمود عملی مبارزه با آمریکا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است، گفت: عملیات انجام شده از سوی ایران از مشروعیت بین‌المللی برخوردار بود و مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را در این زمینه انجام داده بود.

آمریکا با کمک به رژیم صهیونیستی بر روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در ارائه بسته کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین خاطرنشان کرد: این مصوبات مایه تاسف است و در واقع ارائه کمک‌های هنگفت نظامی و مالی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز ارائه پاداش از سوی آمریکا به یک رژیم جنایتکار که هفت ماه متوالی است اقدام به جنایت جنگی کرده، نیست.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار رژیمی قرار داده است که در این ایام هیچ پیروزی به جز کشتار و انجام جنایت به دست نیاورده است، اظهارکرد : آمریکا بر روی طرف بازنده شرط بندی کرده است و این گونه اقدامات کمکی به طرف بازنده نمی‌کند.

از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها کناره‌گیری نکرده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد گفت‌وگوهای انجام شده در مورد لغو تحریم‌ها در جریان سفر وزیر خارجه به نیویورک گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.

طرفی که در برجام زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران

کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد: شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود .

کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.

اقدام ایذایی در اصفهان یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مورد حوادث اصفهان و اتفاق رخ داده در بامداد جمعه بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شده است، گفت: آنچه که انجام شد حتی اسمش را نمی‌توانیم عملیات بگذاریم یک اقدام ایذایی بود که ما مشابه آن را نیز پیش از این مشاهده کرده بودیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و هیچ طرف دیگری مسئولیت این موضوع را قبول نکرده‌اند، ادامه داد: در این زمینه سیستم دفاعی ایران به صورت حرفه‌ای عمل کرد و طرف اقدام کننده به هیچ سطحی از اهداف خود دست پیدا نکرد و یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود.

کنعانی در پاسخ به اصرار سوال خبرنگار پرسش کننده گفت: این موضوع ارزش پیگیری در این سطح را نداشت.

این خبر تکمیل می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898216

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات