Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران احزاب اصلی در اقلیم کردستان در پایان نشست امروز(یکشنبه) خود، درخواست دولت مرکزی عراق برای لغو نتایج همه‌پرسی را رد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نشست امروز رهبران احزاب کرد در اقلیم کردستان که با حضور مسعود بارزانی، رئیس اقلیم، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق و دیگر مسئولان ارشد این منطقه تشکیل شد، لحظاتی پیش پایان یافت اما هنوز بیانیه رسمی این نشست منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا به گفته منابع نزدیک به این نشست، رهبران کرد اصلی‌ترین خواسته دولت مرکزی عراق که همان لغو نتایج همه‌پرسی بوده را رد کرده‌اند.

هیمن هورامی، مسئول روابط خارجی حزب دموکرات در پایان این نشست گفت: در نشست امروز رهبران احزاب دموکرات و اتحادیه میهنی در سلیمانیه تصمیم بر این شد که نتایج همه‌پرسی استقلال که به تازگی در اقلیم کردستان برگزار شده، لغو نشود.

هورامی همچنین در توییتی نوشت: رهبران کردستان بار دیگر پیشنهاد خود برای حل و فصل صلح آمیز بحران با بغداد را تکرار کردند.

بنا به گفته هورامی، رهبران کرد آنچه را که "تهدید نظامی نیروهای عراقی علیه پیشمرگ‌ها" خوانده‌اند محکوم و تاکید کرده‌اند که در صورت هرگونه حمله به مناطق تحت کنترل پیشمرگ‌ها، به آن قاطعانه پاسخ می‌دهند.

او گفته است: در این نشست همچنین تصمیم بر این شد که هیچ یک از دو حزب اصلی اقلیم به تنهایی با بغداد گفت‌وگو نکنند و هیچ پیش شرطی برای آغاز گفت‌وگوها قبول نشود.

نشست امروز که از زمان برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان یکی از مهمترین رویدادها برای پایان دادن به این تنش بود، امیدهای زیادی را در میان عراقی‌ها به وجود آورده بود که بتواند به این مشکل پایان دهد یا لااقل از عمق آن بکاهد.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند

ایسنا/فارس در نشست صمیمی مدیرکل ورزش و جوانان فارس با جمعی از مدیران شهری و ورزشکاران شهر صدرا شیراز مواردی نظیر تقویت زیرساخت‌های ورزشی صدرا مطرح شد و درباره آن تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد.

رحیم خداجو، مدیرکل ورزش و جوانان فارس امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه با جمعی از ورزشکاران و مربیان و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر صدرا دیدار و گفت‌گو کرد. در این دیدار هرکدام از ورزشکاران مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

در این نشست خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی؛ ورزشی و حقوقی شورای اسلامی صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی صدرا هم در این نشست با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش گفت: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا ۷ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید و اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد که این همت مجموعه اداره‌کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مرتضی زارعی همچنین انتقادی به رها شدن زمین بلوار حافظ داشت که قرار بوده به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقه‌مندان تبدیل شود اما بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده است.

در این نشست بنا شد تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام کنند. همچنین  ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت  صدرا اختصاص داده شود و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام شود و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده شود و تا پایان شهریورماه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام شود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به در اختیار قرار دادن سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا به ورزشکاران شهر صدرا اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • نتانیاهو همچنان رو به سراشیبی سقوط
  • جدول لیگ برتر در پایان هفته ۲۵ +نتایج کامل
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • ردپای یحیی در آخرین صفرصفر تراکتور استقلال در تبریز
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه