Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از احتمال انسداد مرز باشماق به‌درخواست دولت عراق و جایگزینی مرز خسروی برای پیشبرد روابط دو کشور خبر داد.محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به انتشار اخباری درمورد انسداد مرز باشماق در منطقه مریوان و در همسایگی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: جمهوری اسلامی در رابطه با مسائل مربوط به اقلیم کردستان عراق، صرفاً حکومت مرکزی عراق را به رسمیت می‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت مرکزی عراق پیش از این خواستار انسداد گذرگاه‌های مرزی در منطقه همسایگی با اقلیم کردستان شده و خواهش کرده بود که این گذرگاه‌های مرزی در اختیارشان قرار بگیرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این‌که ایران و ترکیه در هماهنگی کامل با یکدیگر در رابطه با مسائل اقلیم کردستان اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: به هر حال ممکن است مرزها بسته شود و ما هم مرز باشماق در قسمت شمالی مریوان را داریم و هم مرزهای دیگری با این کشور را داریم و هر زمان دولت مرکزی عراق که به‌عنوان دولت قانونی در این منطقه شناخته می‌شود، درخواست کند قطعاً جمهوری اسلامی هماهنگی لازم را انجام می‌دهد؛ آن‌چنان که اگر جمهوری اسلامی از دولت عراق بخواهد که چنین اقدامی انجام دهد، انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت عراق چنین درخواستی درمورد مرز باشماق داشته است، گفت: به هر حال برخی از این درخواست‌ها در راستای هماهنگی‌های امنیتی و برخی هم در راستای هماهنگی‌های اقتصادی است و ایران به‌طور کلی با درخواست‌های دولت عراق موافقت می‌کند.

نماینده فسا در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مشخصاً‌ انسداد مرز باشماق را تایید می‌کند، تاکید کرد: نمی‌توانم این مسئله را به‌طور صد در صد تایید کنم اما باید بگویم اگر همچنین اتفاقی افتاده باشد، دور از تصور نیست.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره احتمال جایگزینی مرز خسروی بجای مرز باشماق یادآور شد: واقعیت این است که مرز خسروی ما با مناطق غیر از اقلیم کردستان در ارتباط است. مرز خسروی در گذشته باز بوده و تجارت ما با کشور عراق از این طریق انجام می‌گرفت و به هر حال اگر یکی از مرزهای میان دو کشور بسته شود، این امکان وجود دارد که مرز دیگری جایگزین شده و ارتباطات‌مان از طریق گذرگاه‌های دیگر مرزی پیگیری کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: به هر حال ممکن است، اقداماتی انجام شود اما نیازی به خبررسانی صریح نباشد.

جمالی نوبندگانی در پاسخ به پرسشی درمورد تاثیر انسداد مرز باشماق بر زندگی مرزنشینان و مشکلات معیشتی مردم این منطقه گفت: این مسئله‌ای درست است و اتفاقاً یکی از مسائل مدنظر ما همین مسائل است. به هر حال از مرز باشماق صادرات نفت، بنزین و گازوئیل انجام می‌شود اما گاهی منافع ملی به‌نوعی اقتضاء می‌کند که به این شکل عمل کنیم و مشکلات کوچک‌تری نیز وجود دارد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟

سرانجام با اعلام رسمی وزیر بهداشت، دستورالعمل درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی، شکل اجرایی به خود گرفت.

به گزارش مشرق، موضوع رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر ۷ سال، گذشته از سوی وزیر بهداشت، رسانه‌ای شد و در عین حال؛ اختلاف بر سر نحوه اجرای آن، باعث شد این موضوع در جلسات هیأت دولت مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

اجرای چنین طرح یا دستورالعملی در ابعاد کشوری، نیازمند بودجه و اعتبار لازم است و شاید همین موضوع، باعث تأخیر آن شده بود.

در عین حال، در روزهای اخیر، وزیر بهداشت در حیاط دولت به اجرایی شدن این دستورالعمل، جنبه رسمی بخشید و قرار شد در تمامی بیمارستان‌های دولتی، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شود.

حالا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت؛ جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را تشریح کرده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی هزینه‌های درمان سرپایی و بستری این کودکان رایگان بوده و بر عهده دولت است، گفت: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان شد و هموطنان باید در جریان این موضوع قرار گیرند و بدانند که لازم نیست پولی بابت درمان فرزندانشان پرداخت کنند و اگر جایی با تخلف مواجه شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی افزود: این اقدام گام بلندی برای حمایت از آینده سازان کشور و خانواده‌ها آنان است و چنانچه خانواده‌ای تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزندش را نداشته باشند وظیفه ما است که آنها را به طور رایگان درمان کنیم در واقع ۸۰ درصد خدمات پزشکی کشور در مراکز دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود و این خدمات هم برای کودکان زیر ۷ سال رایگان خواهد بود.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز/ یک پزشک: مسمومیت با «متانول» نبوده/ هیچ‌کس به کما نرفته؛ خبر نارسایی کلیوی چند تن دیگر کذب است؛ این اشخاص به درخواست خودشان دیالیز شدند
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد